Rakouská pošta jede na vlně elektromobility. Objednala si přes 700 dodávek

Matouš Vrchota
  • Rakouská pošta pokračuje ve své misi k bezemisní budoucnosti
  • Svojí stávající flotilu dodávek postupně mění za elektrické modely
  • Čínská značka Maxus dodá přes 700 vozů ve dvou modelových provedení
Žlutá EV flotila Rakouské pošty
Žlutá EV flotila Rakouské pošty

Čínský výrobce Maxus spadající pod skupinu SAIC dodává na trh lehká užitková vozidla. Jejich vozy začal využívat například i český dopravce potravin Rohlík.cz. Rakouská pošta nyní u výrobce zadala objednávku na 703 elektrických dodávek. K prvním dodávkám má dojít již brzy a Rakouská pošta hodlá vozy co nejdříve nasadit do provozu.

Obměna začala v minulém roce. Do 2030 bude pošta plně bezemisní

Poštovní služba našich jižních sousedů zahájila výměnu vozového parku v minulém roce. Cílem je modernizovat celou flotilu a používat výhradně elektrická vozidla nejpozději do roku 2030. V březnu letošního roku se do provozu Rakouské pošty dostal vůz s pořadovým číslem 3 000. Podle vyjádření vedení společnosti pochází převážná část elektřiny k nabíjení z vlastních fotovoltaických panelů.

Společnost objednala dva typy užitkových vozidel. Model Maxus eDeliver 3 je pro doručovací pošty jako stvořený. Nabídne dojezd 230 kilometrů s užitným objemem 6,3 metrů krychlových. O pohon se stará elektromotor s výkonem 90 kW. Vůz se nabízí ve dvojici rozvorů kol a v delším rozvoru může konkurovat i elektrickému Fordu eTransit.

Modely Maxus
Modely Maxus

Čtěte také: Renault Trafic E-Tech Electric – Extratřída mezi elektrickými dodávkami?


Evropští výrobci se musí mít na pozoru

Větší model Maxus eDeliver 9 je již velká plnohodnotná dodávka. Největší baterie nabízí kapacitu 89 kW a podle metodiky WLTP vůz ujede až 300 kilometrů. Je tedy ideálním vozem pro přepravu mezi obcemi i většími městy. Jeho užitné zatížení je v největším provedení až 1 200 kg. Společnost má i české zastoupení a popularita jejich vozů značně stoupá. Na rakouském trhu je Maxus teprve chvíli, a proto je pro něj taková zakázka skvělým důkazem důvěry.

Ředitel dopravní divize Rakouské pošty Peter Umundum potvrdil, že v cestě za dosažení uhlíkové neutrality do roku 2030 budou potřebovat každý rok pořídit až 1 000 nových elektrických vozidel. Značka Maxus v tomto cíli nyní hraje důležitou roli. Stane se tak dalším klíčovým partnerem v rakouské cestě k bezemisní budoucnosti.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články