Mezinárodní rada pro čistou dopravu (ICCT) nově zveřejnila novou zprávu The Global Automaker Rating 2022. Ta mapuje segment elektrických vozů za uplynulý rok optikou postavení značek na trhu. Upozorňuje jednak na lídry, jednak na ty, jež na EV postupně přecházejí a také na opozdilce, jimž – zdá se – začíná ujíždět vlak.
Report bere v úvahu 20 největších světových producentů lehkých užitkových vozidel na základě kumulativního hodnocení, jež se skládá z prodejů, nabídky v rámci EV portfolia, technologické vyspělosti a dalších synergických vlivů v nejbližší budoucnosti.
Vzhledem k tomu, že Tesla je ryzí výrobce elektromobilů, není divu, že se americká společnost drží na předních příčkách žebříčku. Stejně tak zaujme i poměrně silné postavení BYD, které je zapříčiněné zejména jejími rostoucími prodeji na domácím čínském trhu.
Čtěte také: Elektromobil za všechny prachy. Faraday Future FF 91 stojí neskutečný ranec
V konečném důsledku to není pouze tržní podíl, jenž hraje do karet Tesly či BYD, ale rovněž strategická vize. Přesto se v rámci některých kritériích objevují poměrně vysoko i evropské vlaštovky typu BMW nebo Volkswagen apod.
Pokud se však pozorně zaměříme na dílčí ukazatele, je evidentní, že Tesla má oproti ostatním na poli elektromobilů náskok; ať je to dojezd, účinnost, rychlost nabíjení atd. Bez zajímavosti není ani postavení dalších zvučných jmen, jakými jsou Ford nebo General Motors. Oba jsou experty shodně označeni nálepkou „v přechodové fázi“.
Naprostým protipólem jsou pak Japonci. Mezi šesti opozdilci jich je hned pět ze země vycházejícího slunce; jmenovitě Honda, Nissan, Mazda, Suzuki a pomyslný kruh uzavírá (překvapivě) Toyota, informuje Teslarati.
Mezinárodní rada pro čistou dopravu (ICCT) nově zveřejnila novou zprávu The Global Automaker Rating 2022. Ta mapuje segment elektrických vozů za uplynulý rok optikou postavení značek na trhu. Upozorňuje jednak na lídry, jednak na ty, jež na EV postupně přecházejí a také na opozdilce, jimž – zdá se – začíná ujíždět vlak.
Report bere v úvahu 20 největších světových producentů lehkých užitkových vozidel na základě kumulativního hodnocení, jež se skládá z prodejů, nabídky v rámci EV portfolia, technologické vyspělosti a dalších synergických vlivů v nejbližší budoucnosti.
Vzhledem k tomu, že Tesla je ryzí výrobce elektromobilů, není divu, že se americká společnost drží na předních příčkách žebříčku. Stejně tak zaujme i poměrně silné postavení BYD, které je zapříčiněné zejména jejími rostoucími prodeji na domácím čínském trhu.
Čtěte také: Elektromobil za všechny prachy. Faraday Future FF 91 stojí neskutečný ranec
V konečném důsledku to není pouze tržní podíl, jenž hraje do karet Tesly či BYD, ale rovněž strategická vize. Přesto se v rámci některých kritériích objevují poměrně vysoko i evropské vlaštovky typu BMW nebo Volkswagen apod.
Pokud se však pozorně zaměříme na dílčí ukazatele, je evidentní, že Tesla má oproti ostatním na poli elektromobilů náskok; ať je to dojezd, účinnost, rychlost nabíjení atd. Bez zajímavosti není ani postavení dalších zvučných jmen, jakými jsou Ford nebo General Motors. Oba jsou experty shodně označeni nálepkou „v přechodové fázi“.
Naprostým protipólem jsou pak Japonci. Mezi šesti opozdilci jich je hned pět ze země vycházejícího slunce; jmenovitě Honda, Nissan, Mazda, Suzuki a pomyslný kruh uzavírá (překvapivě) Toyota, informuje Teslarati.