Studie odhalila, proč si lidé nekupují elektromobily. Máte to také tak?
- Nová studie prozrazuje, co je hlavním důvodem nepořízení elektromobilu
- Zjistila, že hlavním problémem je stále cena elektrických vozidel
- Jaké další problémy potenciální zákazníci ještě řeší?

Nová analýza odhalila, co je hlavním faktorem, kvůli kterému si lidé nekupují elektromobily. Hlavní příčinou má být stále vysoká cena elektrických automobilů. Které další překážky vadí potenciálním zákazníkům nejvíce?
Cena jako největší problém
Web Autolist v rámci svého online dotazníku zjišťoval, co brání potenciálním zákazníkům nejvíce v koupi nových elektromobilů. A tento výzkum dopadl podle očekávání. Třemi hlavními obavami spotřebitelů z elektromobilů totiž stále zůstávají vysoká cena, kratší dojezd a místo nabíjení. Je však potřeba uvést, že se tyto obavy meziročně snížily.
42 % respondentů stále považuje elektromobily za příliš drahé oproti 49 % vloni. 39 % pak má obavy z dojezdu svého vozu, což je pokles oproti 44 % v minulém roce. No a strach o to, kde budou řidiči své elektromobily nabíjet, má 33 % respondentů. Před rokem se tohoto problému obávalo 35 %.

Čtěte také: Nová studie zjistila, kdy jsou elektromobily ekologičtější. A kdy nikoliv
Jaké byly další překážky?
Mimo tří hlavních problémů stojících zákazníkům v koupi elektromobilu se objevilo v dotazníku i mnoho dalších důvodů. A to například výdrž baterie v průběhu let, dlouhá doba nabíjení a nedostupnost nabíjení doma.
Autolist obecně z rozdílu dvouletého výzkumu vyvozuje pokrok k příjmu elektromobilů. Podle zakladatele společnosti se však také bohužel potvrdilo, že vyšší šance k adopci elektromobilů jsou do značné míry omezeny na domácnosti s vyššími příjmy. Aby tak mohlo dojít k plnému přechodu na elektromobily, bude nadále potřeba snažit se snižovat jejich cenu.