Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | filmy o elektromobilech | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Spalováky blokovaly ultrarychlou nabíječku v Berouně

  |  Martin Skořepa  |  62 komentářů

Nová ultrarychlá nabíjecí stanice Ionity v Berouně slibuje nejrychlejší dobití elektromobilů v České republice. Občas to ale může být k ničemu, když vyhrazená místa pro elektromobily blokují spalovací vozy, které zde nemají co dělat.

TIP: Víte, co je ICING ve světě elektromobilů?

K incidentu došlo údajně dnes dopoledne a všiml si toho jeden z členů facebookové skupiny Majitelé a příznivci elektromobilů v ČR/SK. Jak si můžete všimnout na pořízené fotografii, hned 3 z celkem 4 vyhrazených míst pro dobíjení elektroaut blokují spalovací auta. Těžko říct, jestli je to záměr nebo jen nedopatření, každopádně není to poprvé, kdy řidiči konvenčních vozů zastavují u nabíječek pro elektromobily a odcházejí například do přilehlých občerstvení.

Někdy se takto chovají i řidiči elektromobilů či plug-in hybridů, kteří jsou taktéž bezohlední a i bez nabíjení či stání po plném dobití zabírají místo, které pak nemůže využít někdo jiný pro nabíjení vozu. Často se s tím setkáváme také u hybridů, jejichž majitelé asi mají pocit, že i bez možnosti externího nabíjení si mohou dělat, co chtějí a možná si myslí, že na to ostatní nepřijdou nebo že to půjde nějak okecat. A jsou i tací, kteří si údajně pletou vysavač s nabíjecím kabelem nebo zde pak hraje důležitou roli efekt stáda, a sice když už zde parkuje někdo jiný, tak já přeci můžu také.

Každopádně zpátky k blokování ultrarychlých nabíječek Ionity v Berouně. Zde je bohužel chyba nejen na straně řidičů, ale také u provozovatele. Vyhrazená místa u nabíječek totiž nejsou legislativně správně označena, protože zde chybí například svislá značka s dodatkovou cedulí a vyznačením odkud až kam platí. Zavolat policii tedy situaci nevyřeší. Jediné co se dá, je naléhat na provozovatele nabíjecí stanice, aby zjednal nápravu a dotyčnému domluvil nebo na své náklady odtáhnul z inkriminovaného místa. A to se nestává. Možná i to je důvod, proč se někteří řidiči neostýchají a zaparkují i tam, kde blokují místo jiným.

zdroj: FB

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
11 Comment threads
51 Thread replies
3 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
30 Comment authors
LolKerosinrockZbyněkRobert Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Elon Pižmo
Elon Pižmo

To je dobře!

Kup si raději kolo
Kup si raději kolo

Namyšlení magoři viď ty pižmo vopičí

Roman
Roman

Dobře by bylo, kdyby se takoví dementi,kteří zablokovali tu nabíječku vůbec nerodili. Podle mě závidí a tak alespoň škodí tímto trapným způsobem.

Elon Pižmo
Elon Pižmo

njn jsou to koncernový tupci .Asi si mysleli že tam jsou vysavače.Ono tak totiž vypadá

Jan
Jan

dobře by bylo, kdyby žádný auta na elktriku nebyla !

Robert
Robert

Částečně musím souhlasit, nicméně i tak se jedná o arogantní idioty a určitě ne o způsob, jak vyjádřit nesouhlas…

Zbyněk
Zbyněk

říká kdo? Osobně bych už nikdy spalovák v autě nechtěl…
Nebudu říkat, “kdyby už žádný spalováky nebyly”, ale ať si každý prostě jezdí čím chce…

Petr
Petr

To je dobře??? Je vidět, že se Česko stává rájem IDIOTŮ!!!

VUp
VUp

CZ byla vždy rajem idiotu, ja tedy nejsem vůbec hrdy na to že jsem CZ.
Ale myslim že jsou to ti chudáci co by rádi elektro a penízky jesou co ? Frau Merkel už zvažuje cenu paliv zvednout na 50-55kč tak co na to ? fosilisti??

obr
obr

Merkel si může v německu zvedat co chce. Tohle záleží na naší vládě kolik tady budou stát pohoné hmoty ty elekro jedno.

Black
Black

no tak kdyz vemu jak hezky dotuji elektroauta v norsku z ropy :-) copak by bylo asi bez ropy ? Jo a jen tak mimochodem spocitej si kolik ma stat prijem ze spotrebni dane z paliv ktery bude muset neco nahradit a ze vse do obchodu vozi kamiony ktere by jezdily za drazsi ceny , takze uz by nezbylo na dotovani elektrickych auticek pro chudacky co si je neumi koupit za plnou cenu ( asi socky si myslim) . Jo a vlastne na co jezdi lode co prevazi ty komponenty do elektroaut ? Asi jsou to plachetnice :-) Jo a… Číst vice »

Lol
Lol

A díly do spalovacích aut mají křídla co?

Jan
Jan

Že je to megapíča asi ne ?

V6 benzin
V6 benzin

Elektromobily jsou nesmysl-slepá ulička. Ve finále je uhlíková stopa po elektromobilu výrazně horší než u podobného auta se spalovákem. Členové facebookové skupiny Majitelé a příznivci elektromobilů v ČR/SK si tímto pouze dělají reklamu.

PKP
PKP

Není, jste hloupý papoušek. Nebo sem dejte nějaká data.

Jan
Jan

Nejsi ty zase pták kokoťák ?

Kerosin
Kerosin

Když nejsou argumenty a fakta, tak nastupují alespoň staré dobré sprosté nadávky že? :-) Jste k smíchu.

jaja
jaja

vy dejte data, že to tak není. Těch dat už je dost a dost a jasně říjkají, že stopa elektro auta např versus nafták se začne vyplácet po ujetí 200 tis km naftákem, to někteří nenajedou za celý život. Takže asi tak. Otázka je zda to opravdu není slepá ulička.

Zbyněk
Zbyněk

proč si hrajete na ekologa a plácáte tu něco o uhlíkové stopě o které víte houby?
Jste určitě řidič, tak se na to i dívejte jako řidič. EV je mnohem spolehlivější, komfortnější, nikoho neobtěžuje smradem a kraválem, jezdí s minimálními náklady, nemusíte jezdit k pumpě – na 90% cest Vám stačí domácí zásuvka, nepotřebuje skoro žádný servis atd… Tohle je třeba to, co chci od auta. Dojezd 1000km na nádrž stejně nikdo normální nepotřebuje. Osobně už bych spalovák nikdy nechtěl.

Viktor
Viktor

Ty jo, trolové už i tady?! Je zvláštní, že někdo kdo nemá rád BEV chodí na stránky o elektrických autech. To je jako bych neměl rád nějakého zpěváka a chodil na jeho stránky a psal mu tam do diskuze, že teda fakt zpívá hrozně a vůbec se mi nelíbí ať toho raději nechá….

Elon Pižmo
Elon Pižmo

jj trolení je bezva

Kup si raději kolo
Kup si raději kolo

Pižmo, běž se voběsit HŇUPE

Elon Pižmo
Elon Pižmo

Kolo už mám, Scotta za 99k ,ale elektrokolo nechci nebudu podporovat znečištování planety.TY HŇUPE

Pink
Pink

Proč si kupujete takový levný šunt?

Elon Pižmo
Elon Pižmo

zato ty jezdíš do práce na kolonožce,protože nemáš ani na pořádný TDIčko viď ty hňupe

Kerosin
Kerosin

Nemusí jít o trolla. Já taky chodím na petrolheadí servery a diskuze obhajovat EV, a leckdy jsem označován za trolla.
Ale na touze po výměně názorů, a vzájemné argumentaci plusů a mínusů není nic špatného. Jen musí jít o věcnou diskuzi či vyjádření vlastního názoru s tím, že uvedu z čeho můj názor pramení – ne o to snažit se někoho za jeho názor urazit.

VUp
VUp

zavří se do garaže,nastartuj,drž plyn pěkně dole ještě držž…držž …tak co jak se ti dejchá? a dej si to každy den at jsi zdráv :)))

Elon Pižmo
Elon Pižmo

Tebe bych přivázal na komín uhelky ,ty ekoaktivisto

To je jedno
To je jedno

Ty Pičmo, si myslíš, že nafta a benzín tečou někde ze skály ne?! Ty potřebuješ ty uhelky na výrobu paliva, víc než já. Přesně proto je ČR tak pozadu, protože je to tu samý posraný trol bez argumentů, jen trouběj nějaký babišismus. Nakonec možná i chudáci jako ty pochopí, že BEV minimálně otevírají cestu k čistějším technologiím.

Black
Black

v cem cistcim ? zivotnost 4-5 let , recyklace bez sance a jestli myslis ty cistci technologie treba kobaltovejma dolama v africe tak asi mame o ekologii jine predstavy :-)

Kerosin
Kerosin

Ale to přece uvádíte naprosto zkreslené až si troufnu říci nepravdivé údaje. Zda nevědomky či schválně nechme stranou. 1) Životnost baterie je dnes běžně 2000 nabíjecích cyklů, a již nejsou výjimky baterie, které tento počet (a to i výrazně překračují). Na jeden cykl ujedete cca 200 km = 400 000 km a více. Než běžný člověk najezdí 400k km tak to bude rozhodně déle než 4 až 5 let. Spíš bych viděl životnost (vhodnost) takové baterie pro EV někde okolo 20ti let, a dále pak mohou sloužit v úložišti, protože baterie nepřestane ze dne na den fungovat. Ona jen ztrácí… Číst vice »

Vašek
Vašek

Ty si jdi vylézt na komín elektrárny kde bys bral elektriku do toho Tvého elektromobilu a taky se párkrát nadechni. Uvidíme kdo na tom bude líp.

Toni
Toni

@Vašek – Po Lipenské přehradě se dá snadno přejít, když si vylezu na panel místní elektrárny, tak mě brzy schodí ochranka,ale pád ze 2metrů snad přežiju a pokud by mě pustily na komín Temelína, tak budu asi mokrý,ale nic tak strašnýho….

Elon Pižmo
Elon Pižmo

to jo no.Ale holou prdelí by sis a vyhořelý jaderný palivo nesedl viď ty chytráku!!!

Kerosin
Kerosin

Částečně máte pravdu, ale má to několik zásadních rozdílů. 1) Desítky komínů tepelných elektráren je počet, který je mnohem snažší pečlivě monitorovat, čistit a filtrovat než miliony individuálních výfuků. Filtry na komínech elektráren jsou násobně efektivnější než jakýkoliv filtr pevných částic na dieselech, či katalisátor na benzínech. Komíny elektráren jsou pečlivě hlídány, měřeny a podléhají tvrdým kritériím pro vypouštění emisí. 2) Komíny stejně jako výfuky aut vypouštějí CO2 – to je pravda, ale výfuky aut navíc vypouštějí i mnoho karcinogenních a toxických látek NOx, pevné prachové částice atd… 3) Energetický mix má do budoucna obrovský potenciál a prostor ke změně.… Číst vice »

rock
rock

57%…

Kerosin
Kerosin

To do toho ale započítáváte i další “neobnovitelná paliva” než jen hnědé uhlí.
V zásadě souhlasím, že i několik dalších paliv by bylo dobré omezovat, ale problém jsou hlavně hnědouhelné elektrárny, a ty pokud vím kolísají mezi 45 až 49 procenty, tak jsem zvolil střední hodnotu.

https://slideplayer.cz/slide/3111694/

pokud Vám to nenaskočí přímo, je to pátý slide této prezentace MŽP.

rock
rock

Jasně, počítal jsem veškeré fosilní zdroje. Vycházel jsem z té nejběžněji na netu dostupné tabulky hnědé uhlí 45% černé uhlí 4% zemní plyn 6% ostatní 2% btw, kombinace vašich údajů za r. 2011 a mnou odkazované tabulky z období 2013-2018 mi ukazuje, že celkové podíly obnovitelné zdroje x fosilní zdroje x jaderné zdroje jsou u nás v podstatě zakonzervované. Občas +- procento v průběhu těch 8 let, ale žádný trend v tom není. V kontextu s tím mi hodně skřípe to vaše přání “nic nebrání tomu, aby za 10 let to byla polovina i méně” Podle mne tomu brání 1.… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

No to záleží na úhlu pohledu. Ono postavit si FVE je z dlouhodobého hlediska finančně přínosné. Na počátku je samozřejmě investice, ale již dnes (při dnešních cenách) FVE zaplatí i bez dotace na pořízení zhruba za 15 let. S dotací je návratnost dokonce mnohem menší, pokud ji správně nadimenzujete a nastavíte, je návratnost někde u šesti let, a dále už na elektřině šetříte. Takže k těm plochám – vůbec nenavrhuji zastavět fotovoltaikou zeléné louky či pole, to co se tu dělo před několika lety bylo zvěrstvo. Mám na mysli všechny ty střechy obchodních domů, parkovacích domů, veřejných budov a v… Číst vice »

František
František

Tak si ty ignorante zajed pri inverzi do Mostu k lomu nebo do Prunéřova pripadne k polskym hranicím tam je taky úžasné dychání . Proc si tupci tveho formatu hlavně pořádně zatopte v koloně. Už si pripravuju centralu abych vas elektra mohl “ekologicky”dobijet :-)

Toni
Toni

@ V6 Benzin – Můj názor je, že čistě elektrická auta opravdu nejsou tak dobrá budoucnost, zato Plug-in (vodík a baterie) u těch to do budoucna vidím lépe.
Každopádně až si budu moci já ,mé děti a manželka dovolit několik let nejíst a nepít a nebudeme potřebovat bydlet a ani se oblékat a školy budou zadarmo,tak si taky něco takového za jenom 2 miliony pořídím.
Bohužel, takhle musím dál jezdit za 4-5/100 a smrdět se svým Tdičkem :-)

Kerosin
Kerosin

Souhlasím, že technologie vodíku je velmi pěkná, ale má to jeden (no více, ale jeden zásadní) háček. Kde chcete brát ten vodík? Zatím jediný rozumný (ne jediný, ale jediný rozumný) způsob je elektrolíza. A tam při převodu elektřiny na vodík, a pak zpět jen přidáváte ztráty – to už je lepší tu elektřinu rovnou projezdit, než ji měnit na vodík a pak zpět. Pak jsou tu ty další problémy – jako jeho uchování (uskladnění). Buď pod vysokým tlakem, nebo hluboce zchlazený – oba způsoby uskladnění jsou opět energeticky dosti náročné. Pak není žádná distribuční síť. Elektřina tu prostě všude rozvedená… Číst vice »

rock
rock

Pár drobností mi tady skřípe: – dobré ojeté EV ze za 300 t pořídit nedá. Alespoň třeba na sautu se nic moc k běžnému provozu použitelné nevyskytuje. Jako minimální budget bych viděl tak 500 t, tam už se -byť sporadicky- začínají objevovat třeba eGolfy. S tím už bych se alespoň odvážil vyjet na veřejnou komunikaci (byť vzhledem k dojezdu bych na ní moc dlouho nepobyl). – když si vezmete 15 letou půjčku 300 000 t, nebudete splácet méně než 2000, ale díky úrokům se dá odhadovat tak 2500,-. Jenže na EV je potřeba spíš toho půl mega, a to už… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Konkrétně za 298 000,- Kč mám nabídku na Renault ZOE (včetně baterie) – to je podle mne zcela normální použitelné EV. Pravda ne na S auto, ale v Německu. Je to EV s dojezdem těsně pod hranicí 300km (v průměru, letní je nad 300), a vzhledem k 23kW palubní nabíječce i poměrně rychlím nabíjením, myslím, že si na silnici můžete klidně pobýt dlouho. Přesně tento úvěr 300k na 15let (tj 180 měsíců) se splátkou pod 2000,- Kč/měsíc nabízí například EquaBank, ale věřím, že i jiné bankovní domy by to zvládly. Ano cena kWh je vyšší až někde ke čtyřem korunám,… Číst vice »

rock
rock

Gratuluji k dobré nabídce. Když tak procházím mobile.de, tak Zoe pod 300 000 jsou takřka výhradně s pronajímanou baterií nebo bez baterie. Nicméně pokud mluvíme o ojedinělé nabídce na Zoe, tak si troufnu tvrdit, že podobně ojedinělá nabídka na ekvivalent -což je Clio v tomhle případě- by se našla okolo 100 000. A to máme zase cenový rozdíl 200 000 a tedy zase dost zoufalá návratnost – tam kde vy budete měsíčně platit 2000 za půjčku a palivo dohromady (což znamená úrok 0% (!!), ale nechť, řekněme, že takový produkt existuje), tam zaplatí majitel Clia 2000 za palivo + 550… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Ona není nijak ojedinělá. Stačí tomu prodejci napsat. Obvykle je ZOE (ohne battery, nebo battery maite), ale když jim napíšete, že ji chcete koupit, napíšou vám odkupovou cenu. Takže těch ZOE za 300k +- 1000 EUR jsou desítky, a teď po novém roce už možná stovky. Příklad té mé nabídky, respektive komunikace, protože auto už je prodané: Sehr geehrter Herr… KEROSIN, Die Batterie kostet : 2.486,- EUR NETTO das Sind brutto nochmal 2958 Euro die oben drauf kommen. Detailinformationen zu dem angefragten Fahrzeug (Zoe ZEN 22kwh Navi PDC Batteriemiete oderKauf / Perlmutt Weiss (Weiß)) finden Sie unter: http://www.auto-boden.net/print-exposee/sKJQW4ZDPNVEVM2P3PBVVWMTF4KQKH6S5IIGGGGFYV2YI7DQDMT4ADZU2KUKDYFAYQ3XZ4JDSYBEI6 Bitte verwenden… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Mohu vědět na čem (na základě jakých informací) stavíte svůj názor, že je uhlíková stopa EV větší (horší) než spalovacích aut? Nějaký relevantní zdroj – protože takhle je to jedna paní povídala, a to je jaksi bezcenný zdroj.
A nejde jen o CO2, ale co ostatní karcinogení, toxické látky atd…
Předem díky.

Martin Jen Benzin
Martin Jen Benzin

Nemám rád elektroauta, nicméně ta tlupa omezenců ve Škodách a VW je ještě horší. Nejarogantnější a nejbezohlednější jsou řidiči ojetých prémiovek a pak právě většina škodovkářů a němčouráků.

Vašek
Vašek

Jojo..Já jsem jeden z nich, s načipovanym 3.0 TDI bez DPF. Tesi me :-)

Vla
Vla

Možná jenom mají obavu, aby při dobíjení současně na 4 stanicích nezkolabovala el. síť nejen na benzínové pumpě, ale i v přilehlých odběrných místech.

Kerosin
Kerosin

Tak to mohou být klidní – to vskutku nehrozí. :-) stačilo se zeptat, a nebo se třeba jenom zamyslet, že ty nabíječky budou mít svou pojistku, a zhášeč nastavený na určitou ampérovou zátěž, a při jejím překročení se od sítě odpojí.

Mobilní zobrazení