Článek byl dne 20. července 13:57 aktualizován o oficiální vyjádření firmy Škoda Auto.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto by údajně mohla přijít o výrobu elektromobilu Škoda Enyaq iV, řekl předák odborů automobilky Jaroslav Povšík v rozhovoru pro deník E15. Koncern zvažuje, že by výrobu tohoto modelu, který byl vyvinutý v České republice, přesunul do Německa.
Podle Povšíka zatím definitivní rozhodnutí nepadlo. Jasno má být na podzim, někdy v říjnu nebo listopadu, kdy se budou uzavírat plánovací jednání. Do té doby je samozřejmě prostor pro spekulace. Podle vyjádření Škody Auto pro deník zůstává celá produkce modelové palety Enyaq v mladoboleslavském závodě a její přesun se neplánuje. Nicméně na otázku, zda se o možném přesunu jedná, firma neodpověděla.
„Musíme se podívat na Cvikov. To je taková naše bolest, rád by spolkl výrobu modelu Enyaq,“ uvedl Povšík. Spekuluje se, že kromě toho, že by Němci možná rádi měli výrobu rentabilního elektrického modelu pod svou kontrolou v německém závodě Cvikov, může být další možností zvýšení tlaku koncernu na automobilku Škoda Auto potažmo Českou republiku, aby se pohnula věc s výstavbou Gigafactory na našem území.
Čtěte také: Škoda Auto odkrývá karty! Chystá 6 elektromobilů, včetně elektrické Oktávky
Škoda Enyaq iV je prvním čistokrevným elektromobilem mladoboleslavské automobilky, který je postavený na německé platformě MEB. V Česku se vyrábí od listopadu 2020 a je dle Povšíka velmi rentabilní. „Velmi se snažíme, abychom o něj nepřišli. Je to první plně elektrické auto Škody, díky kterému splňujeme emisní limity a vyhýbáme se pokutám,“ řekl šéf odborářů.
V loňském roce sjelo z výrobní linky Škodovky více než 57 tisíc vozů Enyaq iV, počítaje nejen klasické, ale i Coupé provedení. O rok dříve se produkce vyšplhala na téměř 50 tisíc kusů. V letošním roce výroba opět nejspíše vzroste, a to má být teprve začátek elektromobilové éra u značky Škoda.
Do roku 2026 chce mít česká automobilka celkem 6 plně elektrických modelů ve své nabídce. Škoda Auto plánuje do elektromobility v příštích pěti letech investovat 5,6 miliardy eur, což dělá v přepočtu asi 133,6 miliardy korun.
„Škoda Auto má pro každý výrobní závod a jeho zaměstnance jasně stanovenou dlouhodobou strategii. Do budoucna plánujeme vyrábět ve všech třech závodech v České republice elektrické vozy případně komponenty. Produkce modelové rodiny Enyaq zůstává v hlavním mladoboleslavském závodě Škoda Auto a její přesun se neplánuje. Mladoboleslavský závod bude první výrobní lokalitou společnosti Škoda Auto, která kompletně přejde na výrobu elektromobilů, následovat budou Kvasiny. Závod ve Vrchlabí a výroba komponentů v Mladé Boleslavi jsou nedílnou součástí plánu transformace směrem k elektromobilitě a zahrnuje průběžné zvyšování kapacit pro montáž bateriových systémů a zavádění výroby dalších elektrokomponentů, mezi které patří elektrické motory nebo velké komponenty vyráběné tlakovým litím.“
„Ve spolupráci s naším sociálním partnerem, Odbory KOVO, je naším společným cílem zajištění zaměstnanosti. Výrobu elektrických modelů značky Škoda v České republice automobilka podpořila vysokou investicí do přestavby linky na hale M13, která umožňuje paralelní výrobu vozidel se spalovacími motory (na platformě MQB) a plně elektrických vozů (na platformě MEB). V následujících letech bude dále Škoda Auto urychlovat svou ofenzívu v oblasti elektromobility. V této souvislosti bude automobilka nadále rozšiřovat výrobu elektromobilů ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi.“
„V současné době se na úrovni koncernu Volkswagen projednávají všechny potenciální scénáře v rámci pokračujícího přechodu na elektromobilitu včetně termínů náběhů výroby nových elektrických modelů. Žádné finální rozhodnutí zatím nepadlo. Proto prosíme o pochopení, ale nebudeme komentovat žádné spekulace týkající se budoucích plánů.“
Článek byl dne 20. července 13:57 aktualizován o oficiální vyjádření firmy Škoda Auto.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto by údajně mohla přijít o výrobu elektromobilu Škoda Enyaq iV, řekl předák odborů automobilky Jaroslav Povšík v rozhovoru pro deník E15. Koncern zvažuje, že by výrobu tohoto modelu, který byl vyvinutý v České republice, přesunul do Německa.
Podle Povšíka zatím definitivní rozhodnutí nepadlo. Jasno má být na podzim, někdy v říjnu nebo listopadu, kdy se budou uzavírat plánovací jednání. Do té doby je samozřejmě prostor pro spekulace. Podle vyjádření Škody Auto pro deník zůstává celá produkce modelové palety Enyaq v mladoboleslavském závodě a její přesun se neplánuje. Nicméně na otázku, zda se o možném přesunu jedná, firma neodpověděla.
„Musíme se podívat na Cvikov. To je taková naše bolest, rád by spolkl výrobu modelu Enyaq,“ uvedl Povšík. Spekuluje se, že kromě toho, že by Němci možná rádi měli výrobu rentabilního elektrického modelu pod svou kontrolou v německém závodě Cvikov, může být další možností zvýšení tlaku koncernu na automobilku Škoda Auto potažmo Českou republiku, aby se pohnula věc s výstavbou Gigafactory na našem území.
Čtěte také: Škoda Auto odkrývá karty! Chystá 6 elektromobilů, včetně elektrické Oktávky
Škoda Enyaq iV je prvním čistokrevným elektromobilem mladoboleslavské automobilky, který je postavený na německé platformě MEB. V Česku se vyrábí od listopadu 2020 a je dle Povšíka velmi rentabilní. „Velmi se snažíme, abychom o něj nepřišli. Je to první plně elektrické auto Škody, díky kterému splňujeme emisní limity a vyhýbáme se pokutám,“ řekl šéf odborářů.
V loňském roce sjelo z výrobní linky Škodovky více než 57 tisíc vozů Enyaq iV, počítaje nejen klasické, ale i Coupé provedení. O rok dříve se produkce vyšplhala na téměř 50 tisíc kusů. V letošním roce výroba opět nejspíše vzroste, a to má být teprve začátek elektromobilové éra u značky Škoda.
Do roku 2026 chce mít česká automobilka celkem 6 plně elektrických modelů ve své nabídce. Škoda Auto plánuje do elektromobility v příštích pěti letech investovat 5,6 miliardy eur, což dělá v přepočtu asi 133,6 miliardy korun.
„Škoda Auto má pro každý výrobní závod a jeho zaměstnance jasně stanovenou dlouhodobou strategii. Do budoucna plánujeme vyrábět ve všech třech závodech v České republice elektrické vozy případně komponenty. Produkce modelové rodiny Enyaq zůstává v hlavním mladoboleslavském závodě Škoda Auto a její přesun se neplánuje. Mladoboleslavský závod bude první výrobní lokalitou společnosti Škoda Auto, která kompletně přejde na výrobu elektromobilů, následovat budou Kvasiny. Závod ve Vrchlabí a výroba komponentů v Mladé Boleslavi jsou nedílnou součástí plánu transformace směrem k elektromobilitě a zahrnuje průběžné zvyšování kapacit pro montáž bateriových systémů a zavádění výroby dalších elektrokomponentů, mezi které patří elektrické motory nebo velké komponenty vyráběné tlakovým litím.“
„Ve spolupráci s naším sociálním partnerem, Odbory KOVO, je naším společným cílem zajištění zaměstnanosti. Výrobu elektrických modelů značky Škoda v České republice automobilka podpořila vysokou investicí do přestavby linky na hale M13, která umožňuje paralelní výrobu vozidel se spalovacími motory (na platformě MQB) a plně elektrických vozů (na platformě MEB). V následujících letech bude dále Škoda Auto urychlovat svou ofenzívu v oblasti elektromobility. V této souvislosti bude automobilka nadále rozšiřovat výrobu elektromobilů ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi.“
„V současné době se na úrovni koncernu Volkswagen projednávají všechny potenciální scénáře v rámci pokračujícího přechodu na elektromobilitu včetně termínů náběhů výroby nových elektrických modelů. Žádné finální rozhodnutí zatím nepadlo. Proto prosíme o pochopení, ale nebudeme komentovat žádné spekulace týkající se budoucích plánů.“