Renault vyvinul naprosto revoluční systém, který zatočí s požáry elektromobilů

Renault vyvinul Fireman Access – speciální vstup do baterie, který umožní rychlé hašení požáru elektromobilů bez nutnosti dlouhého ponoru.
Požár baterie uhašený během minut a bez ponoru
Skupina Renault pracuje ve svých vývojových centrech na vyšším zabezpečení bateriových systémů elektromobilů. Speciální přístup do bloku baterie má usnadnit likvidaci požáru. Funkce Fireman Access bude dostupná všem dalším zájemcům v rámci bezplatné licence k použití. Na vývoji systému se podílely i samotné záchranné složky.
Renault systém původně vyvíjet za zavřenými dveřmi s dostupností pouze pro vozy své skupiny. Po delších úvahách ale otevřeli projekt i dalším zájemcům, podobně jako v historii Volvo zpřístupnilo dnes nepostradatelné tříbodové bezpečností pásy. Zásady použití budou mít podobné rysy jako otevřený kód softwarových společností. Jestliže některá z dalších společností systém obohatí o nové možnosti, musí je taktéž dát volně k dispozici.
Speciální vstup do baterie má výrazným způsobem pomoci s hašením požárů baterií. Doposud je potřeba vůz na dlouhé hodiny ponořit do kapaliny. Vpusť zkrátí dobu nutnou k uhašení na pouhé minuty. Čas se tak srovná s hašením konvenčního spalovacího vozidla. Hasící vstup je v běžném provozu zalepený chránící krytkou. Záchranné složky nemusí krytku nijak sundávat. Silný vodní proud trysky krytku prorazí a zajistí přístup do útrob baterie.

Systém dostupný pro všechny
Fireman Access je chráněný sedmi patenty. V současnosti je připravený k použití ve všech hybridních i elektrických vozech značek Renault, Dacia, Alpine a Mobilize. Všechny vozy, které z výrobních linek nyní sjedou již budou touto funkcí osazené. V první fázi příprav se ve prospěch projektu vyslovil i někdejší ředitel závodní série Formule 1 a ikonické stáje Scuderia Ferrari, Jean Todt. Cílem je zvýšit bezpečnost elektrických vozidel a snížit obavy zájemců.
Novinka je zahrnuta v bezpečnostním programu Human First. Skupina Renault si dala za cíl zvýšit bezpečnost osobní dopravy a zranitelných účastníků v provozu. Součástí vývoje jsou i běžně dostupné asistenční systémy ve vozech, pasivní bezpečnostní prvky i pokroky v digitálních technologií v oboru. K vývoji jsou často přizvání experti v daných oblastech.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.