Společnost TRIAL STAV s.r.o. do svého majetku pořídila elektromobil

  • TRIAL STAV s.r.o. do svého majetku pořídila elektromobil
  • Společnost získala celkovou dotaci ve výši 289 894,46 Kč
  • Projekt je realizován v Plzeňském kraji
Opel Vivaro

Elektromobil Opel Vivaro pořízený s využitím dotace

Prezentace výsledků projektu v rámci programu OPPIK

V roce 2020 společnost TRIAL STAV s.r.o. pořídila elektromobil spolufinancován Evropskou unií.

Název programu, ze kterého byl projekt podpořen – Operační program podnikání a inovace pro konkurenceschopnost, název výzvy – Výzva V. Nízkouhlíkové technologie – Elektromobilita.

Využívání elektromobilu ve společnosti TRIAL STAV s.r.o. je hodnoceno pozitivně:

„Individuální elektromobilisté v Česku se při cenách a dotačních programech rekrutují nejen z řad byznysmenů, ale i často z technologické branže a všech, kteří fandí inovacím a úsporám tak jako my. Naše firma fandí inovacím, proto jsme do našeho vozového parku zařadili i elektromobil značky OPEL. Naše firma TRIAL STAV s.r.o. vlastní více elektromobilů. Je to směr, kterému dáváme přednost v rámci vozového parku již 5 let.

Pojďme se na motivy pro koupi elektromobilu podívat blíže.

Na rozdíl od spalovacích motorů elektromobily neprodukují žádné zplodiny. Proto jsou ekologičtější alternativou. To platí i v případě jejich výroby. Elektřina je navíc v našem případě z obnovitelný zdrojů a vyrobit si ji můžete i doma, proto je elektromobilita cestou k udržitelné budoucnosti.

Výhoda nabíjení a kde nabít elektromobil? Kromě veřejných nabíjecích stanic, jejichž infrastruktura se stále rozšiřuje, není problém dobít baterie na plnou kapacitu i v garáži a parkovacím místě na firmě z klasické 230V zásuvky, nebo wallboxu. Na dlouhých cestách nám s hledáním nabíjecí stanice pomáhají různé aplikace.

Velká výhodou je cena/náklady na kilometr proti spalovacím automobilům. Ještě donedávna byla jízda elektromobilem nesrovnatelně levnější v porovnání s auty poháněnými spalovacími motory. Zdražování cen elektrické energie se sice promítlo i do cen za kilometr, stále se však z tohoto pohledu pořízení elektromobilu vyplatí. Cena je 2,50 Kč za 1 kW při používání zdrojů z firemní FVE a využití spotových cen. Při dobíjení doma nebo na firmě bez FVE a spotových cen v průměrných cenách elektřiny vyjde, za kW zhruba na necelých 6 Kč. Úsporu pocítíte i při placení složenky za povinné ručení a dálniční známku.

Další výhodou je možnost parkování ve velkých městech bez poplatků.

Velkým benefitem pro firmu je úspora za servis, neprobíhá skoro žádný servis. Kromě servisních kontrol v rámci záruky. Tak nějak není potřeba měnit olej, brzdy většinou nahrazuje brzdění el. motorem. U elektromobilu odpadá výměna hadiček, svíček, olejů, výfuků, těsnění, olejových filtrů atd. Elektromobil nemá tolik často problémových dílů a součástek.

Nyní pár informací o elektrovozu OPEL VIVARO. Auto má ve výbavě ABS, EBA, EBD, ESP, ASR, asistenci rozjezdu do svahu, airbag řidiče a spolujezdce, automatické protikolizní brzdění a varování před čelní kolizí, aktivní systém varování před vybočením z jízdního pruhu, čtení dopravních značek. To jsou informace, které jsou tabulkové a najdete je v popisu auta u prodejce. Auto v naší firmě najede denně 80 až 100 km. Opel má spoustu jiných výhod i v zimních měsících. Nevadí mu ani studený start, rozmrazení oken je také rychlejší. Samozřejmě se auto v zimě pomaleji nabíjí, ale v dnešní době jsou tyto problémy technologicky řešené.

Nabízíme pár čísel pro představu o spotřebě a cenách:

  • Opel Vivaro má průměrnou spotřebu 22,5 kW na 100 km
  • V našem případě FVE/bateriové úložiště/spotové ceny: 2,50 Kč/1kW, což znamená 56,25 Kč/100 km
  • Pro ostatní bez FVE (nabíjení doma) při ceně 6 Kč/kW je cena 135 Kč/100 km

Bohužel při dnešní ceně na superchargerech se idylka trochu zhorší, tam je cena v průměru 15 Kč/1 kW v našem případě by to bylo 338 Kč/100 km, ale tomu se naštěstí vyhýbáme. Pokud budeme brát realitu při nájezdu nad 200 km za den a budeme kombinovat spotřebu 80% z FVE plus spotových cen a 20% supercharger, bude cena 113 Kč na 100 km.

Další varianta, domácí nabíjení bez FVE v poměru 80% zásuvka, 20% supercharger, vyjde cena 176 Kč na 100 km. Vozidlo se spalovacím motorem a spotřebou 8l na 100 km při ceně 38 Kč za litr vychází na 268 Kč/100 km. Rozdíl je při nájezdu do 175 km u Opelu Vivaro (což je dojezd na jedno nabití v nabíjecím rozmezí mezi 10% a 90% kvůli ochraně baterie) na jednom kilometru o 2,12 Kč proti spalovacímu motoru.

Pro naši firmu má elektromobil OPEL Vivaro ekonomický význam, pokud denně najezdí do 210 km. Dodávka slouží k instalatérským účelům, vozíme v autě filtrační nádrže a instalačním materiál, objem nákladního prostoru je 4,5 m³ a užitečné zatížení 927 kg. Význam má elektromobil Opel i pro naši etickou stránku v rámci ekologie.

Ten pocit, že naše auto neohřívá okolí jako spalovací auto a nesmrdí dětem ani dospělým je super. Řečem o tom, jak při výrobě energie také kouří komíny a drahé kovy do baterií se dováží z Tramtárie přejeme hezký den. Těžba ropy není zrovna ekologie sama. Těžba ropy, spalování plynů při těžbě z vrtů, doprava ropy, spalovací motory a následné zplodiny, likvidace ropných havárií, drahé kovy do turba, alternátorů i baterii, likvidace olejů, tuny slitin a železa na motory i součástky aut se také berou kde? Asi u Rudíka za rohem.

Nejsme firma fanatiků, jen si myslíme, že pokud má člověk možnost nabíjení doma nebo ve firmě a jezdí vzdálenosti max. do 200 km denně, měl by zvážit možnost elektromobility jako my. Automobil Opel Vivaro byl zakoupen s možností čerpání podpory ve formě dotace v hodnotě 30% z celkové částky. Dotaci Evropské unie v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost nám zajistila firma ENOVATION s.r.o.. Další elektromobily jsme pořídili bez využití dotace.“

Dotace na elektromobil

Dotace na elektromobil

Název programu: Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost

Název programu podpory: Nízkouhlíkové technologie – Elektromobilita – Výzva V

Jméno žadatele: TRIAL STAV s.r.o.

Termín realizace: 4.2.2020 – 28.6.2021

Způsobilé výdaje: 966 314,87 Kč

Dotace: 289 894,46 Kč

Popis projektu: Projekt je zaměřen na oblast elektromobility silničních vozidel. V rámci projektu došlo k nákupu 1 elektromobilu, který nahradil jedno doposud používané vozidlo se spalovacím motorem. Žadatel podniká v oblasti výstavby inženýrských sítí pro kapaliny a plyny, pořizované vozidlo slouží k převozu pracovníků a materiálu na místo výkonu práce. Po zakoupení a zprovoznění elektromobilu se podstatně snížily provozní náklady, je nabíjen téměř vždy z vlastní FVE, třešničkou na dortu je pak ekologický provoz.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Společnost TRIAL STAV s.r.o. do svého majetku pořídila elektromobil

  • TRIAL STAV s.r.o. do svého majetku pořídila elektromobil
  • Společnost získala celkovou dotaci ve výši 289 894,46 Kč
  • Projekt je realizován v Plzeňském kraji
Opel Vivaro

Elektromobil Opel Vivaro pořízený s využitím dotace

Prezentace výsledků projektu v rámci programu OPPIK

V roce 2020 společnost TRIAL STAV s.r.o. pořídila elektromobil spolufinancován Evropskou unií.

Název programu, ze kterého byl projekt podpořen – Operační program podnikání a inovace pro konkurenceschopnost, název výzvy – Výzva V. Nízkouhlíkové technologie – Elektromobilita.

Využívání elektromobilu ve společnosti TRIAL STAV s.r.o. je hodnoceno pozitivně:

„Individuální elektromobilisté v Česku se při cenách a dotačních programech rekrutují nejen z řad byznysmenů, ale i často z technologické branže a všech, kteří fandí inovacím a úsporám tak jako my. Naše firma fandí inovacím, proto jsme do našeho vozového parku zařadili i elektromobil značky OPEL. Naše firma TRIAL STAV s.r.o. vlastní více elektromobilů. Je to směr, kterému dáváme přednost v rámci vozového parku již 5 let.

Pojďme se na motivy pro koupi elektromobilu podívat blíže.

Na rozdíl od spalovacích motorů elektromobily neprodukují žádné zplodiny. Proto jsou ekologičtější alternativou. To platí i v případě jejich výroby. Elektřina je navíc v našem případě z obnovitelný zdrojů a vyrobit si ji můžete i doma, proto je elektromobilita cestou k udržitelné budoucnosti.

Výhoda nabíjení a kde nabít elektromobil? Kromě veřejných nabíjecích stanic, jejichž infrastruktura se stále rozšiřuje, není problém dobít baterie na plnou kapacitu i v garáži a parkovacím místě na firmě z klasické 230V zásuvky, nebo wallboxu. Na dlouhých cestách nám s hledáním nabíjecí stanice pomáhají různé aplikace.

Velká výhodou je cena/náklady na kilometr proti spalovacím automobilům. Ještě donedávna byla jízda elektromobilem nesrovnatelně levnější v porovnání s auty poháněnými spalovacími motory. Zdražování cen elektrické energie se sice promítlo i do cen za kilometr, stále se však z tohoto pohledu pořízení elektromobilu vyplatí. Cena je 2,50 Kč za 1 kW při používání zdrojů z firemní FVE a využití spotových cen. Při dobíjení doma nebo na firmě bez FVE a spotových cen v průměrných cenách elektřiny vyjde, za kW zhruba na necelých 6 Kč. Úsporu pocítíte i při placení složenky za povinné ručení a dálniční známku.

Další výhodou je možnost parkování ve velkých městech bez poplatků.

Velkým benefitem pro firmu je úspora za servis, neprobíhá skoro žádný servis. Kromě servisních kontrol v rámci záruky. Tak nějak není potřeba měnit olej, brzdy většinou nahrazuje brzdění el. motorem. U elektromobilu odpadá výměna hadiček, svíček, olejů, výfuků, těsnění, olejových filtrů atd. Elektromobil nemá tolik často problémových dílů a součástek.

Nyní pár informací o elektrovozu OPEL VIVARO. Auto má ve výbavě ABS, EBA, EBD, ESP, ASR, asistenci rozjezdu do svahu, airbag řidiče a spolujezdce, automatické protikolizní brzdění a varování před čelní kolizí, aktivní systém varování před vybočením z jízdního pruhu, čtení dopravních značek. To jsou informace, které jsou tabulkové a najdete je v popisu auta u prodejce. Auto v naší firmě najede denně 80 až 100 km. Opel má spoustu jiných výhod i v zimních měsících. Nevadí mu ani studený start, rozmrazení oken je také rychlejší. Samozřejmě se auto v zimě pomaleji nabíjí, ale v dnešní době jsou tyto problémy technologicky řešené.

Nabízíme pár čísel pro představu o spotřebě a cenách:

  • Opel Vivaro má průměrnou spotřebu 22,5 kW na 100 km
  • V našem případě FVE/bateriové úložiště/spotové ceny: 2,50 Kč/1kW, což znamená 56,25 Kč/100 km
  • Pro ostatní bez FVE (nabíjení doma) při ceně 6 Kč/kW je cena 135 Kč/100 km

Bohužel při dnešní ceně na superchargerech se idylka trochu zhorší, tam je cena v průměru 15 Kč/1 kW v našem případě by to bylo 338 Kč/100 km, ale tomu se naštěstí vyhýbáme. Pokud budeme brát realitu při nájezdu nad 200 km za den a budeme kombinovat spotřebu 80% z FVE plus spotových cen a 20% supercharger, bude cena 113 Kč na 100 km.

Další varianta, domácí nabíjení bez FVE v poměru 80% zásuvka, 20% supercharger, vyjde cena 176 Kč na 100 km. Vozidlo se spalovacím motorem a spotřebou 8l na 100 km při ceně 38 Kč za litr vychází na 268 Kč/100 km. Rozdíl je při nájezdu do 175 km u Opelu Vivaro (což je dojezd na jedno nabití v nabíjecím rozmezí mezi 10% a 90% kvůli ochraně baterie) na jednom kilometru o 2,12 Kč proti spalovacímu motoru.

Pro naši firmu má elektromobil OPEL Vivaro ekonomický význam, pokud denně najezdí do 210 km. Dodávka slouží k instalatérským účelům, vozíme v autě filtrační nádrže a instalačním materiál, objem nákladního prostoru je 4,5 m³ a užitečné zatížení 927 kg. Význam má elektromobil Opel i pro naši etickou stránku v rámci ekologie.

Ten pocit, že naše auto neohřívá okolí jako spalovací auto a nesmrdí dětem ani dospělým je super. Řečem o tom, jak při výrobě energie také kouří komíny a drahé kovy do baterií se dováží z Tramtárie přejeme hezký den. Těžba ropy není zrovna ekologie sama. Těžba ropy, spalování plynů při těžbě z vrtů, doprava ropy, spalovací motory a následné zplodiny, likvidace ropných havárií, drahé kovy do turba, alternátorů i baterii, likvidace olejů, tuny slitin a železa na motory i součástky aut se také berou kde? Asi u Rudíka za rohem.

Nejsme firma fanatiků, jen si myslíme, že pokud má člověk možnost nabíjení doma nebo ve firmě a jezdí vzdálenosti max. do 200 km denně, měl by zvážit možnost elektromobility jako my. Automobil Opel Vivaro byl zakoupen s možností čerpání podpory ve formě dotace v hodnotě 30% z celkové částky. Dotaci Evropské unie v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost nám zajistila firma ENOVATION s.r.o.. Další elektromobily jsme pořídili bez využití dotace.“

Dotace na elektromobil

Dotace na elektromobil

Název programu: Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost

Název programu podpory: Nízkouhlíkové technologie – Elektromobilita – Výzva V

Jméno žadatele: TRIAL STAV s.r.o.

Termín realizace: 4.2.2020 – 28.6.2021

Způsobilé výdaje: 966 314,87 Kč

Dotace: 289 894,46 Kč

Popis projektu: Projekt je zaměřen na oblast elektromobility silničních vozidel. V rámci projektu došlo k nákupu 1 elektromobilu, který nahradil jedno doposud používané vozidlo se spalovacím motorem. Žadatel podniká v oblasti výstavby inženýrských sítí pro kapaliny a plyny, pořizované vozidlo slouží k převozu pracovníků a materiálu na místo výkonu práce. Po zakoupení a zprovoznění elektromobilu se podstatně snížily provozní náklady, je nabíjen téměř vždy z vlastní FVE, třešničkou na dortu je pak ekologický provoz.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."