Škoda Auto může slavit. I přes nižší počet doručených vozů stabilně vydělává

  • Škoda Auto zveřejnila výsledky za první pololetí roku 2022
  • Rentabilita automobilky se stabilně drží nad 6 %
  • Škodovka plní plány své desetileté transformace
Výroba Škody Enyaq iV v Mladé Boleslavy

Výroba Škody Enyaq iV v Mladé Boleslavy | foto: vlastní

Vedení české Škodovky zveřejnilo své pololetní výsledky. I přes velké komplikace a o třetinu nižší počet dodaných aut ve srovnání s předchozím obdobím drží stabilně své zisky v zelených číslech. Do horších prodejů se promítl nedostatek dodaných součástí i únorový vpád Ruska na Ukrajinu.

Škoda Auto prodala o třetinu méně aut

Celkem dodala svým zákazníkům 360 tisíc vozů. Běžně v takovém období vykazuje čísla kolem půl milionu kusů, vzhledem ke světové situaci se ale nedalo očekávat, že by prodejní hodnoty zůstaly stejné. S tímto problémem se ale potýkají všichni výrobci. V celkovém objemu tak automobilka vykázala tržby ve výši 676 milionů eur (zhruba 16,6 miliardy korun).

Tržby na jednotlivých trzích se obecně v posledním půlroku snižovaly. A úbytek 30 % je na prodejích znát. Samotné hodnoty výroby v koncernových továrnách ani celkový objem odbytu se ale nesnížily. Jen v důsledku chybějících komponent nebylo možné vozy kompletovat pro zákazníky.

Škoda Enyaq Coupé iV se nyní nemůže kvůli nedostatku dílů vyrábět

Škoda Enyaq Coupé iV se nyní nemůže kvůli nedostatku dílů vyrábět | foto: Škoda Auto


Čtěte také: Tesla i přes všechny problémy nadále roste, rekordní výsledky však nečekejte


Škoda odolává krizi. Výdělek si stabilně drží

Rentabilita se drží na stabilní úrovni, a tak jsou představitelé společnosti spokojení. Škoda Auto dokazuje, že je vůči krizi odolná. Toto tvrzení zaznělo z úst předsedy představenstva společnosti Klause Zellmera. Poptávka je stále vysoká a ani delší čekací doby zákazníky neodrazují. Značce zůstávají věrní. Přitom druhý kvartál byl pro společnost náročnější než ten první. Nedostatky dílů se projevily teprve později. I přesto dokázala značka zachovat důležitou míru flexibility vůči svým zákazníkům.

Škoda Auto míří do své další etapy transformace k elektrickému pohonu. Během následujících týdnů začne značka propagovat svojí novou tvář, která jí má v přeměně pomoci. Aby byl celý proces co nejhladší, funguje společnost v režimu nového projektu s názvem NEXT LEVEL. Ta zahrnuje mnoho dílčích projektů, které se zaměřují na důležité aspekty bezproblémové transformace.

Škoda Enyaq 80x iV Sportline

Škoda Enyaq 80x iV Sportline | foto: vlastní

Elektrifikace jde podle plánů

Projekt s názvem EFFICIENCY+ pomáhá maximálně optimalizovat vedle výnosů i výrobní a materiálové náklady. V nabídce tam můžete spatřit cenově atraktivní varianty oblíbených modelů.

Celý projekt transformace je zaštítěný hlavním projektem s názvem NEXT LEVEL — ŠKODA STRATEGY 2030. To je i rok, ve kterém by Škoda chtěla mít transformaci kompletní a ukončenou.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Škoda Auto může slavit. I přes nižší počet doručených vozů stabilně vydělává

  • Škoda Auto zveřejnila výsledky za první pololetí roku 2022
  • Rentabilita automobilky se stabilně drží nad 6 %
  • Škodovka plní plány své desetileté transformace
Výroba Škody Enyaq iV v Mladé Boleslavy

Výroba Škody Enyaq iV v Mladé Boleslavy | foto: vlastní

Vedení české Škodovky zveřejnilo své pololetní výsledky. I přes velké komplikace a o třetinu nižší počet dodaných aut ve srovnání s předchozím obdobím drží stabilně své zisky v zelených číslech. Do horších prodejů se promítl nedostatek dodaných součástí i únorový vpád Ruska na Ukrajinu.

Škoda Auto prodala o třetinu méně aut

Celkem dodala svým zákazníkům 360 tisíc vozů. Běžně v takovém období vykazuje čísla kolem půl milionu kusů, vzhledem ke světové situaci se ale nedalo očekávat, že by prodejní hodnoty zůstaly stejné. S tímto problémem se ale potýkají všichni výrobci. V celkovém objemu tak automobilka vykázala tržby ve výši 676 milionů eur (zhruba 16,6 miliardy korun).

Tržby na jednotlivých trzích se obecně v posledním půlroku snižovaly. A úbytek 30 % je na prodejích znát. Samotné hodnoty výroby v koncernových továrnách ani celkový objem odbytu se ale nesnížily. Jen v důsledku chybějících komponent nebylo možné vozy kompletovat pro zákazníky.

Škoda Enyaq Coupé iV se nyní nemůže kvůli nedostatku dílů vyrábět

Škoda Enyaq Coupé iV se nyní nemůže kvůli nedostatku dílů vyrábět | foto: Škoda Auto


Čtěte také: Tesla i přes všechny problémy nadále roste, rekordní výsledky však nečekejte


Škoda odolává krizi. Výdělek si stabilně drží

Rentabilita se drží na stabilní úrovni, a tak jsou představitelé společnosti spokojení. Škoda Auto dokazuje, že je vůči krizi odolná. Toto tvrzení zaznělo z úst předsedy představenstva společnosti Klause Zellmera. Poptávka je stále vysoká a ani delší čekací doby zákazníky neodrazují. Značce zůstávají věrní. Přitom druhý kvartál byl pro společnost náročnější než ten první. Nedostatky dílů se projevily teprve později. I přesto dokázala značka zachovat důležitou míru flexibility vůči svým zákazníkům.

Škoda Auto míří do své další etapy transformace k elektrickému pohonu. Během následujících týdnů začne značka propagovat svojí novou tvář, která jí má v přeměně pomoci. Aby byl celý proces co nejhladší, funguje společnost v režimu nového projektu s názvem NEXT LEVEL. Ta zahrnuje mnoho dílčích projektů, které se zaměřují na důležité aspekty bezproblémové transformace.

Škoda Enyaq 80x iV Sportline

Škoda Enyaq 80x iV Sportline | foto: vlastní

Elektrifikace jde podle plánů

Projekt s názvem EFFICIENCY+ pomáhá maximálně optimalizovat vedle výnosů i výrobní a materiálové náklady. V nabídce tam můžete spatřit cenově atraktivní varianty oblíbených modelů.

Celý projekt transformace je zaštítěný hlavním projektem s názvem NEXT LEVEL — ŠKODA STRATEGY 2030. To je i rok, ve kterém by Škoda chtěla mít transformaci kompletní a ukončenou.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."