Plně elektrický trajekt, který nese jméno Ellen, dokáže na jedno nabití ujet nejdelší vzdálenost ze všech lodí na světě. A výraznou měrou tak přispívá k tomu, aby nedocházalo k většímu nárůstu CO2.
Lodní doprava se výrazně podílí na zvyšování CO2 na celém světě, a tak už samozřejmě nejednoho člověka napadlo, že místo nahrazování spalovacích aut na silnicích a ve vlastnictví koncových zákazníků za čistší elektromobily by možná bylo mnohem lepší a efektivnější nahrazovat současné spalovací lodě za nové elektrifikované, či např. vodíkové.
Čísla ukazují, že plně elektrické lodě mohou snížit emise až o 95 % a náklady (pořizovací plus provozní) až o 80 % oproti stejnému dopravnímu prostředku, který není jen na baterky. A že to nejsou jen čísla na papíře, ale může to fungovat i v reálu, ukazuje v Dánsku trajekt Ellen, který je vybaven dvěma elektromotory a gigantickým 4,3MWh battery packem, se kterým na jedno nabití ujede nejdelší vzdálenost ze všech lodí na světě.
Vzhledem k tomu, že je tento plně elektrický trajekt dobíjený pouze energií z větrných elektráren, tak můžeme tvrdit, že jde opravdu o snižování uhlíkové stopy nejen v dané lokalitě, ale i celosvětově. Ročně ušetří 2 000 tun CO2, ukazují po prvních měsících provozu první reálné propočty od výrobce. Pokud bychom se bavili o lodní dopravě v Evropě, je zodpovědná za zhruba 12 % emisí CO2, což je téměř stejně jako v případě osobních automobilů.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.