Technologická symfonie. Podívejte se, jak Xiaomi vyrobí auto za 76 sekund
- Výrobce telefonů nedávno uvedl na trh první elektromobil
- Model SU7 je na čínském trhu obrovský hit
- Xiaomi muselo navýšit výrobní kapacity, k čemuž pomáhají roboti

Čínskému technologickému gigantovi Xiaomi už nestačilo patřit mezi největší výrobce telefonů na světě. Stačilo pár dní a se svým prvním elektromobilem SU7 vzbudil poprask i na automobilovém trhu. Více než 100 tisíc lidí si ho rezervovalo a 40 tisíc lidí složilo nevratnou zálohu. Xiaomi se proto musí hodně otáčet, aby uspokojilo obrovskou poptávku a zatím se mu to daří. Jak ukázalo nové promo video, z výrobní linky sjíždí 40 nových SU7 za hodinu. To znamená každých 76 sekund jedno.
Auto od Xiaomi vyrábějí roboti
První, co každého jako první praští do očí při pohledu do útrob továrny Xiaomi, je absence lidských dělníků. Místo toho firma vsadila chytrou supertovárnu s vysoce automatizovanou výrobní linkou. Více než 700 robotů je zodpovědných za celou řadu složitých úkolů, od montáže jednotlivých dílů přes kontrolu až po transport.
Například v karosárně je podle serveru Auto Evolution celkem 381 robotů a pouhých 20 lidských zaměstnanců. Na každé pracovní místo přitom připadá osm robotů, čtyři na každé straně. Robotická ramena manipulují s dveřmi, umisťují je na místo, utahují šrouby a nastavují. Další robotická ramena pak montují přední a zadní sklo, ale také panoramatické střešní okno. Od okamžiku vyzvednutí dílů až po jejich montáž přitom neuplyne ani 30 sekund. To je podle Xiaomi dvakrát rychlejší než u tradičních automobilek.
Xiaomi však implementovalo chytrý systém také v lakovně. Díky flexibilní technice třídění barev je systém schopen rychle naplnit, vyčistit a dodat barvu každé barvy, přepínat z jedné na druhou, za pouhých 40 minut. To může zkrátit dobu doručení objednávky o 25 procent.

Čtěte také: Sto lidí, sto chutí. Elektroauto od Xiaomi se objevuje v dalších barvách
Objevily se i problémy
Ne vše je ale tak zalité slunce. S přílivem objednávek na Xiaomi SU7 se objevují i problémy, které automobilka musí urychleně řešit. Čínské sociální sítě zaplavilo několik videí z havarovaných testovacích vozů. Zdá se, že scénář je pokaždé stejný. Řidič sešlápne příliš silně plynový pedál, auto ztratí trakci a narazí do obrubníku, sloupu nebo jiného vozidla. Než se auta dostanou k prvním zákazníkům, musí Xiaomi tento problém bezpodmínečně vyřešit.
Autor článku

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.