Nedávno jsme informovali o tom, že Škoda Auto společně s koncernem VW odstřihne Rusko od svých nových vozů. Jde o bezprostřední reakci na válečný stav, který panuje mezi zmíněnou zemí a Ukrajinou. Nyní se od člena představenstva Škody Martina Jahna dozvídáme, že situace může mít pro výrobce ještě děsivější následky.
Jahn se dnes rozpovídal v rozhovoru pro Radiožurnál, kde komentoval současnou situaci a zároveň zabrousil do budoucnosti. Škoda Auto se prý plánuje vrátit k výrobě automobilů v Rusku, kde má automobilka dvě továrny. Taktéž se jedná o extrémně důležitý trh, který by v portfoliu jistě chyběl.
Mezi velké problémy se taktéž řadí výpadek komponentů z Ukrajiny, kvůli čemuž se musela zastavit výrobní linka s novým elektromobilem Enyaq iV. To se na první pohled nemusí jevit jako závažná věc, zvlášť ve chvíli, kdy Škodovka zažila již několik odstávek. Problém ovšem tkví v tom, že výrobce by mohl mít problém s dosažením nařízených hodnot CO2. A to by znamenalo tučnou pokutu.
Čtěte také: Škoda Auto navyšuje mzdy svých zaměstnanců, přijdou si i na tučný bonus
Martin Jahn dále vysvětluje, že se Škoda Auto snaží v současné době najít alternativní dodavatele, kteří by zastoupili Ukrajinu. Situace je ovšem velmi nepřehledná a vše se mění z hodiny na hodinu. Zákazníci by se taktéž mohli dočkat zdražování.
Na situaci nedoplatí pouze elektromobily. V rozhovoru jsme se dále doslechli, že problémy s výrobou může mít taktéž spalovací vůz Škoda Scala. Člen zastupitelstva nebyl bohužel konkrétnější.
Je tedy naprosto jasné, že Škoda Auto v tuto chvíli prožívá další šílené období. Za naši redakci můžeme konstatovat, že výrobci držíme palce a doufáme, že vše dobře dopadne. Určitě to ale nebude jednoduchá doba, to je jasné. Nástrah je totiž mnoho – od výroby až po náhlé zdražování aut. Co si myslíte o této situaci Vy? Podělte se o názor v diskuzi!
Nedávno jsme informovali o tom, že Škoda Auto společně s koncernem VW odstřihne Rusko od svých nových vozů. Jde o bezprostřední reakci na válečný stav, který panuje mezi zmíněnou zemí a Ukrajinou. Nyní se od člena představenstva Škody Martina Jahna dozvídáme, že situace může mít pro výrobce ještě děsivější následky.
Jahn se dnes rozpovídal v rozhovoru pro Radiožurnál, kde komentoval současnou situaci a zároveň zabrousil do budoucnosti. Škoda Auto se prý plánuje vrátit k výrobě automobilů v Rusku, kde má automobilka dvě továrny. Taktéž se jedná o extrémně důležitý trh, který by v portfoliu jistě chyběl.
Mezi velké problémy se taktéž řadí výpadek komponentů z Ukrajiny, kvůli čemuž se musela zastavit výrobní linka s novým elektromobilem Enyaq iV. To se na první pohled nemusí jevit jako závažná věc, zvlášť ve chvíli, kdy Škodovka zažila již několik odstávek. Problém ovšem tkví v tom, že výrobce by mohl mít problém s dosažením nařízených hodnot CO2. A to by znamenalo tučnou pokutu.
Čtěte také: Škoda Auto navyšuje mzdy svých zaměstnanců, přijdou si i na tučný bonus
Martin Jahn dále vysvětluje, že se Škoda Auto snaží v současné době najít alternativní dodavatele, kteří by zastoupili Ukrajinu. Situace je ovšem velmi nepřehledná a vše se mění z hodiny na hodinu. Zákazníci by se taktéž mohli dočkat zdražování.
Na situaci nedoplatí pouze elektromobily. V rozhovoru jsme se dále doslechli, že problémy s výrobou může mít taktéž spalovací vůz Škoda Scala. Člen zastupitelstva nebyl bohužel konkrétnější.
Je tedy naprosto jasné, že Škoda Auto v tuto chvíli prožívá další šílené období. Za naši redakci můžeme konstatovat, že výrobci držíme palce a doufáme, že vše dobře dopadne. Určitě to ale nebude jednoduchá doba, to je jasné. Nástrah je totiž mnoho – od výroby až po náhlé zdražování aut. Co si myslíte o této situaci Vy? Podělte se o názor v diskuzi!