Šéf Toyoty si nebere servítky! Opět otevřeně kritizuje přechod na elektromobily

Petr Bergmann
  • Akio Toyoda chce změny postupně
  • Přechod k elektromobilitě má zpoždění
  • Toyota očividně spěchat nebude
Akio Toyota během své prezentace v Tokyu
Akio Toyota během své prezentace v Tokyu

O prezidentovi společnosti Toyota Akiu Toyodovi je známo, že zcela nesdílí překotný přechod k elektromobilitě. Proto není divu, že si šéf japonské automobilky nenechal ujít příležitost k dalšímu lehkému rýpnutí.

Kdepak jsou autonomní vozy?

Na setkání s dealery automobilky se výkonný ředitel Toyoty podělil o názor, že přechod na elektrickou mobilitu bude trvat déle, než se očekávalo. „Je to podobné jako s plně autonomními automobily, které jsme již měli řídit. Přechod na plně elektrické automobily bude trvat mnohem déle, než by nám média chtěla uvěřit,” řekl Toyoda během setkání.

I když se může zdát, že je šéf Toyoty k elektromobilitě skeptický, podniká japonský výrobce významné kroky k zajištění vývoje a výroby elektromobilů. Například loni automobilka oznámila, že zvýší investice do nové továrny na výrobu baterií ve Spojených státech z 1,29 miliardy dolarů na 3,8 miliardy dolarů. Rozhodnutí bylo pravděpodobně částečně ovlivněno rostoucí poptávkou po elektrických automobilech.

Akio Toyoda odhalil nové elektrické koncepty
Akio Toyoda odhalil nové elektrické koncepty

Čtěte také: Monstrum na baterky od Toyoty? Japonci už chystají odpověď na Cybertruck


Toyota nesází na jedinou kartu

Jak informuje server Teslarati, Akio Toyoda dlouhodobě hovoří o diverzifikované strategii japonské automobilky týkající se nabídky vozidel. Říká, že pro výhru se musí “hrát se všemi kartami z balíčku a ne jenom s několika vybranými”. Vrcholový manažer přirovnává automobilku k obchodnímu domu, který prodává své zboží zákazníkům s nejrůznějšími potřebami.

Toyoda také uvádí několik překážek, které mohou bránit většímu rozšíření elektromobilů. Patří mezi ně problémy s elektrickou infrastrukturou a skutečnost, že víc než 1 miliarda obyvatel nemá snadný přístup k elektřině. To je jedním z důvodů, proč bude Toyota do konce desetiletí prodávat pouze 3,5 milionu elektromobilů ročně, tedy přibližně jednu třetinu aktuálních prodejů spalovacích vozů.

Ke svému šéfovi se připojují i někteří obchodní zástupci. Steve Gates, který působí jako prodejce v Kentucky a Indianě, s diverzifikovaným přístupem automobilky souhlasí. „Prodejem elektromobilů si zatím na živobytí nevyděláme,” říká.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články