Čínský státní úřad pro regulaci hospodářství a Národní standardy oficiálně představil budoucí konektor pro rychlé DC nabíjení elektromobilů. Spolu s designem nového konektoru byla představena trojice klíčových aspektů a výhod nového typu připojení. Tisková zpráva potvrzuje určité spekulace, že ChaoJi GB/T nadále bude spoléhat na vlastní řešení před hromadným, například evropským standardním konektorem CSS Combo 2.
Čínský konektor se bude nazývat ChaoJi-1. V překladu znamená „super“ a jeho výslovnost je navíc podobná s anglickým „charger“. Název se vyslovuje „čaodži.“ Jde o technologii založenou na protokolu GB/T. Na novém provedení pracovala asociace CHAdeMO, která stojí i za původním řešením. Nový standard bude podporovat výkon až do 1,2 MWh, nejdříve však max. 480 kW. Zpětně je kompatibilní s CHAdeMO připojením verze 3.1.
Již verze v3.0 představená v roce 2020 upozorňovala na možné budoucí změny v typu připojení. Oba standardy jsou vyvíjené společně, ale o přenos energie se v pozadí stará jiná operační entita. Zmíněného maximálního výkonu je možné dosáhnout při napětí 1 500 Voltů při hodnotě proudu 800 Ampérů. Číňané se chtějí vyvarovat tomu, aby se hodnoty musely v dohledné době upravovat, a tak posunuly maximální hodnoty citelně výše, než je aktuálně potřeba.
Čtěte také: Nabíjecí konektor NACS od Tesly využije další známá automobilka. Která?
Zveřejněné dokumenty uvádí vlastnosti, jako jsou detekce termálního úniku i další podružné systémy hlídající optimální kondici nabíječek a tekoucího proudu. Kontrolní obvody zajistí vysokou úroveň bezpečnosti nabíjení a spolehlivost. Jak organizace CHAdeMO, tak i čínské asociace zdůrazňují kompatibilitu se všemi současnými způsoby rychlého DC nabíjení. Má také jít o základ budoucího celosvětového standardu.
Čína by chtěla dosáhnout toho, aby jednou bylo možné nabíjet všechny vozy právě tímto konektorem. Zda se ovšem podaří takového cíle dosáhnout, není možné nyní odhadnout. Nejde zároveň o žádné krátkodobé ambice. Evropa se drží svého konektoru CCS, Severní Amerika naopak rozšiřuje podporu svého nového konektoru NACS od Tesly. Zatím to spíše vypadá, že budeme mít na každém kontinentu jiný nabíjecí standard, ale alespoň budou vzájemně kompatibilní pomocí redukce.
Čínský státní úřad pro regulaci hospodářství a Národní standardy oficiálně představil budoucí konektor pro rychlé DC nabíjení elektromobilů. Spolu s designem nového konektoru byla představena trojice klíčových aspektů a výhod nového typu připojení. Tisková zpráva potvrzuje určité spekulace, že ChaoJi GB/T nadále bude spoléhat na vlastní řešení před hromadným, například evropským standardním konektorem CSS Combo 2.
Čínský konektor se bude nazývat ChaoJi-1. V překladu znamená „super“ a jeho výslovnost je navíc podobná s anglickým „charger“. Název se vyslovuje „čaodži.“ Jde o technologii založenou na protokolu GB/T. Na novém provedení pracovala asociace CHAdeMO, která stojí i za původním řešením. Nový standard bude podporovat výkon až do 1,2 MWh, nejdříve však max. 480 kW. Zpětně je kompatibilní s CHAdeMO připojením verze 3.1.
Již verze v3.0 představená v roce 2020 upozorňovala na možné budoucí změny v typu připojení. Oba standardy jsou vyvíjené společně, ale o přenos energie se v pozadí stará jiná operační entita. Zmíněného maximálního výkonu je možné dosáhnout při napětí 1 500 Voltů při hodnotě proudu 800 Ampérů. Číňané se chtějí vyvarovat tomu, aby se hodnoty musely v dohledné době upravovat, a tak posunuly maximální hodnoty citelně výše, než je aktuálně potřeba.
Čtěte také: Nabíjecí konektor NACS od Tesly využije další známá automobilka. Která?
Zveřejněné dokumenty uvádí vlastnosti, jako jsou detekce termálního úniku i další podružné systémy hlídající optimální kondici nabíječek a tekoucího proudu. Kontrolní obvody zajistí vysokou úroveň bezpečnosti nabíjení a spolehlivost. Jak organizace CHAdeMO, tak i čínské asociace zdůrazňují kompatibilitu se všemi současnými způsoby rychlého DC nabíjení. Má také jít o základ budoucího celosvětového standardu.
Čína by chtěla dosáhnout toho, aby jednou bylo možné nabíjet všechny vozy právě tímto konektorem. Zda se ovšem podaří takového cíle dosáhnout, není možné nyní odhadnout. Nejde zároveň o žádné krátkodobé ambice. Evropa se drží svého konektoru CCS, Severní Amerika naopak rozšiřuje podporu svého nového konektoru NACS od Tesly. Zatím to spíše vypadá, že budeme mít na každém kontinentu jiný nabíjecí standard, ale alespoň budou vzájemně kompatibilní pomocí redukce.