Tak trochu jiné elektroauto. Huawei sází na malou baterku a spalovací motor

Huawei kráčí ve stopě Xiaomi a vrhl se kromě spotřební elektroniky i do segmentu elektrických vozidel. Dokonce se dostává do popředí, jelikož počet modelů roste rychleji než v případě Xiaomi. Novinkou se stane SUV kupé Luxeed R7, který zaujme netradiční elektrickou, leč hybridní motorizací. Ta spadá do kategorie EREV.
Benzínový extender se spotřebou běžného hybridu
Vůz samotný nebude disponovat příliš velkou kapacitou baterie. Ta má ujet na jedno nabití jen zhruba 200 kilometrů. Jelikož údaje unikly z Čínského ministerstva, lze se navíc domnívat, že jde o hodnoty čínské metodiky, která často dojezd až o třetinu přikrášluje. Vůz bude především těžit ze svého range extenderu, tedy prodlužovače dojezdu. Některé to možná zaskočí, ale nepůjde o další baterii, ale o spalovací motor pod kapotou, který bude měnit fosilní palivo na elektrickou energii. V Číně se tento způsob hybridních vozidel dostává čím dál více do oblíbenosti.
Základ činí baterie z dílen CATL o kapacitě 36 kWh. Váží pouhých 290 kilogramů. Benzínový generátor o objemu 1,5 litru s výkonem 115 kW bude doplňovat elektrony s průměrnou spotřebou 5,68 litru na sto kilometrů. Opět je nutné vzít hodnoty s rezervou. Huawei se u vývoje spojil s expertem v oboru, společností Chery. Ta stejné pohonné ústrojí již použila u modelu Exeed Exlantix ET. Hlavním zdrojem přenosu energie je elektromotor na zadní nápravě o výkonu 195 kW.

SUV kupé vypadá zatraceně dobře
Luxeed R7 je možné pořídit v tradiční plně elektrické variantě. Hybridní verze sdílí stejné proporce. Vůz atakuje délku pěti metrů (4 956 mm). Šířka dosahuje 1 981 mm, výška 1 634 mm). Model disponuje vyšší třídou asistentů pro autonomní jízdu, který zaštiťuje řídící systém Huawei Qiankun ADS 3.0 s vlastními čipy. Vůz je schopný autonomní dálniční jízdy i pokročilých parkovacích manévrů bez nutného zásahu řidiče.
Plně elektrická verze se na čínském trhu nabízí za částku v rozmezí 770 tisíc a jedním milionem českých korun. Jelikož bude EREV verze s benzínovým prodlužovačem plnit svůj cíl přivést více lidí k vyššímu stupni elektrifikace, očekává se i nižší základní částka. Ač se zdá být spalovací prvek ve voze zbytečný, jde stále o lepší a efektivnější využití tohoto paliva k výrobě energie než k přímému pohonu kol. Koupili byste si takový typ vozu, kdyby se nabízel i v České republice? Nejblíže tomuto typu pohonu byl dosud jen sportovní speciál BMW i8.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.