Tahle powerbanka dokáže dobít i baterii elektromobilu

Možná i vás napadlo, že by bylo celkem praktické, pokud by šlo dobíjet elektromobil v případě nouze na cestách třeba také z mobilního externího zdroje energie, tedy řekněme s pomocí powerbanky.

Dobrou zprávou je, že to skutečně jde – třeba se speciální přenosnou powerbankou DOCA 95000 disponující kapacitou 95 000 mAh – ovšem jedním dechem je nutné okamžitě dodat, že pouze v případě trakční baterie (která pohání veškerou elektroniku v elektromobilu ať už jde o rádio, světla, stěrače, a vlastně veškeré elektronické komponenty od elektronicky ovládaných a nastavitelných sedaček, klik, až po otevírání okének, kufru, apod.).

Nejde to však u vysokonapěťové baterie, která u elektromobilů slouží k pohonu elektromotoru a z jistých především bezpečnostních důvodů zatím není možné ji podobným způsobem “na koleni” dobíjet. Připravují se však nové způsoby, jak dobíjet i vysokonapěťový akumulátor v elektromobilu například alespoň s pomocí nabíjecího kabelu nataženého od jiného elektromobilu, který v takovém případě poslouží de facto jako výkonná powerbanka.

Do té doby poslouží i tahle speciální powerbanka pouze pro nastartování klasické autobaterie, tedy jako i u běžných aut se spalovacím motorem. Protože pokud se trakční baterie vybije, dojde ve většině případů k odpojení vysokonapěťové baterie, a tím pádem již nelze dobíjet jednu baterii druhou, ani pokud má vysokonapěťové baterie stále dostatek energie. Je potřeba manuálního zásahu.

Stačí však jen správně připojit startovací kabely (12V), které jsou dodávané v balení s powerbankou, a elektromobil, nebo i hybridy či plug-in hybridy nastartujete na jedno plné nabití powerbanky údajně až 90x – i bez pomoci jiných aut, což se může hodit třeba právě nyní během letních dovolených. Řešení by mělo být funkční například u elektromobilů Tesla, Nissan Leaf, VW e-Golf, Hyundai (Ioniq Electric, Kona Electric), či dalších elektroaut. Upozorňujeme však, abyste si využití a možnost dobíjení u konkrétních modelů raději předem ověřili u prodejce.

Kromě toho se však dá powerbanka DOCA 95000 využít i jako zdroj energie například pro dobití telefonu (přes USB port), notebooku (přes speciální koncovky), ale díky vestavěné univerzální zásuvce (220V) vlastně můžete pohánět třeba i televizi, vrtačku, vařič, nebo další spotřebiče, maximálně s příkonem 500W. Vzhledem k pořizovací ceně 9 tisíc korun pak jistě oceníte i ochranu proti přebití, přehřátí a přepětí, která má ochránit jak samotnou powerbanku, tak i připojená zařízení.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tahle powerbanka dokáže dobít i baterii elektromobilu

Možná i vás napadlo, že by bylo celkem praktické, pokud by šlo dobíjet elektromobil v případě nouze na cestách třeba také z mobilního externího zdroje energie, tedy řekněme s pomocí powerbanky.

Dobrou zprávou je, že to skutečně jde – třeba se speciální přenosnou powerbankou DOCA 95000 disponující kapacitou 95 000 mAh – ovšem jedním dechem je nutné okamžitě dodat, že pouze v případě trakční baterie (která pohání veškerou elektroniku v elektromobilu ať už jde o rádio, světla, stěrače, a vlastně veškeré elektronické komponenty od elektronicky ovládaných a nastavitelných sedaček, klik, až po otevírání okének, kufru, apod.).

Nejde to však u vysokonapěťové baterie, která u elektromobilů slouží k pohonu elektromotoru a z jistých především bezpečnostních důvodů zatím není možné ji podobným způsobem “na koleni” dobíjet. Připravují se však nové způsoby, jak dobíjet i vysokonapěťový akumulátor v elektromobilu například alespoň s pomocí nabíjecího kabelu nataženého od jiného elektromobilu, který v takovém případě poslouží de facto jako výkonná powerbanka.

Do té doby poslouží i tahle speciální powerbanka pouze pro nastartování klasické autobaterie, tedy jako i u běžných aut se spalovacím motorem. Protože pokud se trakční baterie vybije, dojde ve většině případů k odpojení vysokonapěťové baterie, a tím pádem již nelze dobíjet jednu baterii druhou, ani pokud má vysokonapěťové baterie stále dostatek energie. Je potřeba manuálního zásahu.

Stačí však jen správně připojit startovací kabely (12V), které jsou dodávané v balení s powerbankou, a elektromobil, nebo i hybridy či plug-in hybridy nastartujete na jedno plné nabití powerbanky údajně až 90x – i bez pomoci jiných aut, což se může hodit třeba právě nyní během letních dovolených. Řešení by mělo být funkční například u elektromobilů Tesla, Nissan Leaf, VW e-Golf, Hyundai (Ioniq Electric, Kona Electric), či dalších elektroaut. Upozorňujeme však, abyste si využití a možnost dobíjení u konkrétních modelů raději předem ověřili u prodejce.

Kromě toho se však dá powerbanka DOCA 95000 využít i jako zdroj energie například pro dobití telefonu (přes USB port), notebooku (přes speciální koncovky), ale díky vestavěné univerzální zásuvce (220V) vlastně můžete pohánět třeba i televizi, vrtačku, vařič, nebo další spotřebiče, maximálně s příkonem 500W. Vzhledem k pořizovací ceně 9 tisíc korun pak jistě oceníte i ochranu proti přebití, přehřátí a přepětí, která má ochránit jak samotnou powerbanku, tak i připojená zařízení.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."