Porsche, ikonický výrobce luxusních automobilů, před nedávnem oznámil své plány investovat do syntetických paliv jako udržitelné alternativy k fosilním palivům a čistě elektrickému pohonu. Zatímco automobiloví nadšenci tuto iniciativu chválí, generální ředitel automobilky Volkswagen vyjádřil pochybnosti a snahy o udržení spalovacích motorů označil za „zbytečný šum“. Jak je možné, že se na takto zásadní otázce neshodne celý koncern jednotně?
Thomas Schäfer poskytl rozhovor pro magazín Automotive News Europe, ve kterém opět nadšeně hovořil o budoucnosti elektromobility. Je přesvědčen, že chystané malé a cenově dostupné elektromobily budou pro výrobce zanedlouho ziskové a jejich cena bude přesto nižší než 25 tisíc eur (přibližně 580 000 Kč). V této souvislosti se rozpovídal také na téma Volkswagen ID.2all, který by měl dle jeho slov stát méně než 20 tisíc eur (asi 465 000 Kč), přičemž do prodeje se dostane „nejpozději v letech 2026 až 2027“.
Ptáte se, jak se tedy Schäfer tváří na snahy sesterské automobilky Porsche, které směřují k zachování provozu vozů se spalovacími motory pomocí uhlíkově neutrálních syntetických paliv? „Není za tím pan Blume, to vám mohu garantovat. Tato diskuse kolem e-paliv je navíc široce nepochopena. Mají svou roli ve stávajících vozových parcích, ale určitě nenahradí elektromobily. To je naprostý nesmysl. Podívejte se na fyziku výroby syntetických paliv. Už tak nemáme dostatek energie, tak proč je plýtvat na e-paliva?“
Čtěte také: Volkswagen ID.7 odhalen! Elektrická limuzína nadchne extrémním dojezdem
To je však poněkud zvláštní, protože ohledně investic do syntetických paliv s nadšením hovořil právě Oliver Blume, který „nevidí problém mezi elektromobilitou a současným zachováním spalovacích vozů využívajících syntetická paliva.“ Tento názor má přitom většina zástupců větších automobilek a ani jeden z nich nehovoří o „nahrazení“, ale o vytvoření alternativy pro ty, kteří o to stojí.
V současné době je výroba syntetického paliva samozřejmě neúměrně drahá, což se odráží také na výsledné ceně, nicméně ta by se měla časem snižovat. Přeci jen, e-paliva by měla být využívána především pro provoz prémiových vozů, nikoliv běžnou městskou dopravu.
Porsche, ikonický výrobce luxusních automobilů, před nedávnem oznámil své plány investovat do syntetických paliv jako udržitelné alternativy k fosilním palivům a čistě elektrickému pohonu. Zatímco automobiloví nadšenci tuto iniciativu chválí, generální ředitel automobilky Volkswagen vyjádřil pochybnosti a snahy o udržení spalovacích motorů označil za „zbytečný šum“. Jak je možné, že se na takto zásadní otázce neshodne celý koncern jednotně?
Thomas Schäfer poskytl rozhovor pro magazín Automotive News Europe, ve kterém opět nadšeně hovořil o budoucnosti elektromobility. Je přesvědčen, že chystané malé a cenově dostupné elektromobily budou pro výrobce zanedlouho ziskové a jejich cena bude přesto nižší než 25 tisíc eur (přibližně 580 000 Kč). V této souvislosti se rozpovídal také na téma Volkswagen ID.2all, který by měl dle jeho slov stát méně než 20 tisíc eur (asi 465 000 Kč), přičemž do prodeje se dostane „nejpozději v letech 2026 až 2027“.
Ptáte se, jak se tedy Schäfer tváří na snahy sesterské automobilky Porsche, které směřují k zachování provozu vozů se spalovacími motory pomocí uhlíkově neutrálních syntetických paliv? „Není za tím pan Blume, to vám mohu garantovat. Tato diskuse kolem e-paliv je navíc široce nepochopena. Mají svou roli ve stávajících vozových parcích, ale určitě nenahradí elektromobily. To je naprostý nesmysl. Podívejte se na fyziku výroby syntetických paliv. Už tak nemáme dostatek energie, tak proč je plýtvat na e-paliva?“
Čtěte také: Volkswagen ID.7 odhalen! Elektrická limuzína nadchne extrémním dojezdem
To je však poněkud zvláštní, protože ohledně investic do syntetických paliv s nadšením hovořil právě Oliver Blume, který „nevidí problém mezi elektromobilitou a současným zachováním spalovacích vozů využívajících syntetická paliva.“ Tento názor má přitom většina zástupců větších automobilek a ani jeden z nich nehovoří o „nahrazení“, ale o vytvoření alternativy pro ty, kteří o to stojí.
V současné době je výroba syntetického paliva samozřejmě neúměrně drahá, což se odráží také na výsledné ceně, nicméně ta by se měla časem snižovat. Přeci jen, e-paliva by měla být využívána především pro provoz prémiových vozů, nikoliv běžnou městskou dopravu.