Tesla Gigafactory 4 v Evropě začne vyrábět první elektromobily v roce 2021

Při oznámení výsledků příjmů Tesly za třetí kvartál padlo spoustu nových a zajímavých témat a informací. Jedním z témat byla i evropská Gigafactory 4. Plné odhalení je prý již za rohem.

Tesla ve svém aktualizačním dopisu, který shrnoval příjmy a obecně úspěšnost třetího kvartálu tohoto roku, poznamenala, že společnost aktuálně dokončuje proces výběru místa pro novou Gigafactory. Evropská Gigatovárna má být podobná nedávno dokončené čínské Gigafactory 3 v Šanghaji, protože bude vyrábět také sedan Model 3 a crossover Model Y.

„Jsme v závěrečné fázi procesu výběru místa pro stavbu. Očekává se, že naše evropská Gigafactory bude vyrábět Model 3 i Model Y, “ napsala Tesla.

Vzhledem k tomu, že Gigafactory 4 bude vyrábět stejná vozidla jako Gigafactory 3, existuje docela velká šance, že Tesla použije v Evropě stejný koncept, jako je ten, který přijala v Číně. Čínská Gigafactory postupuje velmi odlišně ve srovnání s činností společnosti ve Spojených státech. Na rozdíl od výrobního procesu v USA, kde se baterie a pohonné jednotky vyrábějí v nevadské Gigafactory a vozidla se montují v závodě ve Fremontu, to v Číně funguje na jiném principu. V Číně dochází k výrobě baterií a součástí i k montáži vozidel v jednom komplexu.

Montážní linka, která byla postavena na odpružené konstrukci, byla navržena prezidentem Tesly pro automobilový průmysl, Jerome Guillenem, a široce oceněna generálním ředitelem Tesly, Elonem Muskem, za její praktičnost a jednoduchost. Stejný jednoduchý a efektivní design se zdá být použit v šanghajské Gigafactory, pouze v mnohem větším měřítku. Očekává se tedy, že Gigafactory 4 v Evropě přijme podobný přístup „vše v jednom.“

Zatímco Elon Musk již zmínil možná místa pro evropskou Gigafactory, konečné místo pro zařízení dosud nebylo prozrazeno. Několik oblastí již projevilo zájem o hostování Gigafactory 4. Mezi ně patří německé státy Dolní Sasko a stát Severní Porýní-Vestfálsko, které jsou údajně dle Tesly považovány za potenciální místa pro stavbu evropské Gigafactory. Dolnosaské ministerstvo hospodářství dříve poznamenalo, že se loni obrátilo na Elona Muska, aby zdůraznilo výhody svého regionu pro výrobu elektrických vozidel.

„Dobré umístění v evropské dopravní síti včetně přístavních spojení, dynamického výzkumného prostředí a obnovitelných zdrojů energie na prahu: Dolní Sasko je jedním z nejlepších světových regionů automobilového průmyslu,“ řekl Bernd Althusmann.

Zdroj: teslarati.com

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla Gigafactory 4 v Evropě začne vyrábět první elektromobily v roce 2021

Při oznámení výsledků příjmů Tesly za třetí kvartál padlo spoustu nových a zajímavých témat a informací. Jedním z témat byla i evropská Gigafactory 4. Plné odhalení je prý již za rohem.

Tesla ve svém aktualizačním dopisu, který shrnoval příjmy a obecně úspěšnost třetího kvartálu tohoto roku, poznamenala, že společnost aktuálně dokončuje proces výběru místa pro novou Gigafactory. Evropská Gigatovárna má být podobná nedávno dokončené čínské Gigafactory 3 v Šanghaji, protože bude vyrábět také sedan Model 3 a crossover Model Y.

„Jsme v závěrečné fázi procesu výběru místa pro stavbu. Očekává se, že naše evropská Gigafactory bude vyrábět Model 3 i Model Y, “ napsala Tesla.

Vzhledem k tomu, že Gigafactory 4 bude vyrábět stejná vozidla jako Gigafactory 3, existuje docela velká šance, že Tesla použije v Evropě stejný koncept, jako je ten, který přijala v Číně. Čínská Gigafactory postupuje velmi odlišně ve srovnání s činností společnosti ve Spojených státech. Na rozdíl od výrobního procesu v USA, kde se baterie a pohonné jednotky vyrábějí v nevadské Gigafactory a vozidla se montují v závodě ve Fremontu, to v Číně funguje na jiném principu. V Číně dochází k výrobě baterií a součástí i k montáži vozidel v jednom komplexu.

Montážní linka, která byla postavena na odpružené konstrukci, byla navržena prezidentem Tesly pro automobilový průmysl, Jerome Guillenem, a široce oceněna generálním ředitelem Tesly, Elonem Muskem, za její praktičnost a jednoduchost. Stejný jednoduchý a efektivní design se zdá být použit v šanghajské Gigafactory, pouze v mnohem větším měřítku. Očekává se tedy, že Gigafactory 4 v Evropě přijme podobný přístup „vše v jednom.“

Zatímco Elon Musk již zmínil možná místa pro evropskou Gigafactory, konečné místo pro zařízení dosud nebylo prozrazeno. Několik oblastí již projevilo zájem o hostování Gigafactory 4. Mezi ně patří německé státy Dolní Sasko a stát Severní Porýní-Vestfálsko, které jsou údajně dle Tesly považovány za potenciální místa pro stavbu evropské Gigafactory. Dolnosaské ministerstvo hospodářství dříve poznamenalo, že se loni obrátilo na Elona Muska, aby zdůraznilo výhody svého regionu pro výrobu elektrických vozidel.

„Dobré umístění v evropské dopravní síti včetně přístavních spojení, dynamického výzkumného prostředí a obnovitelných zdrojů energie na prahu: Dolní Sasko je jedním z nejlepších světových regionů automobilového průmyslu,“ řekl Bernd Althusmann.

Zdroj: teslarati.com

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."