Elektrickevozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Startup Wright Electric pracuje na velkém dopravním letadle poháněném elektroturbínami

  |  Jakub Mokříš  |  10 komentářů

V letecké dopravě se zatím pohon elektřinou neprosadil a některé z testů skončily i dosti neslavně.

TIP: V Dubaji bylo představeno elektrické letadlo pro závody Air Race E

Wright Electric samozřejmě nejvíce řeší pohon. Jejich letoun Wright 1 má mít elektromotor s výkonem 1,5 MW a 3 kV invertor. Z velkého elektromotoru se bude výkon distribuovat mezi 10 až 14 menších turbín.

V tuto chvíli mají ve Wright Electric zhruba tucet nejrůznějších motorů o výkonu právě 1,5 MW, které testují. Pokud půjde vše podle plánu, tak by měly začít první pozemní testy v roce 2021 a do vzduchu by se měl prototyp podívat v roce 2023. Pro komerční nasazení by pak měl být Wright 1 připraven v roce 2030.

Vzhledem ke kapacitě letounu – 186 pasažérů, není divu, že hlavním partnerem Wright Electric je EasyJet. Baterie Wrightu 1 by měly být rychle vyměnitelné, aby se nemuselo na letišti pokaždé čekat na dobití.

Zdroj: electrek

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
3 Comment threads
7 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
KerosinPetrJosefMartinFrantišek Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Josef
Josef

V březnu bych se chtěl proletět českým elektrickým ΦNIXem, moc se těším na elektrickou budoucnost v letectví. Pokud se Tesle podaří zvednou kapacitu baterií na dvojnásobek, bude mít toto letadlo dolet cca 600 km, což už vůbec není zanedbatelné.

Kerosin
Kerosin

Nesmíte se svazovat pravidly pro turbínové motory – a jejich efektivitou ve velké výšce a neefektivitou v malé výšce. Pokud do toho vhodně zapojí i plachtění, tak si myslím, že se dá dosáhnout mnohem větších vzdáleností. Vemte si, kolik doplachtí dnešní dopraváky a tohle může mít násobně lepší klouzavost. Takže nastoupat poměrně rychle do vysoké výšky, a pak si nějakou tu stovku km plachtit, a znova nastoupat a tak několikrát dokola. U elektromotoru odpadá komplikace s hustotou vzduchu či přehřívání turbíny. Tady žádné EGT není. :-) Motor by v podstatě mohl sloužit jen v momentě a místě kde by zrovna… Číst vice »

Josef
Josef

Zrovna phoenix má klouzavost 1:32 a s křídly 17 metrů by mohl mít skoro ke čtyřiceti. To je vynikající hodnota i na jednomístný kluzák, natož na elektrolet.

Martin
Martin

Zdravím! Jsem moc rád, že chcete vyzkoušet našeho elektrického Phoenixe. Snad už bude letové počasí :-) Tak nashledanou v Ústí nad Orlicí!

Josef
Josef

Domlouvali jsme se před nějakou dobou, že byste se v březnu přiletěli ukázat do Chrudimi :-)

Kerosin
Kerosin

To je ten letoun co byl na e-salonu? Ani jsem nevěděl, že je možné si jej vyzkoušet. Taky bych si ho rád zkusil.

Petr
Petr

Jj až se Musk dobře vysere tak bude letadlu velikosti A380 stačit jedna tužková baterie! :-D Takové stupidní žvásty naivních lam, přímo žeru!

Kerosin
Kerosin

Použít BATSWAP u letadel – jak u osobních aut to byl nešťastný nápad, tak tady to považuji za perfektní volbu.
Bravo.
Začnu co nejvíce létat se Easy Jet abych je podpořil

František
František

Vy budete všichni třeskutý odborníci. Co by tam dělaly turbíny? Turbína je stroj, který mění kinetickou energii média (vzduch, voda, výfukové plyny) na mechanickou – rotační. Takže na letadle budou co? Dmychadla!

Josef
Josef

U výkonnějších letadel se zpravidla používá oboje. Kompresor i turbodmychadlo.

Mobilní zobrazení