Stačí jen 3 minuty: první megarychlé nabíjení s výkonem 450 kW

Pavel Kreuziger

Společnostem BMW, Porsche, Allego, Phoenix Contact a Siemens se podařilo posílit nabíjecí kapacitu na úctyhodných 450 kW. Prototypy dvojice nabíjecích stanic demonstrovaly v Bavorsku v rámci projektu FastCharge.

Tip: Čína pro elektromobily vyvíjí brutálně rychlé nabíjení s výkonem až 900 kW

Na konci roku 2017 si pětice firem stanovila svůj cíl vyřešit „technické a fyzické limity všech komponent a systémů souvisejících s nabíjením, jak ve vozidlech, tak v infrastruktuře,“ a nakonec zajistit nabíjecí kapacity do 450 kW.

Po pouhém roce jsme se dočkali otevření prototypu nabíjecí stanice na dálnici A8 mezi Ulmem a Augsburgem, která ukazuje, že nabíjení elektromobilu může být stejně rychlé jako natankování benzínu či nafty. Konsorcium vedené automobilkou BMW ukázalo, že nabít auto na stokilometrový dojezd je možné pod tři minuty. Samozřejmě, že nabíjené musí být s technologií kompatibilní.

Nabíjecí systém vyvinul Siemens a vybavil ho připojením typu CCS. Vyvinut byl za účelem „testování limitů schopnosti baterií k rychlému nabíjení.“ Spolupracuje s napětím až 920 voltů, což je se současnými elektromobily spíše vzdálená budoucnost snílků. Kdo si však novou nabíječku chce vyzkoušet (navíc zatím zdarma), může tak bez obav učinit, neboť podle konsorcia se nabíječka automaticky přizpůsobí konkrétnímu automobilu, a tedy ho nepřebije.

Nabít je možné několik elektromobilů najednou, přičemž k dispozici jsou dvě nabíjecí místa – jedno má 175 kW a druhé právě 450 kW. Řešení lze úspěšně instalovat například i ve firmách pro nabíjení vozových parků.

Zdroj: Electrive


Autor článku

Pavel Kreuziger - Redaktor

Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz. Sepsal celkem 252 článků.


Komentáře


Nejnovější články