Tesla otevřela první „benzínku“? Ne, tak jen vypadá nejnovější Supercharger

  • V německém Paine vyrostly Superchargery nové generace
  • Už žádné moknutí, tady nabijete v suchu a ještě si odpočinete
  • Tesla má v plánu postavit více podobných lokalit
Nabíjecí stanice Tesla Supercharger v německém Paine

Nabíjecí stanice Tesla Supercharger v německém Paine

Tesla činí ve svém cíli stát se globálně největším poskytovatelem nabíjecích stanic důležitý krok. V německém městě Paine otevírá vůbec první lokalitu s nabíječkami Supercharger čtvrté generace. Narozdíl od dosavadních lokalit se však tato výrazně odlišuje. Stylem zpracování totiž mnohem více připomíná tradiční čerpací stanici.

Nabíjecí stanice ve stylu benzínky?

Při příjezdu si můžete všimnout velké digitální tabule, která řidiče informuje o cenách nabíjení i provozních informacích celého místa. Kromě samotných nabíječek je zde i odpočinkový salonek a kavárna pro ukrácení času nutného k dobití elektromobilu. Tento nový druh nabíjecí lokality přichází v ten správný čas, jelikož Tesla umožní Superchargery využívat i majitelům dalších značek automobilů.

Stanice umožní nabíjení výkonem až 250 kW, pro majitele ostatních značek je možné uhradit spotřebovanou energii pomocí platební karty a současně může být připojeno až dvacet vozidel. Jelikož cena za nabíjení není u Tesly fixní, totem s aktuální cenou je rozhodně příjemné plus. Cena se liší například podle časových oken nebo vytíženosti nabíječek.

Detail digitální informační tabule

Detail digitální informační tabule | foto: Not a tesla app


Čtěte také: Tesla vyhlásila originální soutěž. Zvítězí ten, kdo navštíví nejvíc Superchargerů


Zázemí na jedničku

Majitelé vozidel, kteří již nabíječky vyzkoušeli, si chválí služby kavárny i nabíjecí rychlosti. Zatím to ovšem vypadá, že Tesla nepustila do nabíječek plný výkon, vrchní hranice je zatím stále nastavena na 400 V. Cena se aktuálně pohybuje v průměru kolem 0,55 eur za 1 kWh elektrické energie. Hodnoty na displeji ale mohou být pro některé řidiče zavádějící, platí totiž především pro majitele Tesel s předplatným. Cizí řidiče tak může na vyúčtování čekat nepříjemné překvapení.

Zatímco v Evropě Tesla používá standardní konektor CSS Combo, na domácím území se jí podařilo z vlastního proprietárního konektoru udělat místní standard. Ostatní významní výrobci souhlasili s výměnou vlastních konektorů. Než se ale dostanou do vozů přímo z výroby, mohou majitelé elektromobilů využít redukci. Vozy Ford jsou zatím první, které mohou americké Superchargery s adaptérem využít. Majitelé jsou z novinky nadšení a sdílí jej prostřednictvím sociálních sítí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla otevřela první „benzínku“? Ne, tak jen vypadá nejnovější Supercharger

  • V německém Paine vyrostly Superchargery nové generace
  • Už žádné moknutí, tady nabijete v suchu a ještě si odpočinete
  • Tesla má v plánu postavit více podobných lokalit
Nabíjecí stanice Tesla Supercharger v německém Paine

Nabíjecí stanice Tesla Supercharger v německém Paine

Tesla činí ve svém cíli stát se globálně největším poskytovatelem nabíjecích stanic důležitý krok. V německém městě Paine otevírá vůbec první lokalitu s nabíječkami Supercharger čtvrté generace. Narozdíl od dosavadních lokalit se však tato výrazně odlišuje. Stylem zpracování totiž mnohem více připomíná tradiční čerpací stanici.

Nabíjecí stanice ve stylu benzínky?

Při příjezdu si můžete všimnout velké digitální tabule, která řidiče informuje o cenách nabíjení i provozních informacích celého místa. Kromě samotných nabíječek je zde i odpočinkový salonek a kavárna pro ukrácení času nutného k dobití elektromobilu. Tento nový druh nabíjecí lokality přichází v ten správný čas, jelikož Tesla umožní Superchargery využívat i majitelům dalších značek automobilů.

Stanice umožní nabíjení výkonem až 250 kW, pro majitele ostatních značek je možné uhradit spotřebovanou energii pomocí platební karty a současně může být připojeno až dvacet vozidel. Jelikož cena za nabíjení není u Tesly fixní, totem s aktuální cenou je rozhodně příjemné plus. Cena se liší například podle časových oken nebo vytíženosti nabíječek.

Detail digitální informační tabule

Detail digitální informační tabule | foto: Not a tesla app


Čtěte také: Tesla vyhlásila originální soutěž. Zvítězí ten, kdo navštíví nejvíc Superchargerů


Zázemí na jedničku

Majitelé vozidel, kteří již nabíječky vyzkoušeli, si chválí služby kavárny i nabíjecí rychlosti. Zatím to ovšem vypadá, že Tesla nepustila do nabíječek plný výkon, vrchní hranice je zatím stále nastavena na 400 V. Cena se aktuálně pohybuje v průměru kolem 0,55 eur za 1 kWh elektrické energie. Hodnoty na displeji ale mohou být pro některé řidiče zavádějící, platí totiž především pro majitele Tesel s předplatným. Cizí řidiče tak může na vyúčtování čekat nepříjemné překvapení.

Zatímco v Evropě Tesla používá standardní konektor CSS Combo, na domácím území se jí podařilo z vlastního proprietárního konektoru udělat místní standard. Ostatní významní výrobci souhlasili s výměnou vlastních konektorů. Než se ale dostanou do vozů přímo z výroby, mohou majitelé elektromobilů využít redukci. Vozy Ford jsou zatím první, které mohou americké Superchargery s adaptérem využít. Majitelé jsou z novinky nadšení a sdílí jej prostřednictvím sociálních sítí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."