Tesla chystá revoluci. Auta budou mít větší výpočetní výkon než počítače

  • Digitální systémy mají u Tesly jasně stanovenou budoucnost
  • Víme, kdy se do vozidel dostane pátá generace hardwaru
  • Aktuálně se dokončují práce na superpočítači s umělou inteligencí
Tesla Full Self-Driving Hardware 3.0

Tesla Full Self-Driving Hardware 3.0

Výroční investorské konference Tesly musí vždy přinést dostatek novinek, aby Musk přesvědčil své obchodní partnery o pozitivním působení společnosti nejméně na další rok dopředu. Mnoho informací ale pracuje s delším časovým horizontem. Letos se ředitel rozpovídal o nové verzi technické výbavy vozidel, která dostane označení Hardware 5. Má být úzce provázaná s vlastní umělou inteligencí.

Hardware 4 se konečně dočká nasazení

I když o Hardwaru 4.0 víme již nějakou dobu, ve vozech stále pracují systémy s verzí 3. To i přesto, že nové kusy již vlastní výbavu, která odpovídá nejnovějšímu standardu firmy. Nyní se čeká na dokončení nového superpočítače se zaměřením na umělou inteligenci, který následně systém ve vozech povýší. Superpočítač se nejdříve naučí s novým hardwarem pracovat a následně dojde k jeho nasazení. Oproti verzi HW 3.0 je současná generace až pětkrát výkonnější.

S touto blížící se novinkou se tak ukončí životní etapa třetí generace. To ovšem neznamená, že by takové vozy musely být vyřazené. Nejméně samořídící systém FSD bude i nadále dostávat aktualizace vylepšující celkové chování. Kvůli komplexnímu propojení ve voze nebude možné verzi povýšit na vyšší číslo. Takové vozy jednoduše svůj život dokončí na verzi 3.

Tesla FSD autopilot

Tesla a její autopilot (FSD), ilustrační


Čtěte také: Nová Tesla Roadster umí létat, říká Musk. Dočkáme se ji ale vůbec někdy?


Bez AI už ani ránu. Blíží se skutečně konec manuálního řízení?

Budoucí verze 5 se bude velmi úzce propojovat s umělou inteligencí, proto jí interně začali přezdívat „AI 5“. První vozy by ji měly dostat do výbavy v závěru příštího roku. Oproti čtvrté generaci se předpokládá až desetinásobné zvýšení výkonu. S tím se ale pojí i energetická náročnost. Tento systém má spotřebovat až 800 W pro běžný provoz, což je zhruba čtyřikrát více než verze 3 a 4.

Předpokládá se ale i posun v bateriové technologii a systém bude schopný upravit svojí spotřebu v závislosti na kondici a stavu nabití baterie. Takové údaje opět napovídají, že ani verzi 4 nepůjde upgradovat na nový systém. Rozdíly jsou zásadní. Stejně tak ani majitelé s pátou generací nemohou očekávat, že ihned z výroby dostanou veškeré výpočetní možnosti k dispozici.

Také AI 5 pojede určitou dobu v emulační verzi 4, na první svezení tedy nepůjde poznat příliš rozdíl. Jen se ale stále má kam posouvat a automobily brzy nabídnou vyšší výpočetní výkon než leckteré výkonné osobní počítače. Vyjádření Muska k AI 5 můžete shlédnout i na oficiálním videozáznamu z konference.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla chystá revoluci. Auta budou mít větší výpočetní výkon než počítače

  • Digitální systémy mají u Tesly jasně stanovenou budoucnost
  • Víme, kdy se do vozidel dostane pátá generace hardwaru
  • Aktuálně se dokončují práce na superpočítači s umělou inteligencí
Tesla Full Self-Driving Hardware 3.0

Tesla Full Self-Driving Hardware 3.0

Výroční investorské konference Tesly musí vždy přinést dostatek novinek, aby Musk přesvědčil své obchodní partnery o pozitivním působení společnosti nejméně na další rok dopředu. Mnoho informací ale pracuje s delším časovým horizontem. Letos se ředitel rozpovídal o nové verzi technické výbavy vozidel, která dostane označení Hardware 5. Má být úzce provázaná s vlastní umělou inteligencí.

Hardware 4 se konečně dočká nasazení

I když o Hardwaru 4.0 víme již nějakou dobu, ve vozech stále pracují systémy s verzí 3. To i přesto, že nové kusy již vlastní výbavu, která odpovídá nejnovějšímu standardu firmy. Nyní se čeká na dokončení nového superpočítače se zaměřením na umělou inteligenci, který následně systém ve vozech povýší. Superpočítač se nejdříve naučí s novým hardwarem pracovat a následně dojde k jeho nasazení. Oproti verzi HW 3.0 je současná generace až pětkrát výkonnější.

S touto blížící se novinkou se tak ukončí životní etapa třetí generace. To ovšem neznamená, že by takové vozy musely být vyřazené. Nejméně samořídící systém FSD bude i nadále dostávat aktualizace vylepšující celkové chování. Kvůli komplexnímu propojení ve voze nebude možné verzi povýšit na vyšší číslo. Takové vozy jednoduše svůj život dokončí na verzi 3.

Tesla FSD autopilot

Tesla a její autopilot (FSD), ilustrační


Čtěte také: Nová Tesla Roadster umí létat, říká Musk. Dočkáme se ji ale vůbec někdy?


Bez AI už ani ránu. Blíží se skutečně konec manuálního řízení?

Budoucí verze 5 se bude velmi úzce propojovat s umělou inteligencí, proto jí interně začali přezdívat „AI 5“. První vozy by ji měly dostat do výbavy v závěru příštího roku. Oproti čtvrté generaci se předpokládá až desetinásobné zvýšení výkonu. S tím se ale pojí i energetická náročnost. Tento systém má spotřebovat až 800 W pro běžný provoz, což je zhruba čtyřikrát více než verze 3 a 4.

Předpokládá se ale i posun v bateriové technologii a systém bude schopný upravit svojí spotřebu v závislosti na kondici a stavu nabití baterie. Takové údaje opět napovídají, že ani verzi 4 nepůjde upgradovat na nový systém. Rozdíly jsou zásadní. Stejně tak ani majitelé s pátou generací nemohou očekávat, že ihned z výroby dostanou veškeré výpočetní možnosti k dispozici.

Také AI 5 pojede určitou dobu v emulační verzi 4, na první svezení tedy nepůjde poznat příliš rozdíl. Jen se ale stále má kam posouvat a automobily brzy nabídnou vyšší výpočetní výkon než leckteré výkonné osobní počítače. Vyjádření Muska k AI 5 můžete shlédnout i na oficiálním videozáznamu z konference.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."