Asi to tak děláme běžně. Přijdeme k autu, nasedneme, připoutáme se a vyrážíme. Po většinu roku by na tom nebylo nic špatného. Ovšem v našich klimatických podmínkách se v zimě čas od času stane, že klesnou teploty pod nulu, nebo napadne sníh. A tady se nám to začíná komplikovat.
V zimě, když napadne sníh, je více než dobré věnovat pár desítek vteřin přípravě vozu před jízdou. Když pomineme, že parkujete ve vyhřáté garáži. Takovou samozřejmost, jako je odklidit sníh z vozu, snad ani nemusíme zmiňovat. Přesto se najdou tací, kteří toto ignorují a můžou tak ohrozit sebe, ale i ostatní účastníky silničního provozu.
Očištění čelního skla od sněhu, nebo ledu, snad napadne každého, ale pokud je vůz zasněžený, je potřeba odklidit sníh z celého vozu. Mohlo by se pak stát, že vám při prudkém zabrzdění sjede sníh ze střechy na čelní sklo a v tu chvíli pojedete naslepo. Nebo při průjezdu zatáčkou ohrozíte padajícím sněhem z vašeho auta kolemjedoucí vozidla.
Čtěte také: Provoz elektromobilů v zimě – Co musíte vědět, aby vás nic nezaskočilo?
Když už máte celé auto očištěné, je dobré nenosit si sníh dovnitř vozu. Nejen, že koberečky vašeho vozu budou čistší, důležitější je, že vám nehrozí takové riziko sklouznutí nohy z pedálu, jako v případě řízení s botami od sněhu.
Další následek zasněžených bot se dostaví ve formě vlhkosti. Jakmile se sníh rozpustí na vodu, vsaje se do koberečků a později se vám v autě bude vypařovat. To způsobí orosení a zamlžení skel. Nemluvě o tom, že vlhkost a automobily obecně se nemají příliš v lásce. Může dojít k poškození elektroinstalace, případně ke korozi karoserie vozu.
Asi to tak děláme běžně. Přijdeme k autu, nasedneme, připoutáme se a vyrážíme. Po většinu roku by na tom nebylo nic špatného. Ovšem v našich klimatických podmínkách se v zimě čas od času stane, že klesnou teploty pod nulu, nebo napadne sníh. A tady se nám to začíná komplikovat.
V zimě, když napadne sníh, je více než dobré věnovat pár desítek vteřin přípravě vozu před jízdou. Když pomineme, že parkujete ve vyhřáté garáži. Takovou samozřejmost, jako je odklidit sníh z vozu, snad ani nemusíme zmiňovat. Přesto se najdou tací, kteří toto ignorují a můžou tak ohrozit sebe, ale i ostatní účastníky silničního provozu.
Očištění čelního skla od sněhu, nebo ledu, snad napadne každého, ale pokud je vůz zasněžený, je potřeba odklidit sníh z celého vozu. Mohlo by se pak stát, že vám při prudkém zabrzdění sjede sníh ze střechy na čelní sklo a v tu chvíli pojedete naslepo. Nebo při průjezdu zatáčkou ohrozíte padajícím sněhem z vašeho auta kolemjedoucí vozidla.
Čtěte také: Provoz elektromobilů v zimě – Co musíte vědět, aby vás nic nezaskočilo?
Když už máte celé auto očištěné, je dobré nenosit si sníh dovnitř vozu. Nejen, že koberečky vašeho vozu budou čistší, důležitější je, že vám nehrozí takové riziko sklouznutí nohy z pedálu, jako v případě řízení s botami od sněhu.
Další následek zasněžených bot se dostaví ve formě vlhkosti. Jakmile se sníh rozpustí na vodu, vsaje se do koberečků a později se vám v autě bude vypařovat. To způsobí orosení a zamlžení skel. Nemluvě o tom, že vlhkost a automobily obecně se nemají příliš v lásce. Může dojít k poškození elektroinstalace, případně ke korozi karoserie vozu.