Škodovácké odbory KOVO oznámily svým členům a zaměstnancům Škodovky, že i v roce 2025 budou mít nabíjení elektromobilů na zaměstnaneckých parkovištích zdarma. Jde o benefit pro zaměstnance.
Příjemný benefit pro zaměstnance
Po zaparkování u dobíjecí stanice zaměstnanci Škoda Auto zapojí konektor do vozu a na centrálním panelu vyberou číslo konektoru, který budou používat. Následně se přihlásí firemním průkazem na čtečce dobíjecí stanice a nabíjení se automaticky zahájí.
V současné chvíli mohou zaměstnanci využívat přes 222 nabíjecích bodů v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. V Mladé Boleslavi jsou umístěny nabíjecí body v parkovacích domech v Česaně a na 6. bráně, dále pak u Zákaznického centra. V Kvasinách a Vrchlabí jsou pak dobíjecí body umístěny na zaměstnaneckých parkovištích u hlavních vjezdových bran.
Elektřinu, kterou zde budou zaměstnanci čerpat, nemusí Škodovka nakupovat v distribuční síti, vyrábí si ji totiž sama. Škoda Auto a ČEZ ESCO zprovoznily před rokem obří fotovoltaiku v Mladé Boleslavi. Šlo o tři střešní fotovoltaické systémy v hlavním závodě v Mladé Boleslavi a v logistickém centru Škoda Parts Center.
Fotovoltaika na střechách
Nejde o první společnou elektrárnu. Koncem roku 2019 spolupracovala Škoda Auto, ČEZ ESCO a ŠKO-ENERGO na vybudování fotovoltaiky na servisním centru Škoda Auto v Kosmonosech. Tamní fotovoltaika pokrývá plochu více než 2 200 m2, má výkon 441 kWp a ročně vyrobí téměř 17 % energetické spotřeby Servisního centra.
Výkon nejnovější elektrárny činí 2,2 MW a celková plocha osazená panely je přes 10 000 m2, instalováno je přes 5 400 fotovoltaických panelů, které vyrábějí více než 2 GWh bezemisní elektřiny ročně. Podle cílů automobilky by měla být do roku 2030 uhlíkově neutrální.
Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.
Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.