Komunita okolo Tesly již netrpělivě vyhlíží příchod omlazeného Modelu Y. Ten se i přes dlouho trvající práce stále řadí na přední příčky v prodejích. Ještě před rokem šlo o celosvětově nejprodávanější vozidlo. Zájemci si ale nyní dávají s nákupem na čas, jelikož se velmi brzy očekává zahájení prodeje verze Juniper. Nyní se dostává i na evropské silnice, aby zde v maskování otestovala své schopnosti.
Jednou z největších úprav jsou zaručeně nové světlomety, které již nejsou boulovité a více se podobají i omlazenému Modelu 3. I od něj se ale budou odlišovat, jelikož podle špionážních fotografií půjdou směrem vertikálního rozdělení do dvou dílů. Tento designový prvek známe i z českých Škodovek. U té se ale Tesla nejspíše neinspirovala. V zadních partiích bude nejvýraznějším novým prvkem světelná lišta.
Facelift po pěti letech od uvedení je u takového populárního vozu velmi dlouhá doba a původní Model Y již ztratil své hlavní výhody oproti konkurentům. Je proto důležité, aby Juniper pomohl Tesle tuto ztrátu rychle dohnat. Původní dojezd kolem 530 kilometrů dnes již předhání i levnější elektromobily. I zde lze zmínit český elektromobil Škoda Enyaq, který se navíc brzy taktéž dočká faceliftu. U Modelu 3 došlo s verzí Highland k prodloužení dojezdu v průměru o 8 procent. Velký podíl na tom má vylepšená aerodynamika i řídící elektronika.
Oproti Modelu 3 má Model Y dostat o něco lepší nárazník. Ten bude ještě více průchodný a zajistí lepší prostupnost vzduchu a tím i lepší aerodynamické vlastnosti. Tím by se mělo docílit navýšení dojezdu přes 560 kilometrů. Další zaměření se bude týkat přepracování interiéru. Celkové lepší zpracování by měla doplnit větší centrální obrazovka a velmi pravděpodobně i odstranění podvolantových páček. I když si část komunity na toto odstranění neustále stěžuje, těžko říci, zda jim výrobce vyhoví v ponechání tohoto tradičního ovládacího prvku.
Motorově i velikostí baterie by měl Juniper doznat jen minimálních změn. Maximální výkon nabíjení 250 kW by měl stále zůstat jedním z hlavních taháků vozu. Přesto se očekává, že výkonnější verze Performance by si měla polepšit. Tesla by chtěla, aby vůz udržel krok i se souputníkem v podobě Porsche Macan Turbo. Jestliže by Tesla dostala stejnou techniku jako z výkonné verze „trojky“, dostala by se výkonem přes 450 koní, na stovku za 3,1 sekundy s maximální rychlostí až 262 km/h. Jelikož se Tesla zaměřuje na lepší efektivitu i cenu výroby, nelze očekávat, že by pro Model Y Juniper přinesla jiné pohonné ústrojí.
Komunita okolo Tesly již netrpělivě vyhlíží příchod omlazeného Modelu Y. Ten se i přes dlouho trvající práce stále řadí na přední příčky v prodejích. Ještě před rokem šlo o celosvětově nejprodávanější vozidlo. Zájemci si ale nyní dávají s nákupem na čas, jelikož se velmi brzy očekává zahájení prodeje verze Juniper. Nyní se dostává i na evropské silnice, aby zde v maskování otestovala své schopnosti.
Jednou z největších úprav jsou zaručeně nové světlomety, které již nejsou boulovité a více se podobají i omlazenému Modelu 3. I od něj se ale budou odlišovat, jelikož podle špionážních fotografií půjdou směrem vertikálního rozdělení do dvou dílů. Tento designový prvek známe i z českých Škodovek. U té se ale Tesla nejspíše neinspirovala. V zadních partiích bude nejvýraznějším novým prvkem světelná lišta.
Facelift po pěti letech od uvedení je u takového populárního vozu velmi dlouhá doba a původní Model Y již ztratil své hlavní výhody oproti konkurentům. Je proto důležité, aby Juniper pomohl Tesle tuto ztrátu rychle dohnat. Původní dojezd kolem 530 kilometrů dnes již předhání i levnější elektromobily. I zde lze zmínit český elektromobil Škoda Enyaq, který se navíc brzy taktéž dočká faceliftu. U Modelu 3 došlo s verzí Highland k prodloužení dojezdu v průměru o 8 procent. Velký podíl na tom má vylepšená aerodynamika i řídící elektronika.
Oproti Modelu 3 má Model Y dostat o něco lepší nárazník. Ten bude ještě více průchodný a zajistí lepší prostupnost vzduchu a tím i lepší aerodynamické vlastnosti. Tím by se mělo docílit navýšení dojezdu přes 560 kilometrů. Další zaměření se bude týkat přepracování interiéru. Celkové lepší zpracování by měla doplnit větší centrální obrazovka a velmi pravděpodobně i odstranění podvolantových páček. I když si část komunity na toto odstranění neustále stěžuje, těžko říci, zda jim výrobce vyhoví v ponechání tohoto tradičního ovládacího prvku.
Motorově i velikostí baterie by měl Juniper doznat jen minimálních změn. Maximální výkon nabíjení 250 kW by měl stále zůstat jedním z hlavních taháků vozu. Přesto se očekává, že výkonnější verze Performance by si měla polepšit. Tesla by chtěla, aby vůz udržel krok i se souputníkem v podobě Porsche Macan Turbo. Jestliže by Tesla dostala stejnou techniku jako z výkonné verze „trojky“, dostala by se výkonem přes 450 koní, na stovku za 3,1 sekundy s maximální rychlostí až 262 km/h. Jelikož se Tesla zaměřuje na lepší efektivitu i cenu výroby, nelze očekávat, že by pro Model Y Juniper přinesla jiné pohonné ústrojí.