V letecké dopravě se zatím pohon elektřinou neprosadil a některé z testů skončily i dosti neslavně.
TIP: V Dubaji bylo představeno elektrické letadlo pro závody Air Race E
Wright Electric samozřejmě nejvíce řeší pohon. Jejich letoun Wright 1 má mít elektromotor s výkonem 1,5 MW a 3 kV invertor. Z velkého elektromotoru se bude výkon distribuovat mezi 10 až 14 menších turbín.
V tuto chvíli mají ve Wright Electric zhruba tucet nejrůznějších motorů o výkonu právě 1,5 MW, které testují. Pokud půjde vše podle plánu, tak by měly začít první pozemní testy v roce 2021 a do vzduchu by se měl prototyp podívat v roce 2023. Pro komerční nasazení by pak měl být Wright 1 připraven v roce 2030.
Vzhledem ke kapacitě letounu – 186 pasažérů, není divu, že hlavním partnerem Wright Electric je EasyJet. Baterie Wrightu 1 by měly být rychle vyměnitelné, aby se nemuselo na letišti pokaždé čekat na dobití.
Zdroj: electrek
V letecké dopravě se zatím pohon elektřinou neprosadil a některé z testů skončily i dosti neslavně.
TIP: V Dubaji bylo představeno elektrické letadlo pro závody Air Race E
Wright Electric samozřejmě nejvíce řeší pohon. Jejich letoun Wright 1 má mít elektromotor s výkonem 1,5 MW a 3 kV invertor. Z velkého elektromotoru se bude výkon distribuovat mezi 10 až 14 menších turbín.
V tuto chvíli mají ve Wright Electric zhruba tucet nejrůznějších motorů o výkonu právě 1,5 MW, které testují. Pokud půjde vše podle plánu, tak by měly začít první pozemní testy v roce 2021 a do vzduchu by se měl prototyp podívat v roce 2023. Pro komerční nasazení by pak měl být Wright 1 připraven v roce 2030.
Vzhledem ke kapacitě letounu – 186 pasažérů, není divu, že hlavním partnerem Wright Electric je EasyJet. Baterie Wrightu 1 by měly být rychle vyměnitelné, aby se nemuselo na letišti pokaždé čekat na dobití.
Zdroj: electrek