Pro fanoušky původních amerických „muscle car“ může být toto téma trochu citlivé, nicméně retro styl a elektrifikace jsou v poslední době velmi těžko odolatelným trendem, čehož si všimla i britská společnost Charge. Ta se rozhodla vytvořit restomod Mustangu z roku 1967, přičemž před pár dny se nám konečně dostala na stůl finální verze. Vyrobeno bude pouze 499 kusů a na pořízení jednoho z nich si budete muset připravit pořádný balík.
Nebudeme dlouho chodit kolem horké kaše a hned na úvod řekneme, že toto auto bude pravděpodobně snem každého, kdo má ke světu automobilů a technologií alespoň vzdálený vztah. Britská společnost Charge tento restomod poprvé představila v roce 2019 a slibovala, že první vyrobené kusy budou zákazníkům dodány roce 2021. No, řekněme, že tento plán příliš nevyšel, ale teď už nemusíme zoufat, přijíždí finální verze první generace Mustangu v elektrifikovaném kabátě.
Začněme designem, což se u takového automobilu přímo nabízí. Vůz je v podstatě od základu postaven nanovo, takže se nejedná o klasický restomod, nicméně je založen na oficiálně licencovaném Mustangu Fastback z roku 1967. Změny najdeme třeba na čelních světlometech, kde je nově použita technologie LED. Čelní maska je vyplněná, vzhledem k tomu, že chlazení motoru není potřeba. Mezi další detaily patří třeba zapuštěné kliky od dveří a drobné změny křivek, které byly v mnoha částech lehce vyhlazeny.
Čtěte také: Záhadný vůz od Applu je prý stále ve vývoji. Jaké specifikace očekáváme?
V interiéru si rozdílů pravděpodobně všimnete okamžitě a asi vás ani nepřekvapí, že zde najdete hned dva poměrně rozměrné displeje. Na první budete koukat skrze volant a ten druhý, větší se rozpíná uprostřed. To však celkový dojem zvlášť nekazí, krásně to kompenzují například použité materiály, tedy hnědá kůže. Líbí se nám také velký, kulatý, retro volant, který zbytečně nekazí přehršel ovládacích prvků.
Tovární spalovací motor byl nahrazen dvěma elektromotory s celkovým výkonem 536 koní a, držte si klobouky, 1 500 Nm točivého momentu! Z 0 na 100 zvládnete za 3,9 sekundy. Víme také, že baterie bude disponovat kapacitou 64 kWh, což vystačí až na 320 kilometrů. Někoho může zklamat pomalejší rychlost nabíjení, která činí 50 kW, což na dnešní dobu není zrovna lichotivý údaj.
Čtěte také: Policie v New Yorku bude používat kromě Tesly také Mustang Mach-E
Vyrobeno bude pouhých 499 kusů, takže tento vůz je k vysoké ceně svou unikátností tak trochu předurčen. Na stránkách výrobce je uvedena cena 350 tisíc liber, což je přibližně 10 485 000 korun, a to není započítána daň! Výsledná částka tak překročí 13 milionů korun, což rozhodně není málo. Pokud vás neodradí ani tento fakt, můžete si elektrifikovaný Mustang zarezervovat už nyní.
Pro fanoušky původních amerických „muscle car“ může být toto téma trochu citlivé, nicméně retro styl a elektrifikace jsou v poslední době velmi těžko odolatelným trendem, čehož si všimla i britská společnost Charge. Ta se rozhodla vytvořit restomod Mustangu z roku 1967, přičemž před pár dny se nám konečně dostala na stůl finální verze. Vyrobeno bude pouze 499 kusů a na pořízení jednoho z nich si budete muset připravit pořádný balík.
Nebudeme dlouho chodit kolem horké kaše a hned na úvod řekneme, že toto auto bude pravděpodobně snem každého, kdo má ke světu automobilů a technologií alespoň vzdálený vztah. Britská společnost Charge tento restomod poprvé představila v roce 2019 a slibovala, že první vyrobené kusy budou zákazníkům dodány roce 2021. No, řekněme, že tento plán příliš nevyšel, ale teď už nemusíme zoufat, přijíždí finální verze první generace Mustangu v elektrifikovaném kabátě.
Začněme designem, což se u takového automobilu přímo nabízí. Vůz je v podstatě od základu postaven nanovo, takže se nejedná o klasický restomod, nicméně je založen na oficiálně licencovaném Mustangu Fastback z roku 1967. Změny najdeme třeba na čelních světlometech, kde je nově použita technologie LED. Čelní maska je vyplněná, vzhledem k tomu, že chlazení motoru není potřeba. Mezi další detaily patří třeba zapuštěné kliky od dveří a drobné změny křivek, které byly v mnoha částech lehce vyhlazeny.
Čtěte také: Záhadný vůz od Applu je prý stále ve vývoji. Jaké specifikace očekáváme?
V interiéru si rozdílů pravděpodobně všimnete okamžitě a asi vás ani nepřekvapí, že zde najdete hned dva poměrně rozměrné displeje. Na první budete koukat skrze volant a ten druhý, větší se rozpíná uprostřed. To však celkový dojem zvlášť nekazí, krásně to kompenzují například použité materiály, tedy hnědá kůže. Líbí se nám také velký, kulatý, retro volant, který zbytečně nekazí přehršel ovládacích prvků.
Tovární spalovací motor byl nahrazen dvěma elektromotory s celkovým výkonem 536 koní a, držte si klobouky, 1 500 Nm točivého momentu! Z 0 na 100 zvládnete za 3,9 sekundy. Víme také, že baterie bude disponovat kapacitou 64 kWh, což vystačí až na 320 kilometrů. Někoho může zklamat pomalejší rychlost nabíjení, která činí 50 kW, což na dnešní dobu není zrovna lichotivý údaj.
Čtěte také: Policie v New Yorku bude používat kromě Tesly také Mustang Mach-E
Vyrobeno bude pouhých 499 kusů, takže tento vůz je k vysoké ceně svou unikátností tak trochu předurčen. Na stránkách výrobce je uvedena cena 350 tisíc liber, což je přibližně 10 485 000 korun, a to není započítána daň! Výsledná částka tak překročí 13 milionů korun, což rozhodně není málo. Pokud vás neodradí ani tento fakt, můžete si elektrifikovaný Mustang zarezervovat už nyní.