Škoda Auto bije na poplach! O práci může přijít až 10 tisíc zaměstnanců

Roman Macháč
  • Elektromobilita může být pro mnohé automobilky obrovský přínos
  • Škoda Auto to ale vnímá jinak a obává se hromadného propouštění
  • Na vině jsou elektromobily, které nevyžadují tolik pracovní síly
Výroba vozu Škoda Enyaq
Výroba vozu Škoda Enyaq

Ačkoliv je elektromobilita pro mnohé automobilky příležitostí k růstu, tak pro ostatní jde spíše o strašáka, který čeká za rohem a vyhlíží strmý pád. Škodovce hrozí kvůli změnám ve výrobě hromadné propouštění zaměstnanců, o čemž informuje nový report Škodováckého odboráře. V čem přesně je zakopaný pes?

Škoda Auto může propustit až 10 tisíc zaměstnanců

„Existuje riziko poklesu vytíženosti a zaměstnanosti. V případě přijetí normy EU7 „hard“ se zvyšuje riziko ztráty až 10 tisíc pracovních míst.“ Pokud by nová evropská norma prošla, Škoda Auto by musela s nejvyšší pravděpodobností přestat vyrábět řadu populárních motorů. Zároveň se mají do roku 2030 zpřísňovat limity emisí CO2, což automaticky vyústí ve vyšší produkci elektroaut.

Právě elektromobily mohou spustit lavinu propouštění, jelikož k jejich sestrojení není potřeba takový počet součástek jako u klasického spalovacího vozu. Škodovka by nejspíš musela úplně upustit od výroby převodovek ve Vrchlabí, jelikož ty budou elektromobilům k ničemu.

Škoda Auto, výroba aut
Škoda Auto, výroba aut

Čtěte také: Čipová apokalypsa! Škoda Auto nevyrobí až 300 000 aut a zastavuje další směny


Opravdu za to mohou elektromobily?

„Naše představenstvo a za Odbory KOVO předseda Jaroslav Povšík jsme společně bojovali, abychom získali do výroby motor 1,5 TSI. A mohu již konstatovat, že nám byl tento motor přiklepnut. Naším cílem je tedy přejít na tyto agregáty, což je technicky proveditelné a nebude to ani nijak dramaticky nákladné. O několik let si tím prodlužujeme danou zaměstnanost v oblasti spalovacích motorů,“ uvedl Michael Oeljeklaus pro Škodováckého odboráře.

Je tedy jasné, že Škoda Auto se už nyní obává toho, co elektromobilita může přinést. Automobilka v tuto chvíli zaměstnává zhruba 35 tisíc zaměstnanců a pokud by se snížil stav o 10 tisíc, znamená to, že téměř třetina pracovníků ztratí svou pozici kvůli elektromobilům. Doufejme, že výrobce brzy najde řešení.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články