Slovenská firma Greenway rozjíždí projekt dodávek s výměnnými bateriemi

Renault Fluence ZE je elektromobil, který umožňuje přepínaní a výměnu baterie. Ale bohužel jeho prodeje jsou daleko za očekáváním, a tak je pravděpodobné, že Renault dá tomuto modelu a myšlence výměnných baterií sbohem. Kdo jim dává šanci, jsou ale Slováci.

Slovenská firma Greenway rozjíždí projekt, kde nakoupila dodávky a instalovala do nich baterie, které je možné během pár minut na výměnných stanicích vyměnit. A vypadá to, že to funguje!

Co takhle celostátní dodávková balíková služba realizovaná skrze výhradně elektrické vozy? Zdá se, že během pár měsíců by to vše mohlo být plně funkční. Greenway stále pracuje na rozpočtu a shání investice. Všemu pomáhá, že Slovensko je docela malá země a Greenway se to snaží dělat tím nejjednodušším způsobem. Nepodepsala žádnou dohodu s automobilkou, jako to tehdy udělal Better Place a Renault. Jednoduše nakoupila pár dodávek značky Citroen a u české firmy EVČ je nechala převést na elektromobily. Baterie jsou LiFeYPo4, s rozsahem až 160 km, motor je 100 kW.

Velmi zajímavá je samotná výměna baterie. Je k ní potřeba trocha ruční práce, ale během pár minut je vše hotovo a připraveno. Stačí přijet na výměnnou stanici Greenway a za pomoci vozíku baterie jednoduše vyměnit a můžeme opět na cesty. Better Place investovala 1 milion dolarů do automatických výměnných stanic v Dánsku, což je více, než na celou síť Greenway stanic na Slovensku. V jednoduchosti je síla.

Plán spočívá v pronájmu těchto dodávek uživatelům, kteří by platili jen jednu částku za ujeté kilometry. V tomto poplatku je zahrnuto jak pojištění, tak elektřina, údržba atd. Plán spočívá v levném, nočním dobíjení. Stanice jsou navrženy pro 6 baterií. Ale kdyby přeci jen byly nějaké problémy, tak jsou k dispozici rychlé, 60 kW nabíječky.

V provozu jsou již dvě výměnné stanice. Do konce roku by jich mělo být celkem 5. Greenway již přemýšlí o expanzi do sousedních zemí a potom do celé Evropy a kdo ví, možná i do Ameriky? V předváděcím videu je vše krásně a jednoduše ukázáno. Budoucnost ukáže, zda se tato myšlenka prosadí. Nicméně Greenway zaslouží pochvalu, snaží se za málo peněz udělat hodně muziky.

via: plugincars.com

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Slovenská firma Greenway rozjíždí projekt dodávek s výměnnými bateriemi

Renault Fluence ZE je elektromobil, který umožňuje přepínaní a výměnu baterie. Ale bohužel jeho prodeje jsou daleko za očekáváním, a tak je pravděpodobné, že Renault dá tomuto modelu a myšlence výměnných baterií sbohem. Kdo jim dává šanci, jsou ale Slováci.

Slovenská firma Greenway rozjíždí projekt, kde nakoupila dodávky a instalovala do nich baterie, které je možné během pár minut na výměnných stanicích vyměnit. A vypadá to, že to funguje!

Co takhle celostátní dodávková balíková služba realizovaná skrze výhradně elektrické vozy? Zdá se, že během pár měsíců by to vše mohlo být plně funkční. Greenway stále pracuje na rozpočtu a shání investice. Všemu pomáhá, že Slovensko je docela malá země a Greenway se to snaží dělat tím nejjednodušším způsobem. Nepodepsala žádnou dohodu s automobilkou, jako to tehdy udělal Better Place a Renault. Jednoduše nakoupila pár dodávek značky Citroen a u české firmy EVČ je nechala převést na elektromobily. Baterie jsou LiFeYPo4, s rozsahem až 160 km, motor je 100 kW.

Velmi zajímavá je samotná výměna baterie. Je k ní potřeba trocha ruční práce, ale během pár minut je vše hotovo a připraveno. Stačí přijet na výměnnou stanici Greenway a za pomoci vozíku baterie jednoduše vyměnit a můžeme opět na cesty. Better Place investovala 1 milion dolarů do automatických výměnných stanic v Dánsku, což je více, než na celou síť Greenway stanic na Slovensku. V jednoduchosti je síla.

Plán spočívá v pronájmu těchto dodávek uživatelům, kteří by platili jen jednu částku za ujeté kilometry. V tomto poplatku je zahrnuto jak pojištění, tak elektřina, údržba atd. Plán spočívá v levném, nočním dobíjení. Stanice jsou navrženy pro 6 baterií. Ale kdyby přeci jen byly nějaké problémy, tak jsou k dispozici rychlé, 60 kW nabíječky.

V provozu jsou již dvě výměnné stanice. Do konce roku by jich mělo být celkem 5. Greenway již přemýšlí o expanzi do sousedních zemí a potom do celé Evropy a kdo ví, možná i do Ameriky? V předváděcím videu je vše krásně a jednoduše ukázáno. Budoucnost ukáže, zda se tato myšlenka prosadí. Nicméně Greenway zaslouží pochvalu, snaží se za málo peněz udělat hodně muziky.

via: plugincars.com

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."