Hyundai Ioniq 5 si vedl v crashtestu skvěle. Jen v jedné disciplíně pohořel

Martin Hájek
  • Hyundai Ioniq 5 prošel crashtestem
  • Kromě jedné z disciplíny si vedl na výbornou
  • V celkovém hodnocení si elektromobil odnesl nejvyšší známku
Hyundai Ioniq 5, test elektromobilu
Hyundai Ioniq 5, test elektromobilu

Nový elektromobil Hyundai Ioniq 5 prošel pro automobilku domácím jihokorejským bezpečnostním testem KNCAP, což je takový všestranný crashtest, který ověřuje schopnosti vozu ve třech oblastech. Jsou to bezpečnost při nárazu, ochrana chodců a prevence nehod.

Hyundai Ioniq 5 umí ochránit posádku

Ioniq 5 si v testu vedl téměř na výbornou a získal 92,1 bodů z celkových 100. Zajistilo mu to nejvyšší bezpečnostní kategorii Level 1, která je ekvivalentem pěti hvězdiček evropského testu NCAP.

Nejlépe si vůz vedl v bezpečnosti při nárazu (98,8 %) a prevenci nehod (95,9 %) a v obou oblastech získal pět hvězdiček. Naopak v oblasti ochrany chodců má Hyundai stále co zlepšovat. Vůz dosáhl skóre 68,2 % a obdržel tedy pouze čtyři hvězdičky, tedy pokud se dá říct, že někde elektromobil zaváhal, tak právě v této disciplíně.

Hyundai Ioniq 5, test elektromobilu
Hyundai Ioniq 5, test elektromobilu

Čtěte také: Hyundai Ioniq 5 předvádí šíleně rychlé nabíjení, ostatní mohou jen závidět


Jak vypadá takový crashtest?

Součástí testů bezpečnosti vozu při nárazu bylo několik simulovaných nárazů. Jednalo se o náraz zepředu v rychlosti 56 km/h, náraz zepředu v 64 km/h, náraz ze strany vozem o hmotnosti 1400 kg v rychlosti 60 km/h a náraz ze strany do ocelové tyče v rychlosti 32 km/h. Ve všech z nich si Hyundai vedl na výbornou. Je tomu tak především díky zcela nové plně elektrické platformě e-GMP, ale také velikosti a robustnosti vozu.

Pravděpodobně je jen otázkou času, kdy se tento nový elektromobil dostane také na evropské a americké bezpečnostní testy. Každopádně je dobrě, že se výrobci snaží nové elektromobily vyrábět co nejbezpečnější a jejich zákazníci se tak nemusí bát o své zdraví. Snad jen kvůli narůstající velikosti aut a konstrukčním odlišnostem to samé nemohou říkat chodci či cyklisté, kteří na silnicích a chodnících nemusejí mít takové štěstí a stupeň ochrany, jako posádka vozu.

Video


Komentáře


Nejnovější články