Před pár dny se na internetu objevily zprávy o drastickém zdražení cen za nabíjení na Superchargerech, které předvedla Tesla. Jenže automobilka nyní couvla a opět zlevňuje – její zákazníci totiž začali protestovat.
Tip: Tesla končí s bezplatným dobíjením a zvedá ceny za nabíjení
Tesla teď ustupuje od svého cenového plánu dle státu/regionu a implementuje ceny, které jsou specifické pro každou stanici. Což by mělo vytvářet „komplexnější“ nabídku založenou na místních cenách za elektřinu a zájmu o nabíjení.
Tahle změna struktury se však váže s celkovým výrazným navýšením ceny. Minulý týden se odhadovalo, že na většině trhů to znamená zhruba 33procentní růst. A to není málo. (Bojíme se, že podobným směrem půjdou elektrárny poté, co bude elektromobily jezdit významnější část obyvatelstva, řekněme desítky procent.)
Například cena v New Yorku bývala 24 centů za kWh (v celém státě), jenže v centru New York City se teď skokově zvýšila na 32 centů. V Kalifornii ceny rostly z 26 centů za kWh na 32 až 36 centů za kWh na stanicích, ověřených portálem Electrek. Výrazného navýšení ceny se dočkaly také evropské trhy s průměrnou cenou mezi 0,28 a 0,32 eury za kWh.
Náklady na nabíjení přes Superchargery je sice stále levnější než tankování do spalovacího motoru, ovšem ceny Tesly začaly být méně konkurenceschopné vůči některým „neznačkovým“ nabíječkám.
Proti kroku automobilky se tedy přirozeně vzedmula vlna odporu, která vyústila v opětovné mírné zlevnění elektřiny ze strany automobilky, a to z průměrných 31 na 28 centů za kWh (v USA). A například v Norsku stála kWh před zdražením 1,40 NOK, po zdražení 1,86 NOK a po opětovném zlevnění 1,70 NOK. Takže jak říká ono okřídlené rčení – vlk se nažral a koza zůstala celá.
Zdroj: Electrek
Před pár dny se na internetu objevily zprávy o drastickém zdražení cen za nabíjení na Superchargerech, které předvedla Tesla. Jenže automobilka nyní couvla a opět zlevňuje – její zákazníci totiž začali protestovat.
Tip: Tesla končí s bezplatným dobíjením a zvedá ceny za nabíjení
Tesla teď ustupuje od svého cenového plánu dle státu/regionu a implementuje ceny, které jsou specifické pro každou stanici. Což by mělo vytvářet „komplexnější“ nabídku založenou na místních cenách za elektřinu a zájmu o nabíjení.
Tahle změna struktury se však váže s celkovým výrazným navýšením ceny. Minulý týden se odhadovalo, že na většině trhů to znamená zhruba 33procentní růst. A to není málo. (Bojíme se, že podobným směrem půjdou elektrárny poté, co bude elektromobily jezdit významnější část obyvatelstva, řekněme desítky procent.)
Například cena v New Yorku bývala 24 centů za kWh (v celém státě), jenže v centru New York City se teď skokově zvýšila na 32 centů. V Kalifornii ceny rostly z 26 centů za kWh na 32 až 36 centů za kWh na stanicích, ověřených portálem Electrek. Výrazného navýšení ceny se dočkaly také evropské trhy s průměrnou cenou mezi 0,28 a 0,32 eury za kWh.
Náklady na nabíjení přes Superchargery je sice stále levnější než tankování do spalovacího motoru, ovšem ceny Tesly začaly být méně konkurenceschopné vůči některým „neznačkovým“ nabíječkám.
Proti kroku automobilky se tedy přirozeně vzedmula vlna odporu, která vyústila v opětovné mírné zlevnění elektřiny ze strany automobilky, a to z průměrných 31 na 28 centů za kWh (v USA). A například v Norsku stála kWh před zdražením 1,40 NOK, po zdražení 1,86 NOK a po opětovném zlevnění 1,70 NOK. Takže jak říká ono okřídlené rčení – vlk se nažral a koza zůstala celá.
Zdroj: Electrek