Stellantis a Zeta Energy budou vyvíjet nové baterie. Bez drahých kovů a za polovinu ceny

Stellantis, výrobce automobilů, a Zeta Energy, která produkuje baterie, podepsali dohodu o vývoji levných lithium-sírových baterií pro elektrická vozidla. Baterie by se měly používat nejpozději od roku 2030. Tyto baterie jsou levnější, neboť se k jejich výrobě nepoužívají drahé kovy.
Strategické partnerství pro baterie nové generace
Je to právě baterie, která výrazně ovlivňuje cenu elektromobilu. Při jejich vývoji se používá řada drahých kovů. Výrobci elektromobilů proto uzavírají na vývoj baterií nové generace strategická partnerství a jdou různou cestou. Stellantis se rozhodl pro sázku na lithium-sírové baterie. Na rozdíl od tradičních lithium-iontových baterií lithium-sírové baterie nepoužívají drahé materiály, jako je nikl nebo kobalt, takže mají výrazně nižší náklady na výronu.
„Očekává se, že lithium-sírové baterie budou stát méně než polovinu ceny za kilowatthodinu současných lithium-iontových baterií,“ uvedly obě společnosti ve společném prohlášení Stellantis, čtvrtý největší výrobce automobilů na světě a výrobce baterií Zeta.

Lehčí baterie, větší dojezd
Spolu by měly vyvíjet lehčí baterie, které budou mít energetický potenciál srovnatelný s potenciálem současné lithium-iontové technologie. Nová baterie by měla být výrazně lehčí než baterie se stejnou využitelnou energií jako současné lithium-iontové baterie. To umožní větší dojezd elektromobilu.
Rychlejší nabíjení
Technologie může zvýšit rychlost zrychleného nabíjení baterie až o 50 %. V dohodě se výrobce automobilů a baterií zavázali ke společnému vývoji a také k budoucí výrobě do roku 2030. Baterie se mají vyrábět v rámci stávající technologie v továrnách Gigafactory a dodávat v rámci Evropy nebo Severní Ameriky.
Autor článku

Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.
Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.