Ředitel technologické firmy Nvidia, Jensen Huang, se v rozhovoru pro Yahoo Finance rozpovídal o kvalitách autonomního systému Tesly. Z jeho úst zněly na vrub automobilky velmi pozitivní ohlasy. Podle něj jde o jeden z nejpokročilejších systémů tohoto druhu. Také by toho měla náležitě využít.
Nvidia je hlavním partnerem tohoto systému, veškerá data totiž ve vozech Tesly zpracovávají jejich vrcholné řady čipů. Především nejnovější verze, již dvanáctá v pořadí, je prý unikátní svým učícím modelem. Jako data pro učení lze použít libovolné vozidlo s aktivním systémem FSD. Umělá inteligence využívá jako zdroj především videa s panoramatickým formátem. Analyzuje pohyby vozidla i volantu lidského řidiče pro správné pochopení a replikaci schopnosti.
Verze 12 je stále beta verzí a ve vozech stále není možné funkci používat ve všech případech. Zájemci o vyzkoušení se mohou přihlásit k 30 denní zkušební verzi. Tesla umožňuje svým zákazníkům funkci využívat na bázi měsíčního předplatného za částku 99 dolarů. Pokud si majitelé vůz pořídí s doživotním FSD, zaplatí za vůz jednorázově o 8 000 dolarů více. Do dubna letošního roku již Tesly než zásahu řidiče ujely přes 2 miliardy kilometrů.
Čtěte také: Tesla přinese očekávanou verzi autopilota FSD 12 již za 2 týdny. Má způsobit revoluci
Dokud FSD nesplní náročné homologační zkoušky, je na něj stále nahlíženo jako na systém autonomní úrovně 2. Lidský řidič proto musí být vždy přítomen, musí na chod vozu dohlížet a být kdykoliv připraven zasáhnout a převzít řízení. Z pohledu Nvidie jako dvorního dodavatele klíčových součástek se letošní rok výborně vyvíjí i do fiskálních výsledků. Partnerství s Teslou pro firmu znamená multi miliardovou zakázku.
Ředitel Huang nicméně očekává, že Tesla o svůj velký náskok výhledově přijde. Sám vyhlíží dny, kdy každý vůz nabídne alespoň částečné autonomní schopnosti řízení. Takový vývoj by byl samozřejmě klíčový i pro jeho firmu. Každé vozidlo by totiž potřebovalo vyhovující hardware, který právě Nvidia umí vyrobit a dodat.
Co se týče výpočetních nároků, jsou autonomní systémy velmi srovnatelné s umělou inteligenci velkých jazykových modelů, které společnost dodává již nyní. Kromě Tesly již nyní technologická firma dodává komponenty například pro Mercedes, Volvo, Hyundai nebo čínskému gigantu BYD.
Ředitel technologické firmy Nvidia, Jensen Huang, se v rozhovoru pro Yahoo Finance rozpovídal o kvalitách autonomního systému Tesly. Z jeho úst zněly na vrub automobilky velmi pozitivní ohlasy. Podle něj jde o jeden z nejpokročilejších systémů tohoto druhu. Také by toho měla náležitě využít.
Nvidia je hlavním partnerem tohoto systému, veškerá data totiž ve vozech Tesly zpracovávají jejich vrcholné řady čipů. Především nejnovější verze, již dvanáctá v pořadí, je prý unikátní svým učícím modelem. Jako data pro učení lze použít libovolné vozidlo s aktivním systémem FSD. Umělá inteligence využívá jako zdroj především videa s panoramatickým formátem. Analyzuje pohyby vozidla i volantu lidského řidiče pro správné pochopení a replikaci schopnosti.
Verze 12 je stále beta verzí a ve vozech stále není možné funkci používat ve všech případech. Zájemci o vyzkoušení se mohou přihlásit k 30 denní zkušební verzi. Tesla umožňuje svým zákazníkům funkci využívat na bázi měsíčního předplatného za částku 99 dolarů. Pokud si majitelé vůz pořídí s doživotním FSD, zaplatí za vůz jednorázově o 8 000 dolarů více. Do dubna letošního roku již Tesly než zásahu řidiče ujely přes 2 miliardy kilometrů.
Čtěte také: Tesla přinese očekávanou verzi autopilota FSD 12 již za 2 týdny. Má způsobit revoluci
Dokud FSD nesplní náročné homologační zkoušky, je na něj stále nahlíženo jako na systém autonomní úrovně 2. Lidský řidič proto musí být vždy přítomen, musí na chod vozu dohlížet a být kdykoliv připraven zasáhnout a převzít řízení. Z pohledu Nvidie jako dvorního dodavatele klíčových součástek se letošní rok výborně vyvíjí i do fiskálních výsledků. Partnerství s Teslou pro firmu znamená multi miliardovou zakázku.
Ředitel Huang nicméně očekává, že Tesla o svůj velký náskok výhledově přijde. Sám vyhlíží dny, kdy každý vůz nabídne alespoň částečné autonomní schopnosti řízení. Takový vývoj by byl samozřejmě klíčový i pro jeho firmu. Každé vozidlo by totiž potřebovalo vyhovující hardware, který právě Nvidia umí vyrobit a dodat.
Co se týče výpočetních nároků, jsou autonomní systémy velmi srovnatelné s umělou inteligenci velkých jazykových modelů, které společnost dodává již nyní. Kromě Tesly již nyní technologická firma dodává komponenty například pro Mercedes, Volvo, Hyundai nebo čínskému gigantu BYD.