Tahač Tesla Semi má za sebou nehodu na americké dálnici. Začal hořet

  • Tesla Semi začala na americké dálnici hořet
  • Kvůli požáru muselo být místo na několik hodin uzavřeno
  • Příčina nehody zůstává nejasná
Tesla Semi

Obří tahač na baterie Tesla Semi, ilustrační

V porovnání s osobními modely se o elektrickém tahači Tesla Semi v médiích příliš zpráv neobjevuje, a když se o něm mluví, tak většinou v pozitivním duchu. Poslední zpráva však automobilce ani jejímu generálnímu řediteli Elonovi Muskovi příliš radost neudělá. Jedna Tesla Semi vzplála z dosud neznámých příčin na kalifornské dálnici.

Příčina nehody se vyšetřuje

Podle místních zpráv vzplála Tesla Semi kolem 3:16 místního času na dálnici Interstate 80 v okrese Placer County v metropolitní oblasti Sacramenta. Dálnice musela být na několik hodin uzavřena v obou směrech, zatímco hasiči pracovali na uhašení požáru. Příčiny nehody jsou předmětem dalšího vyšetřování.

Požáry elektromobilů jsou statisticky vzácnější než požáry spalovacích vozidel, a to i v případě, že vezmeme v úvahu, že jejich na silnici výrazně méně. Pokud však k nim dojde, jsou požáry lithium-iontových baterií obzvláště ošklivé. Jejich bezpečné uhašení může vyžadovat značný čas a úsilí.

Tesla Semi je přitom známá tím, že má obrovskou baterii. Na základě čísel o spotřebě energie se odhaduje, že verze Semi s dojezdem 500 mil (805 km) musí mít baterii s kapacitou někde kolem 850-900 kWh. Oficiální číslo nebylo nikdy zveřejněno. Pro srovnání běžný elektromobil má obvykle baterii o kapacitě přibližně 75-85 kWh.

Interiér kabiny Tesly Semi | foto: Tesla

Interiér kabiny Tesly Semi | foto: Tesla


Čtěte také: Cla na čínské elektromobily v EU. Po jejich zavedení spadly prodeje o 45 %


Po dlouhých odkladech se začíná prosazovat

Dlouho slibovaný elektrický tahač Semi byl k vidění při testování po Spojených státech. Aktuálně ho již ve svých firemních flotilách používá několik firem, z nichž v Evropě nejznámější je Pepsi. Tesla s ním má však velké plány a nechce se omezovat pouze na svůj domácí trh. Nedávno jsme psali, že by se již brzy mohla dostat i do Evropy. Je tak možné, že se s ní začneme potkávat i na českých silnicích.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tahač Tesla Semi má za sebou nehodu na americké dálnici. Začal hořet

  • Tesla Semi začala na americké dálnici hořet
  • Kvůli požáru muselo být místo na několik hodin uzavřeno
  • Příčina nehody zůstává nejasná
Tesla Semi

Obří tahač na baterie Tesla Semi, ilustrační

V porovnání s osobními modely se o elektrickém tahači Tesla Semi v médiích příliš zpráv neobjevuje, a když se o něm mluví, tak většinou v pozitivním duchu. Poslední zpráva však automobilce ani jejímu generálnímu řediteli Elonovi Muskovi příliš radost neudělá. Jedna Tesla Semi vzplála z dosud neznámých příčin na kalifornské dálnici.

Příčina nehody se vyšetřuje

Podle místních zpráv vzplála Tesla Semi kolem 3:16 místního času na dálnici Interstate 80 v okrese Placer County v metropolitní oblasti Sacramenta. Dálnice musela být na několik hodin uzavřena v obou směrech, zatímco hasiči pracovali na uhašení požáru. Příčiny nehody jsou předmětem dalšího vyšetřování.

Požáry elektromobilů jsou statisticky vzácnější než požáry spalovacích vozidel, a to i v případě, že vezmeme v úvahu, že jejich na silnici výrazně méně. Pokud však k nim dojde, jsou požáry lithium-iontových baterií obzvláště ošklivé. Jejich bezpečné uhašení může vyžadovat značný čas a úsilí.

Tesla Semi je přitom známá tím, že má obrovskou baterii. Na základě čísel o spotřebě energie se odhaduje, že verze Semi s dojezdem 500 mil (805 km) musí mít baterii s kapacitou někde kolem 850-900 kWh. Oficiální číslo nebylo nikdy zveřejněno. Pro srovnání běžný elektromobil má obvykle baterii o kapacitě přibližně 75-85 kWh.

Interiér kabiny Tesly Semi | foto: Tesla

Interiér kabiny Tesly Semi | foto: Tesla


Čtěte také: Cla na čínské elektromobily v EU. Po jejich zavedení spadly prodeje o 45 %


Po dlouhých odkladech se začíná prosazovat

Dlouho slibovaný elektrický tahač Semi byl k vidění při testování po Spojených státech. Aktuálně ho již ve svých firemních flotilách používá několik firem, z nichž v Evropě nejznámější je Pepsi. Tesla s ním má však velké plány a nechce se omezovat pouze na svůj domácí trh. Nedávno jsme psali, že by se již brzy mohla dostat i do Evropy. Je tak možné, že se s ní začneme potkávat i na českých silnicích.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."