Tři měsíce zpátky začaly prosakovat informace ohledně obnovení spolupráce dvou legend automobilového průmyslu – mnichovského BMW a britského McLarenu. Tehdy se polemizovalo nad novou platformou, která by měla být výsledkem této kooperace. Nejmenovaný zdroj z útrob společnosti BMW nyní potvrzuje, že platforma pro supersportovní vozy je skutečně v řešení a na jejích základech by měly vzniknout minimálně dva vozy. Na co se můžeme těšit?
Kolegové z časopisu Car Magazine odhalili vskutku zajímavé informace ohledně tajuplného partnerství BMW a McLarenu. První zvěsti ohledně jejich spolupráce začaly kolovat teprve před nedávnem a nyní to vypadá, že ve skutečnosti bude mnohem obsáhlejší, než se předpokládalo.
Nejdříve se mělo za to, že v kooperaci inženýrů těchto dvou automobilek vznikne jediný model, který bude jakýmsi duchovním nástupcem legendárního supersportu McLaren F1. Poslední informace však nasvědčují tomu, že se můžeme těšit hned na dva různé výtvory, které budou postaveny na stejných základech – onen elektrický supersport a vysoce výkonný elektrický crossover.
Každý z výrobců by tak měl vlastní model, který bude prodávat pod vlastním logem. McLaren bude dle nepotvrzených informací osazen dokonce čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 1 088 koní, čímž by se stal nejrychlejším sériově vyráběným modelem, který kdy automobilka prodávala. Model BMW by měl mít jinou podobu, protože výrobci se nelíbí myšlenka výroby dvou téměř totožných vozů pod jinými logy, a tak postaví ostře střižený crossover s prvky současné řady 8. Není však jisté, zda by s britským supersportem sdílel pohon.
Čtěte také: Do Česka přichází bizarní předplatné od BMW, v nabídce jsou i vyhřívané sedačky
Nejmenovaný zdroj pro Car Magazin doplnil: „McLaren je rychlejší, štíhlejší, pružnější, ochotnější a schopnější podstoupit větší riziko. Dělají malosériovou výrobu s náklady, o kterých se nám může jen zdát. Jejich hlavní předností je samozřejmě know-how v oblasti uhlíkových vláken.“
Výsledku spolupráce bychom se údajně měli dočkat mezi lety 2026 až 2028.
Tři měsíce zpátky začaly prosakovat informace ohledně obnovení spolupráce dvou legend automobilového průmyslu – mnichovského BMW a britského McLarenu. Tehdy se polemizovalo nad novou platformou, která by měla být výsledkem této kooperace. Nejmenovaný zdroj z útrob společnosti BMW nyní potvrzuje, že platforma pro supersportovní vozy je skutečně v řešení a na jejích základech by měly vzniknout minimálně dva vozy. Na co se můžeme těšit?
Kolegové z časopisu Car Magazine odhalili vskutku zajímavé informace ohledně tajuplného partnerství BMW a McLarenu. První zvěsti ohledně jejich spolupráce začaly kolovat teprve před nedávnem a nyní to vypadá, že ve skutečnosti bude mnohem obsáhlejší, než se předpokládalo.
Nejdříve se mělo za to, že v kooperaci inženýrů těchto dvou automobilek vznikne jediný model, který bude jakýmsi duchovním nástupcem legendárního supersportu McLaren F1. Poslední informace však nasvědčují tomu, že se můžeme těšit hned na dva různé výtvory, které budou postaveny na stejných základech – onen elektrický supersport a vysoce výkonný elektrický crossover.
Každý z výrobců by tak měl vlastní model, který bude prodávat pod vlastním logem. McLaren bude dle nepotvrzených informací osazen dokonce čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 1 088 koní, čímž by se stal nejrychlejším sériově vyráběným modelem, který kdy automobilka prodávala. Model BMW by měl mít jinou podobu, protože výrobci se nelíbí myšlenka výroby dvou téměř totožných vozů pod jinými logy, a tak postaví ostře střižený crossover s prvky současné řady 8. Není však jisté, zda by s britským supersportem sdílel pohon.
Čtěte také: Do Česka přichází bizarní předplatné od BMW, v nabídce jsou i vyhřívané sedačky
Nejmenovaný zdroj pro Car Magazin doplnil: „McLaren je rychlejší, štíhlejší, pružnější, ochotnější a schopnější podstoupit větší riziko. Dělají malosériovou výrobu s náklady, o kterých se nám může jen zdát. Jejich hlavní předností je samozřejmě know-how v oblasti uhlíkových vláken.“
Výsledku spolupráce bychom se údajně měli dočkat mezi lety 2026 až 2028.