Nová studie automobilové výzkumné firmy iSeeCars řadí Teslu na první místo v žebříčku výrobců automobilů s nejčastějšími úmrtími cestujících na ujetou miliardu kilometrů. Problémem je nesoustředěnost při řízení. Přitom je to právě Tesla, která v různých crashtestech vychází ze všech značek nejlépe co se bezpečnosti týče.
Výzkumná firma iSeeCars vydala žebříček značek vozů, ve kterých je největší šance na nehodu se smrtelnými následky. Tesla sice není na prvních místech jednotlivých vozů, tam se ale ocitla jako značka. Nejvíce smrtelných nehod se stalo ve voze Hyundai Venue, dále Chevrolet Corvette, Mitsubishi Mirage, Porsche 911, Honda CR-V Hybrid, na šestém místě je Tesla Model Y, Tesla Model S je na 21. místě.
Tesla má na druhou stranu nejvyšší hodnocení bezpečnosti při nárazu od pojišťoven, protože je díky vylepšené konstrukci podvozku konstrukčně bezpečnější, dále disponuje řadou bezpečnostních prvků, jako jsou několik airbagů, kamery a senzory, které dokážou monitorovat okolí a zasáhnout v případě nouze. Podle nové zprávy tyto bezpečnostní přínosy podkopává roztržitost při řízení.
Společnost iSeeCars pro automobilový výzkum a analýzu dat uvedla, že Tesla Model Y má více než trojnásobek smrtelných nehod než průměrné auto na vzdálenost miliardy kilometrů. U Modelu S je dvakrát vyšší pravděpodobnost, že bude mít za následek smrtelnou nehodu. Firma analyzovala data ze systému hlášení úmrtnosti Národní správy pro bezpečnost silničního provozu, která zahrnovala vozy modelového roku 2018–2022 a nehody, které vedly k úmrtí alespoň jednoho cestujícího.
Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu proto prošetřuje pokročilé asistenční systémy Tesly kvůli spojitosti s nehodami se smrtelnými následky. Podle předpokladu je příčinou smrtelných nehod jednak vyšší rychlost, dále to, že se řidiči příliš spoléhají na autonomní systémy a nevěnují se řízení. Ty fungují nejlépe, pokud jsou neustále pod dohledem. Autonomní řízení může snížit řidičský stres, pokud se používá bez rozptylování a s tím, že je řidič okamžitě připraven přebrat řízení.
Nová studie automobilové výzkumné firmy iSeeCars řadí Teslu na první místo v žebříčku výrobců automobilů s nejčastějšími úmrtími cestujících na ujetou miliardu kilometrů. Problémem je nesoustředěnost při řízení. Přitom je to právě Tesla, která v různých crashtestech vychází ze všech značek nejlépe co se bezpečnosti týče.
Výzkumná firma iSeeCars vydala žebříček značek vozů, ve kterých je největší šance na nehodu se smrtelnými následky. Tesla sice není na prvních místech jednotlivých vozů, tam se ale ocitla jako značka. Nejvíce smrtelných nehod se stalo ve voze Hyundai Venue, dále Chevrolet Corvette, Mitsubishi Mirage, Porsche 911, Honda CR-V Hybrid, na šestém místě je Tesla Model Y, Tesla Model S je na 21. místě.
Tesla má na druhou stranu nejvyšší hodnocení bezpečnosti při nárazu od pojišťoven, protože je díky vylepšené konstrukci podvozku konstrukčně bezpečnější, dále disponuje řadou bezpečnostních prvků, jako jsou několik airbagů, kamery a senzory, které dokážou monitorovat okolí a zasáhnout v případě nouze. Podle nové zprávy tyto bezpečnostní přínosy podkopává roztržitost při řízení.
Společnost iSeeCars pro automobilový výzkum a analýzu dat uvedla, že Tesla Model Y má více než trojnásobek smrtelných nehod než průměrné auto na vzdálenost miliardy kilometrů. U Modelu S je dvakrát vyšší pravděpodobnost, že bude mít za následek smrtelnou nehodu. Firma analyzovala data ze systému hlášení úmrtnosti Národní správy pro bezpečnost silničního provozu, která zahrnovala vozy modelového roku 2018–2022 a nehody, které vedly k úmrtí alespoň jednoho cestujícího.
Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu proto prošetřuje pokročilé asistenční systémy Tesly kvůli spojitosti s nehodami se smrtelnými následky. Podle předpokladu je příčinou smrtelných nehod jednak vyšší rychlost, dále to, že se řidiči příliš spoléhají na autonomní systémy a nevěnují se řízení. Ty fungují nejlépe, pokud jsou neustále pod dohledem. Autonomní řízení může snížit řidičský stres, pokud se používá bez rozptylování a s tím, že je řidič okamžitě připraven přebrat řízení.