Původní Tesla Roadster byla prvním modelem automobilky
Na prodej je nyní jedinečný prototyp výkonného paketu
Nikdy se nedostal do sériové výroby
Na nástupce původní Tesly Roadster, která odstartovala slávy Tesly, stále čekáme. Nyní však mají všichni fanoušci značky šanci pořídit si jeden z původních modelů. Na tom by nebylo nic zas až tak zvláštního. V tomto případě se však jedná o jedinečný tajný prototyp výkonného packetu, který nikdy nespatřil světlo světa a o kterém většina lidí nikdy neslyšela.
Zařízly ho změny ve vedení automobilky
Nabízený vůz, Tesla Roadster Sport s VIN #1124, byl původně zakoupen od Tesly v roce 2012, poté byl poškozen při nehodě a znovu získán Teslou. Vůz získal tehdejší viceprezident Tesly pro služby Joost de Vries a vůz byl opraven a přestavěn pod dohledem Carla Medlocka, který byl v té době manažerem servisního místa Tesly v Seattlu a v současnosti prototyp spoluvlastní s Jamisonem Cummingsem, hlavním technikem Tesly v dobách Roadsteru.
Poté, co byl poškozený elektromobil interně opraven Teslou, dostal de Vries nápad vyvinout výkonnostní balíček pro Tesla Roadster s cílem přijít se způsobem, jak by služba mohla být zisková. Výkonnostní balíček, který by si mohli majitelé Roadsteru dokoupit, by byl způsob, jak nalézt další příjmy pro firemní servisní místa.
Projekt nebyl nikdy dokončen a uvolněn jako volitelná výbava pro veřejnost kvůli změnám ve vedení. Už během vývoje byl kontroverzní i v rámci Tesly, protože se objevila obvinění z nadměrného utrácení. Nakonec po něm zůstal tento jediný prototyp.
Balíček, který se měl jmenovat buď „Roadster RR“ nebo „Roadster E-Sport“ měl přitom stát 30 000 dolarů. Škoda, že byl projekt nakonec zaříznut, protože výčet vylepšení skutečně stojí za to. Zahrnuje například na zakázku vyladěný sportovní podvozek Bilstein Performance, brzdy Tarox Italian Performance vpředu a vzadu, Custom ABS Flash navržený tak, aby bezproblémově spolupracoval s brzdovým systémem Tarox, Hollinger Limited Slip Differential přizpůsobený pro točivý moment EV nebo paket ovladatelnosti. Nejvýraznějším rysem je však karoserie ručně potažená surovým karbonem, což z něj dělá jediný existující Roadster ze surového karbonu.
Až do roku 2022, kdy je jej odkoupili Cummings a Medlock, vlastnil vůz de Vries. Poté, co původní baterii skončila životnost, dostal Roadster nový balíček Roadster 3.0 s baterií o kapacitě 80 kWh. S novou baterií pak najel méně než 100 mil (161 kilometrů). Celkově má najeto asi 31 600 mil (51 000 km), z nichž většinu ještě před svou přestavbou.
Chcete-li se o tomto speciálním Roadsteru dozvědět více, navštivte webové stránky vozu. Zájemci o jeho koupi zde také najdou kontaktní informace. Cena, na kolik si ho současní majitelé cení, zde však chybí. Kromě samotného vozu získá kupující i interní dokumentaci o projektu.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.