Řidič Tesly se nevěnoval řízení. Autopilot nečekaně spáchal harakiri
- Řidič i Autopilot ignorovali výstražnou značku
- Výsledkem je utopená Tesla Model 3
- Majitel vozu se chce soudit, šance na úspěch jsou mizivé

Řidič Tesly tvrdě doplatil na poznatek, že systém Full Self-Driving Beta nenahradí lidskou pozornost a zkušenost za volantem. Ačkoliv se může zdát, že za váš řídí vůz, stále musíte dávat pozor, věnovat se řízení v případě potřeby se rozhodovat sám za sebe, protože jste za auto zodpovědní vy, ne autopilot.
Majitel obviňuje Teslu a místní úřady
Ve videu, které se objevilo na kanálu Wham Baam Teslacam na YouTube, řídil Ryan svou Teslu Model 3 po kalifornské dálnici poblíž města Mono City. Vůz měl aktivovaný systém FSD Beta a pohyboval se rychlostí přibližně 100 km/h. Na okraji dálnice se náhle objevila varovná značka signalizující, že silnice před vozidlem je částečně nebo zcela pokryta vodou.
Systém FSD Beta z neznámého důvodu nedbal varování a pokračoval dál stejnou rychlostí. Značku ale ignoroval také řidič, který přenechal řízení vozidla automatizovanému systému. Jen o několik okamžiků později svého rozhodnutí litoval, protože s elektromobilem skončil utopený ve vodě.

Čtěte také: Chystá Tesla něco velkého? Vypsáním nových pozic možná prozradila víc, než chtěla
Řidičovy argumenty u soudu neobstojí
Řidič se následně k nehodě vyjádřil na YouTube. Řekl, že auto při průjezdu vodou náležitě nezpomalilo. To potvrzují také záběry palubní kamery, na nichž je vidět, jak se Tesla pohybuje po zatopené dálnici bez jakéhokoliv snížení rychlosti. Další průběh události je jasný. Následkem aquaplaningu došlo ke ztrátě trakce a Tesla nekontrolovaně opustila vozovku a skončila v hluboké vodě. Štěstím v dané situaci bylo, že ve chvíli, kdy vůz přejel do protisměru, nebyl žádný provoz a nedošlo ke střetu s jiným vozidlem.
V důsledku nehody skončila Tesla Model 3 z poloviny ponořená ve vodě. Ke zranění řidiče nedošlo, ale škoda na vozidle je totální. Ryan plánuje zažalovat město i Teslu, ale jeho šanci na vítězství v soudním procesu se nezdají být reálné. Jak město, tak Tesla jsou kryti. Město na místo včas umístilo výstražnou značku a automobilka vždy informovala o tom, že majitelé musí být při používání FSD Beta připraveni převzít řízení vozidla, kdykoli to bude zapotřebí.
Ať už stálo za rozhodnutím řidiče ponechat řízení automatizovanému systému cokoliv, nebyl to dobrý nápad.
Video
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".