Pokud chceme zvýšit prodeje elektromobilů, musíme investovat do budování dobíjecí infrastruktury. Jestliže nebudou mít motoristé kde dobíjet, jen těžko je přesvědčíte, aby vyměnili spalovací motor za elektřinu. Jedná se spojité nádoby. Jak píše server InsideEVs, zdá se, že v takovém New Yorku na to asi zapomněli. Zdejší dobíjecí infrastruktura začíná výrazně pokulhávat a stávající (funkční) nabíječky začínají být zahlceny. Mnozí řidiči si tak stráví ve frontě mnohem víc času než samotným nabíjením.
Vše vygradovalo před několika dny, kdy se jeden nespokojený majitel Tesly obrátil s nouzovým signálem prostřednictvím sociální sítě X přímo na majitele automobilky Elona Muska. „SOS, tady je fotka toho, co se děje na brooklynské nabíječce Tesla Supercharger. Auto nelze nabít. Pomozte nám, prosím,“ napsal v příspěvku. Doprovodný obrázek ukazoval obrovskou šňůru Tesel na parkovišti.
Redaktor InsideEVs, který sídlí nedaleko, se vydal na místo, aby celou záležitost prošetřil sám. Na místě objevil desítky řidičů služeb spolujízdy, jako je Uber a Lyft, kteří čekali až 90 minut, než na ně přišla řada. Na místě se přitom nachází 12 nabíjecích stojanů pro vozy Tesla a další čtyři nabíječky EVgo. Na displejích EVgo však svítila zpráva „mimo provoz“.
Pohled na Tesly seřazené před nabíjecími stanicemi není ničím novým. Na tomto konkrétním místě jsou však podle Bezgoda Hoji, řidiče Uberu, tureckého původu, dlouhé fronty od do doby, kdy byl Supercharger před několika týdny otevřen. „Čekám tu pravidelně hodinu, jen abych se dostal k nabíjecí stanici, a pak další hodinu, abych získal alespoň 80% dojezd,“ uvedl. Podobné čekací doby jsou však na Superchargerech po celém městě.
Čtěte také: Ve světě je taková zima, že elektromobily Tesla není možné nabíjet
Newyorská Taxi and Limousine Commission (TLC), která je odpovědná za licencování a regulaci taxíků a vozidel na objednávku, loni prosadila nová pravidla, kdy jednou z podmínek pro udělení licence pro vozidlo k pronajmu, je, aby mělo elektrický pohon. Myšlenka to jistě byla dobrá. Cílem bylo zvýšit počet bezemisních vozidel Uberu a podobných služeb ve městě, a tím snížit emise.
Zdá se, že řidiči tuto změnu přijali. Od loňského roku, kdy toto pravidlo vstoupilo v platnost schválila TLC více než 4 700 žádostí od soukromých vlastníků a společností pro spolujízdu a neustále přibývají další. Jak podotýká InsideEVs, řidiči si mohou koupit elektromobily, získat licenci od TLC, utratit stovky dolarů za pojištění, jen aby nakonec narazili na nedostatečnou síť nabíjecích stanic.
Pokud chceme zvýšit prodeje elektromobilů, musíme investovat do budování dobíjecí infrastruktury. Jestliže nebudou mít motoristé kde dobíjet, jen těžko je přesvědčíte, aby vyměnili spalovací motor za elektřinu. Jedná se spojité nádoby. Jak píše server InsideEVs, zdá se, že v takovém New Yorku na to asi zapomněli. Zdejší dobíjecí infrastruktura začíná výrazně pokulhávat a stávající (funkční) nabíječky začínají být zahlceny. Mnozí řidiči si tak stráví ve frontě mnohem víc času než samotným nabíjením.
Vše vygradovalo před několika dny, kdy se jeden nespokojený majitel Tesly obrátil s nouzovým signálem prostřednictvím sociální sítě X přímo na majitele automobilky Elona Muska. „SOS, tady je fotka toho, co se děje na brooklynské nabíječce Tesla Supercharger. Auto nelze nabít. Pomozte nám, prosím,“ napsal v příspěvku. Doprovodný obrázek ukazoval obrovskou šňůru Tesel na parkovišti.
Redaktor InsideEVs, který sídlí nedaleko, se vydal na místo, aby celou záležitost prošetřil sám. Na místě objevil desítky řidičů služeb spolujízdy, jako je Uber a Lyft, kteří čekali až 90 minut, než na ně přišla řada. Na místě se přitom nachází 12 nabíjecích stojanů pro vozy Tesla a další čtyři nabíječky EVgo. Na displejích EVgo však svítila zpráva „mimo provoz“.
Pohled na Tesly seřazené před nabíjecími stanicemi není ničím novým. Na tomto konkrétním místě jsou však podle Bezgoda Hoji, řidiče Uberu, tureckého původu, dlouhé fronty od do doby, kdy byl Supercharger před několika týdny otevřen. „Čekám tu pravidelně hodinu, jen abych se dostal k nabíjecí stanici, a pak další hodinu, abych získal alespoň 80% dojezd,“ uvedl. Podobné čekací doby jsou však na Superchargerech po celém městě.
Čtěte také: Ve světě je taková zima, že elektromobily Tesla není možné nabíjet
Newyorská Taxi and Limousine Commission (TLC), která je odpovědná za licencování a regulaci taxíků a vozidel na objednávku, loni prosadila nová pravidla, kdy jednou z podmínek pro udělení licence pro vozidlo k pronajmu, je, aby mělo elektrický pohon. Myšlenka to jistě byla dobrá. Cílem bylo zvýšit počet bezemisních vozidel Uberu a podobných služeb ve městě, a tím snížit emise.
Zdá se, že řidiči tuto změnu přijali. Od loňského roku, kdy toto pravidlo vstoupilo v platnost schválila TLC více než 4 700 žádostí od soukromých vlastníků a společností pro spolujízdu a neustále přibývají další. Jak podotýká InsideEVs, řidiči si mohou koupit elektromobily, získat licenci od TLC, utratit stovky dolarů za pojištění, jen aby nakonec narazili na nedostatečnou síť nabíjecích stanic.