Tesla Model 3 dostala od Korejců v crashtestu překvapivě špatné hodnocení

Petr Bergmann
  • Tesla Model 3 vychází v nejodbornějších testech jako superbezpečný vůz
  • Neplatí to ale v Jižní Koreji, kde teď elektromobil prošel crashtestem
  • Co se komisařům nelíbilo? Bude se proti tomu Tesla ohrazovat?
Tesla Model 3, nejlevnější elektromobil značky
Tesla Model 3, nejlevnější elektromobil značky

Už jsme si zvykli, že Tesla Model 3 získává již od svých prvních testů bezpečnosti nejvyšší hodnocení. Ať se podíváme do Austrálie nebo do Spojených států, výsledky Modelu 3 byly vždy vynikající. V letošním roce se však úspěšná série přerušila, protože bezpečnostní testy od korejské agentury Korea NCAP prokázaly u Tesly bezpečnostní problémy.

Jižní Korea má přísné komisaře

Letošní Tesla Model 3 si stejně jako u jiných agentur vedl v nárazových testech výborně. Agentura Korea NCAP provedla řadu nárazových testů a vůz pokaždé dokázal velmi dobře ochránit bezpečnost cestujících. Díky nim získal dokonalé pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti při nárazu.

Jenže následující testy bezpečnostních protikolizních systémů a bezpečnostních systémů ochrany chodců už neměly stejně skvělé výsledky a přišlo pro Teslu určitě dost nečekané a nemilé překvapení. Testy byly prováděny při různých rychlostech a v několika případech došlo k zasažení figurín cyklistů nebo chodců.

Video


Čtěte také: Hyundai Ioniq 5 si vedl v crashtestu skvěle. Jen v jedné disciplíně pohořel


Uvnitř perfektní, zvenku nebezpečná

Skóre po ukončení dvou kategorií bylo nižší než 60 %, což velmi kontrastovalo s 99,6 %, které elektromobil Tesla Model 3 získal v nárazových testech jihokorejské bezpečnostní agentury. Celkové skóre poté činilo 83,3 bodů.

I toto hodnocení by opravňovalo Teslu k zisku pěti hvězdiček, tedy nejvyššího hodnocení bezpečnosti. Vzhledem ke špatným výkonům, týkajících se bezpečnosti chodců a protikolizní bezpečnosti, se ale KNCAP rozhodla udělit Modelu 3 pouze hodnocení Tier 2, což jsou čtyři hvězdičky.

Co mohlo ovlivnit výsledky?

Zatím ale neznáme řadu dat, která souvisejí s testováním. Například není znám software, který vůz Tesla Model 3 (2021) používal při testech bezpečnosti chodců a prevence nehod. Také nevíme, zda vozidlo využívaný v testu měl nainstalovaný systém Tesla Pure vision, jehož první použití ve Spojených státech vyústilo v dočasné odebrání hodnocení Top Pick Institutem pro bezpečný dálniční provoz (IIHS).

Nyní budeme sledovat, jak se ke korejskému hodnocení postaví Tesla, která je posedlá excelentními výsledky, obzvlášť pokud jde o bezpečnost a výkon.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články