Organismy žijící na Zemi miliony let nám mohou výrazně pomoci
Umí generovat elektrickou energii a snižovat uhlíkovou stopu
Hon za čistou bezemisní výrobu elektřiny je s námi po dlouhá desetiletí. Velké naděje se stále vkládají do jaderné energetiky, jiné společnosti vsází na obnovitelné zdroje. Primárně by ovšem mělo jít o to, aby výroba byla čistá a prospěšná. Jen tak z ní totiž můžeme čerpat energii, která skutečně pomůže snížit nebo úplně vymýtit škodlivé emise i z průmyslového i automobilového odvětví. Novou naději na takovou energii nyní představují řasy.
Výroba energie jako vedlejší produkt
Při ponoření řas do roztoku v nádobách s anodou a katodou oddělenými protonovou membránou byli vědci schopní z nich získat malé množství energie. Hlavní výhodou této metody je, že při ní nevznikají žádné škodlivé vedlejší produkty. Celý proces je navíc nastartovaný přidáním oxidu uhličitého. Kromě elektrické energie při procesu vzniká běžná voda.
Celý experiment tak má navíc zápornou uhlíkovou produkci. Již sám ve své podstatě je geniálně prospěšný pro celé životní prostředí. Během fotosyntézy řasa zpracovává oxid uhličitý a dochází přitom k vytváření elektronů. Jedna mikro fotosyntetická buňka je zatím schopná vyrobit jeden Volt energie.
Důkaz již existuje. Nyní je potřeba jej naškálovat
Od pohánění měst ve velkém měřítku jsme tedy stále velmi daleko. I kdyby k takovému nárůstu nemělo nakonec dojít, spoléhají se vědci na další financování, které by pomohlo projekt nastartovat do takové míry, aby byli schopní řasy použít pro postupnou dekarbonizaci naší Země.
Výhody projektu jsou více než zřejmé. I když jsme prostřednictvím jaderné energie schopni generovat TWh energie, musíme posléze najít bezpečné úložiště pro jaderný odpad. Pokračovat by se dalo i u nepoužitelných součástí digitální techniky často podporující chod dalších obnovitelných zdrojů. Takové následky u mořských řad odpadají.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.