Revoluce na obzoru? Honbike je geniální elektrokolo, u kterého neřešíte údržbu
- Na Indiegogo nyní seženete naprosto geniální elektrokolo Honbike
- Je naprosto bez řetězu, o pohon se stará kardanová hřídel
- Jde v podstatě o bezúdržbové elektrické kolo

Výrobce Honbike představil veřejnosti své nejnovější skládací elektrické kolo. To by samo o sobě nevybočovalo z dnešní doby, elektrický pohon se dostává do nejrůznějších podob nejen jízdních kol. Jenže tento kousek postrádá něco, bez čeho si běžné kolo nejspíš jen těžko představíte.
Tím je řetěz přenášející sílu jezdce, případně motoru, na zadní kolo. Jenže Honbike by se nespokojil ani s náhradou v podobě řemenu. Místo toho na přenos síly použil kardanovou hřídel.
Honbike je bezúdržbové elektrické kolo!
Nejenže je tento způsob přenosu síly prakticky bezúdržbový, nestane se vám ani, že by se převod rozpojil, prokluzoval či jinak ztěžoval jízdu. Pro každodenní dopravní prostředek do města je to naprosto skvělé řešení. Je to lehké, tiché a velmi efektivní. Inspiroval se výrobce u motocyklů a automobilů?
Řetěz kola většinou vyžaduje po 500 kilometrech pořádné očištění, namazání, případně i napnutí. U řemenového převodu budete servis navštěvovat možná jednou za 20 tisíc kilometrů. Honbike tvrdí, že jeho hřídel vyžaduje údržbu až po ujetí 40 tisíc kilometrech.

Čtěte také: Je tohle ještě elektrokolo?! Nadupaný Hooligan výkonem zesměšní i motorku
Prvním trhem, kde se kolo s unikátním pohonem prodává, je Japonsko a nyní se dostává i na americkou půdu. Objednat nyní lze přes server Indiegogo za cenu 1 500 dolarů, tedy za cenu kolem 33 tisíc korun. Po zahájení běžného prodeje cena vzroste na 2 400 dolarů (zhruba 54 tisíc korun).
Jízdní režimy nahrazuje inteligentní motor
Motor nabízí pouze jeden režim provozu. Tou je běžná dopomoc jezdci. Pokud nešlapete, nejdete. Pohon ale pozná jízdu do kopce a přidá na výkonu. Pokud se navíc při zatáčení naklopíte přes 30°, motor se odpojí, abyste zatáčku bezpečně projeli. Na řídítkách nepřekáží žádný nevkusný palubní počítač. Vše důležité se dozvíte na LCD displeji vestavěném do představce řídítek. Podsvícení je řešené automaticky podle intenzity okolního světla.
Dojezd se uvádí 40 kilometrů. To je spíš nižší hranice dojezdu i pro skládací kola. Pří hmotnosti necelých 21 kilogramů se také nejedná o nejlehčí bicykl. To mohou být drobné nedostatky, které pár zájemců mohou odradit. Nicméně skladnost, typ pohonu i cena jsou zase velmi dobré argumenty, proč se o kolo zajímat.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.









