Stellantis řeší problémy. Plug-in hybridy z celého světa mohou začít hořet

Alfa Romeo Tonale

Plug-in hybridní Alfa Romeo Tonale má svolávací akci

Automobilka Stellantis, která je mimo jiných značek také majitelem automobilek Alfa Romeo a Dodge, oznámila svolávací akci, která se celosvětově týká 44 000 plug-in hybridních crossoverů. Důvodem je vážný problém s brzdovým pedálem, který se může při brzdění propadnout k podlaze, což představuje potenciální nebezpečí pro řidiče a pasažéry.

Do servisu musí desetitisíce aut

Na americkém trhu se svolávací akce týká odhadem 21 096 plug-in hybridních crossoverů. Na základě informací zveřejněných na stránkách National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) se svolání vztahuje na přibližně 17 000 modelů Dodge Hornet PHEV 2024 a zhruba 4 000 Alfa Romeo Tonale PHEV 2024-2025.

Dotčená vozidla budou muset navštívit autorizované servisy, kde technici posílí ramena brzdových pedálů přidáním šroubu a matice. Cílem zásahu je eliminovat riziko selhání brzdového pedálu, které může vést k nebezpečným situacím.

Celosvětově se akce týká přibližně 44 000 vozů, přičemž se odhaduje, že 2 299 z nich se nachází v Kanadě, 145 v Mexiku a 20 987 mimo území Severní Ameriky. Všechna dotčená vozidla byla vyrobena v italském závodě Stellantis v Pomigliano.

Dodge Hornet PHEV

Dodge Hornet PHEV | foto: Dodge

Podobnou situaci za volantem zažít nechcete

Stellantis doporučuje řidičům, aby v případě propadnutí brzdového pedálu použili elektronickou parkovací brzdu umístěnou na středové konzole. Řidič může během jízdy vozidlo zastavit přitažením a podržením spínače parkovací brzdy. Nicméně, v situaci, kdy je nutné nouzově zastavit, může být nalezení ovladače parkovací brzdy v okamžiku nečekaného selhání brzdového pedálu obtížné.

Podle Stellantisu by řidiči neměli mít z případných nehod obavy, protože systém automatického brzdění automaticky zastaví vozidlo, pokud detekuje hrozící kolizi. Je však důležité, aby byl asistenční systém v době nehody aktivní. Společnost uvedla, že v současnosti celosvětově eviduje 15 případů selhání brzdového pedálu, včetně jedné nehody bez hlášených zranění.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Stellantis řeší problémy. Plug-in hybridy z celého světa mohou začít hořet

Alfa Romeo Tonale

Plug-in hybridní Alfa Romeo Tonale má svolávací akci

Automobilka Stellantis, která je mimo jiných značek také majitelem automobilek Alfa Romeo a Dodge, oznámila svolávací akci, která se celosvětově týká 44 000 plug-in hybridních crossoverů. Důvodem je vážný problém s brzdovým pedálem, který se může při brzdění propadnout k podlaze, což představuje potenciální nebezpečí pro řidiče a pasažéry.

Do servisu musí desetitisíce aut

Na americkém trhu se svolávací akce týká odhadem 21 096 plug-in hybridních crossoverů. Na základě informací zveřejněných na stránkách National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) se svolání vztahuje na přibližně 17 000 modelů Dodge Hornet PHEV 2024 a zhruba 4 000 Alfa Romeo Tonale PHEV 2024-2025.

Dotčená vozidla budou muset navštívit autorizované servisy, kde technici posílí ramena brzdových pedálů přidáním šroubu a matice. Cílem zásahu je eliminovat riziko selhání brzdového pedálu, které může vést k nebezpečným situacím.

Celosvětově se akce týká přibližně 44 000 vozů, přičemž se odhaduje, že 2 299 z nich se nachází v Kanadě, 145 v Mexiku a 20 987 mimo území Severní Ameriky. Všechna dotčená vozidla byla vyrobena v italském závodě Stellantis v Pomigliano.

Dodge Hornet PHEV

Dodge Hornet PHEV | foto: Dodge

Podobnou situaci za volantem zažít nechcete

Stellantis doporučuje řidičům, aby v případě propadnutí brzdového pedálu použili elektronickou parkovací brzdu umístěnou na středové konzole. Řidič může během jízdy vozidlo zastavit přitažením a podržením spínače parkovací brzdy. Nicméně, v situaci, kdy je nutné nouzově zastavit, může být nalezení ovladače parkovací brzdy v okamžiku nečekaného selhání brzdového pedálu obtížné.

Podle Stellantisu by řidiči neměli mít z případných nehod obavy, protože systém automatického brzdění automaticky zastaví vozidlo, pokud detekuje hrozící kolizi. Je však důležité, aby byl asistenční systém v době nehody aktivní. Společnost uvedla, že v současnosti celosvětově eviduje 15 případů selhání brzdového pedálu, včetně jedné nehody bez hlášených zranění.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."