Nejnovější studie trhu s ojetými automobily provedená portálem iSeeCars ukazuje, že ojetý elektromobil prodaný v červenci 2023 strávil v autobazaru průměrně 57,8 dne, než našel nového majitele. Tento čas se od loňska více než zdvojnásobil, když průměrná doba prodeje v červenci loňského roku činila 26,4 dnů.
Průměrná cena ojetých elektromobilů klesla za stejné časové období na 39 156 dolarů, co je o 38,9 % méně než loni. V kategorii ojetých elektromobilů (stáří 1 až 5 let) se nejrychleji prodává crossover Tesla Model Y s průměrnou dobou prodeje 47,6 dne a cenou 46 067 dolarů. Na druhém místě je Nissan Leaf (51,3 dnů a 20 473 dolarů), následovaný Teslou Model 3 (průměrně 51,8 dnů v bazaru za průměrnou cenu 35 039 dolarů).
I když je ojetý Model Y dražší než Model 3, stejně jako při nákupu nového vozu platí, že crossover je žádanějším elektromobilem. Pro porovnání, ojetá spalovací vozidla se prodávají rychleji. V průměru stráví v bazaru 38,9 dnů a prodají se za průměrnou cenu 32 249 dolarů, což je značný pokles v porovnání s loňskými 38 839 dolary.
Čtěte také: Češi při nákupu ojetin riskují, neznají jednu naprosto klíčovou věc
Vývoj na trhu okomentoval analytik společnosti iSeeCars Karl Brauer. „V současnosti je u prodejců nadbytek nových vozů, ale spotřebitelé nespěchají s nákupem. Průměrná doba prodeje nového vozu se prodloužila o více než 25 % přičemž prodeje ojetin o 6,1 % zrychlily. Z toho plyne, že navzdory široké nabídce nových automobilů se kupující významně zajímají o trh s ojetými vozidly.“
„Dobrou zprávou pro zájemce o ojetý elektromobil je, že elektromobily jsou v roce 2023 levnější a přesto se prodávají hůře. To vyvíjí tlak na výrobce a prodejce, kteří musí reagovat na chování trhu, který, jak se zdá, ztratil zájem,“ dodává Bauer. „Jak nové, tak ojeté elektromobily se prodávají v průměru za déle než 50 dnů a to znamená, že prodejci potřebují pro nalezení nového kupce dvakrát víc času, než před rokem.“
Společnost iSeeCars dospěla k uvedeným výsledkům na základě více než 228 000 prodejů nových a ojetých vozů (1 až 5 let starých) realizovaných v červenci 2023. Z analýzy byly vyloučeny modely, které se již nevyrábí a malosériové modely.
Nejnovější studie trhu s ojetými automobily provedená portálem iSeeCars ukazuje, že ojetý elektromobil prodaný v červenci 2023 strávil v autobazaru průměrně 57,8 dne, než našel nového majitele. Tento čas se od loňska více než zdvojnásobil, když průměrná doba prodeje v červenci loňského roku činila 26,4 dnů.
Průměrná cena ojetých elektromobilů klesla za stejné časové období na 39 156 dolarů, co je o 38,9 % méně než loni. V kategorii ojetých elektromobilů (stáří 1 až 5 let) se nejrychleji prodává crossover Tesla Model Y s průměrnou dobou prodeje 47,6 dne a cenou 46 067 dolarů. Na druhém místě je Nissan Leaf (51,3 dnů a 20 473 dolarů), následovaný Teslou Model 3 (průměrně 51,8 dnů v bazaru za průměrnou cenu 35 039 dolarů).
I když je ojetý Model Y dražší než Model 3, stejně jako při nákupu nového vozu platí, že crossover je žádanějším elektromobilem. Pro porovnání, ojetá spalovací vozidla se prodávají rychleji. V průměru stráví v bazaru 38,9 dnů a prodají se za průměrnou cenu 32 249 dolarů, což je značný pokles v porovnání s loňskými 38 839 dolary.
Čtěte také: Češi při nákupu ojetin riskují, neznají jednu naprosto klíčovou věc
Vývoj na trhu okomentoval analytik společnosti iSeeCars Karl Brauer. „V současnosti je u prodejců nadbytek nových vozů, ale spotřebitelé nespěchají s nákupem. Průměrná doba prodeje nového vozu se prodloužila o více než 25 % přičemž prodeje ojetin o 6,1 % zrychlily. Z toho plyne, že navzdory široké nabídce nových automobilů se kupující významně zajímají o trh s ojetými vozidly.“
„Dobrou zprávou pro zájemce o ojetý elektromobil je, že elektromobily jsou v roce 2023 levnější a přesto se prodávají hůře. To vyvíjí tlak na výrobce a prodejce, kteří musí reagovat na chování trhu, který, jak se zdá, ztratil zájem,“ dodává Bauer. „Jak nové, tak ojeté elektromobily se prodávají v průměru za déle než 50 dnů a to znamená, že prodejci potřebují pro nalezení nového kupce dvakrát víc času, než před rokem.“
Společnost iSeeCars dospěla k uvedeným výsledkům na základě více než 228 000 prodejů nových a ojetých vozů (1 až 5 let starých) realizovaných v červenci 2023. Z analýzy byly vyloučeny modely, které se již nevyrábí a malosériové modely.