Tesla neustále šlape do bateriových úložišť, nyní chystá něco nevídaného

Petr Bergmann
  • Kalifornská automobilka dále rozšiřuje svou energetickou působnost
  • Nově postaví obrovskou továrnu na systém Tesla Megapack
  • Roční objem výroby je až 40 GWh
Bateriové úložiště energie Tesla Megapack
Bateriové úložiště energie Tesla Megapack

Tesla oficiálně oznámila výstavbu nové továrny na bateriová úložiště energie o kapacitě 40 GWh. Ta bude vyrábět výhradně systémy Tesla Megapack pro veřejné služby. Avizovaný roční objem 40 GWh je ohromná kapacita, která daleko převyšuje současnou produkci Tesly. Za posledních 12 měsíců Tesla dodala téměř 4,6 GWh systémů pro skladování energie, včetně systémů Powerwall, Powerpack a Megapack.

Tesla rozšiřuje výrobu systému Megapack

Nejvýznamnějším produktem se staly úložiště typu Megapack, které představují přibližně 3 GWh celkové kapacity. Za předpokladu přibližně 3 MWh na jednotku bylo dodáno přibližně 1 000 bloků. „Nedávno jsme oznámili výstavbu nové továrny na výrobu systému skladování energie Megapack s kapacitou 40 GWh, což je víc než desetinásobek v porovnání s celkovou produkcí Megapacku za posledních 12 měsíců. Jsme nadšeni širokým potenciálem tohoto produktu.“

Jeden Megapack představuje bateriový systém o velikosti 3 MWh s integrovanými moduly, invertory a tepelnými systémy. Tesla tvrdí, že Megapack má o 60 % vyšší energetickou hustotu než systém Powerpack. Systém může být dodáván v kontejnerech nebo může být zkompletován na místě určení.

Tesla Megapack
Tesla Megapack

Čtěte také: Tesla pracuje na masivní expanzi nabíjecí sítě, která nemá ve světě obdoby


Systém Megapack je nejvyspělejší z vyráběných úložišť energie

Továrna Tesla Megapack se v současné době staví v kalifornském Lanthropu, protože místní trh vykazuje největší potenciál pro umístění systémů bateriových úložišť energie. V současnosti není známo příliš podrobností, ale předpokládá se, že továrna bude produkovat pouze sestavy baterií a ne jednotlivé články.

Dá se také předpokládat, že bateriové články budou prizmatické, na bázi technologie LFP a to především z toho důvodu, že Tesla hodlá přejít na výrobu bez obsahu kobaltu. V systémech bateriových úložišť není nejdůležitějším parametrem hustota energie, klíčovou roli hrají především nízké náklady.

Bude si Tesla vyrábět vlastní články?

Umístění v Lanthropu by bylo ideálním místem za předpokladu, že budou systémy Megapack vyráběny pomocí baterií CATL, dovážených z Číny. Použití LFP baterií v bateriových úložištích a v běžných automobilech by vyžadovalo výstavbu nové továrny na bateriové články.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.


Komentáře


Nejnovější články