Tesla musí svolat několik tisíc elektromobilů. Rýsuje se větší problém?
- Americká automobilka musí svolat několik tisíc svých elektromobilů
- Tesla zároveň uklidňuje, že potíže nejsou jinak zdraví nebezpečné
- Chyba se týká špatného dotažení šroubů u zavěšení kola

Americká Tesla svolává téměř 2800 vozidel kvůli potížím s odpružením na levém předním bočním zavěšení. Toto zavěšení se může i kompletně uvolnit. Jedná se o vozidla typu Model 3 vyrobené mezi roky 2019 a 2021 a podobně i kusy Modelu Y z let 2020 a 2021. Všechna dotčená vozidla budou opravena bezplatně.
Tesla svolává několik tisíc elektromobilů
Výrobce vysvětluje, že svolávací akce je především preventivní, aby k tomuto poškození na zavěšení v budoucnosti nedošlo. Jestli vás stejně jako nás zajímá, jak by se takový důležitý komponent mohl časem uvolnit, věřte, že šrouby držící celé zavěšení na pomocném rámu nebyly v továrně řádně dotaženy a zabezpečeny proti samovolnému uvolnění.
Pokud to není nutné, Tesla nerada zabíhá příliš do detailů. Proto pokud jste majitelem takového kusu Modelu 3 nebo Modelu Y, doporučuje výrobce oslovit váš nejbližší servis Tesla skrze aplikaci.

Čtěte také: Ford svolává desetitisíce nových elektromobilů, fatální pochybení může vést k nehodě
Udělejte si rychlou diagnostiku svépomocí
Ptáte se, jak poznáte, že i vy máte na vozidle tuto chybu? Tesla říká, že jakmile se zavěšení z vozidla uvolní, uslyšíte od levého kola za jízdy neobvyklé zvuky. Při návštěvě servisního střediska vím mechanik buď zavěšení dotáhne a pojistí nebo celý prvek rovnou vymění za nový. Společnost Tesla již zahájila obesílání dotčených osob e-maily a všem by měl dorazit nejpozději do konce letošního roku.
Vnímáte podobné svolávací akce jako ostudné nebo jste naopak rádi, že výrobce bere své pochybení vážně? Podělte se o názor v diskuzi!
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.