Čínský výrobce Maxus spadající pod skupinu SAIC dodává na trh lehká užitková vozidla. Jejich vozy začal vužívat například i český dopravce potravin Rohlík.cz. Rakouská pošta nyní u výrobce zadala objednávku na 703 elektrických dodávek. K prvním dodávkám má dojít již brzy a Rakouská pošta hodlá vozy co nejdříve nasadit do provozu.
Poštovní služba našich jižních sousedů zahájila výměnu vozového parku v minulém roce. Cílem je modernizovat celou flotilu a používat výhradně elektrická vozidla nejpozději do roku 2030. V březnu letošního roku se do provozu Rakouské pošty dostal vůz s pořadovým číslem 3 000. Podle vyjádření vedení společnosti pochází převážná část elektřiny k nabíjení z vlastních fotovoltaických panelů.
Společnost objednala dva typy užitkových vozidel. Model Maxus eDeliver 3 je pro doručovací pošty jako stvořený. Nabídne dojezd 230 kilometrů s užitným objemem 6,3 metrů krychlových. O pohon se stará elektromotor s výkonem 90 kW. Vůz se nabízí ve dvojici rozvorů kol a v delším rozvoru může konkurovat i elektrickému Fordu eTransit.
Čtěte také: Renault Trafic E-Tech Electric – Extratřída mezi elektrickými dodávkami?
Větší model Maxus eDeliver 9 je již velká plnohodnotná dodávka. Největší baterie nabízí kapacitu 89 kW a podle metodiky WLTP vůz ujede až 300 kilometrů. Je tedy ideálním vozem pro přepravu mezi obcemi i většími městy. Jeho užitné zatížení je v největším provedení až 1 200 kg. Společnost má i české zastoupení a popularita jejich vozů značně stoupá. Na rakouském trhu je Maxus teprve chvíli, a proto je pro něj taková zakázka skvělým důkazem důvěry.
Ředitel dopravní divize Rakouské pošty Peter Umundum potvrdil, že v cestě za dosažení uhlíkové neutrality do roku 2030 budou potřebovat každý rok pořídit až 1 000 nových elektrických vozidel. Značka Maxus v tomto cíli nyní hraje důležitou roli. Stane se tak dalším klíčovým partnerem v rakouské cestě k bezemisní budoucnosti.
Čínský výrobce Maxus spadající pod skupinu SAIC dodává na trh lehká užitková vozidla. Jejich vozy začal vužívat například i český dopravce potravin Rohlík.cz. Rakouská pošta nyní u výrobce zadala objednávku na 703 elektrických dodávek. K prvním dodávkám má dojít již brzy a Rakouská pošta hodlá vozy co nejdříve nasadit do provozu.
Poštovní služba našich jižních sousedů zahájila výměnu vozového parku v minulém roce. Cílem je modernizovat celou flotilu a používat výhradně elektrická vozidla nejpozději do roku 2030. V březnu letošního roku se do provozu Rakouské pošty dostal vůz s pořadovým číslem 3 000. Podle vyjádření vedení společnosti pochází převážná část elektřiny k nabíjení z vlastních fotovoltaických panelů.
Společnost objednala dva typy užitkových vozidel. Model Maxus eDeliver 3 je pro doručovací pošty jako stvořený. Nabídne dojezd 230 kilometrů s užitným objemem 6,3 metrů krychlových. O pohon se stará elektromotor s výkonem 90 kW. Vůz se nabízí ve dvojici rozvorů kol a v delším rozvoru může konkurovat i elektrickému Fordu eTransit.
Čtěte také: Renault Trafic E-Tech Electric – Extratřída mezi elektrickými dodávkami?
Větší model Maxus eDeliver 9 je již velká plnohodnotná dodávka. Největší baterie nabízí kapacitu 89 kW a podle metodiky WLTP vůz ujede až 300 kilometrů. Je tedy ideálním vozem pro přepravu mezi obcemi i většími městy. Jeho užitné zatížení je v největším provedení až 1 200 kg. Společnost má i české zastoupení a popularita jejich vozů značně stoupá. Na rakouském trhu je Maxus teprve chvíli, a proto je pro něj taková zakázka skvělým důkazem důvěry.
Ředitel dopravní divize Rakouské pošty Peter Umundum potvrdil, že v cestě za dosažení uhlíkové neutrality do roku 2030 budou potřebovat každý rok pořídit až 1 000 nových elektrických vozidel. Značka Maxus v tomto cíli nyní hraje důležitou roli. Stane se tak dalším klíčovým partnerem v rakouské cestě k bezemisní budoucnosti.