Rakouská pošta jede na vlně elektromobility. Objednala si přes 700 dodávek

  • Rakouská pošta pokračuje ve své misi k bezemisní budoucnosti
  • Svojí stávající flotilu dodávek postupně mění za elektrické modely
  • Čínská značka Maxus dodá přes 700 vozů ve dvou modelových provedení
Žlutá EV flotila Rakouské pošty

Žlutá EV flotila Rakouské pošty | foto: Post AG

Čínský výrobce Maxus spadající pod skupinu SAIC dodává na trh lehká užitková vozidla. Jejich vozy začal vužívat například i český dopravce potravin Rohlík.cz. Rakouská pošta nyní u výrobce zadala objednávku na 703 elektrických dodávek. K prvním dodávkám má dojít již brzy a Rakouská pošta hodlá vozy co nejdříve nasadit do provozu.

Obměna začala v minulém roce. Do 2030 bude pošta plně bezemisní

Poštovní služba našich jižních sousedů zahájila výměnu vozového parku v minulém roce. Cílem je modernizovat celou flotilu a používat výhradně elektrická vozidla nejpozději do roku 2030. V březnu letošního roku se do provozu Rakouské pošty dostal vůz s pořadovým číslem 3 000. Podle vyjádření vedení společnosti pochází převážná část elektřiny k nabíjení z vlastních fotovoltaických panelů.

Společnost objednala dva typy užitkových vozidel. Model Maxus eDeliver 3 je pro doručovací pošty jako stvořený. Nabídne dojezd 230 kilometrů s užitným objemem 6,3 metrů krychlových. O pohon se stará elektromotor s výkonem 90 kW. Vůz se nabízí ve dvojici rozvorů kol a v delším rozvoru může konkurovat i elektrickému Fordu eTransit.

Modely Maxus

Maxus vyrábí jak osobní SUV, tak i užitkové elektrické vozy | foto: Maxus


Čtěte také: Renault Trafic E-Tech Electric – Extratřída mezi elektrickými dodávkami?


Evropští výrobci se musí mít na pozoru

Větší model Maxus eDeliver 9 je již velká plnohodnotná dodávka. Největší baterie nabízí kapacitu 89 kW a podle metodiky WLTP vůz ujede až 300 kilometrů. Je tedy ideálním vozem pro přepravu mezi obcemi i většími městy. Jeho užitné zatížení je v největším provedení až 1 200 kg. Společnost má i české zastoupení a popularita jejich vozů značně stoupá. Na rakouském trhu je Maxus teprve chvíli, a proto je pro něj taková zakázka skvělým důkazem důvěry.

Ředitel dopravní divize Rakouské pošty Peter Umundum potvrdil, že v cestě za dosažení uhlíkové neutrality do roku 2030 budou potřebovat každý rok pořídit až 1 000 nových elektrických vozidel. Značka Maxus v tomto cíli nyní hraje důležitou roli. Stane se tak dalším klíčovým partnerem v rakouské cestě k bezemisní budoucnosti.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Rakouská pošta jede na vlně elektromobility. Objednala si přes 700 dodávek

  • Rakouská pošta pokračuje ve své misi k bezemisní budoucnosti
  • Svojí stávající flotilu dodávek postupně mění za elektrické modely
  • Čínská značka Maxus dodá přes 700 vozů ve dvou modelových provedení
Žlutá EV flotila Rakouské pošty

Žlutá EV flotila Rakouské pošty | foto: Post AG

Čínský výrobce Maxus spadající pod skupinu SAIC dodává na trh lehká užitková vozidla. Jejich vozy začal vužívat například i český dopravce potravin Rohlík.cz. Rakouská pošta nyní u výrobce zadala objednávku na 703 elektrických dodávek. K prvním dodávkám má dojít již brzy a Rakouská pošta hodlá vozy co nejdříve nasadit do provozu.

Obměna začala v minulém roce. Do 2030 bude pošta plně bezemisní

Poštovní služba našich jižních sousedů zahájila výměnu vozového parku v minulém roce. Cílem je modernizovat celou flotilu a používat výhradně elektrická vozidla nejpozději do roku 2030. V březnu letošního roku se do provozu Rakouské pošty dostal vůz s pořadovým číslem 3 000. Podle vyjádření vedení společnosti pochází převážná část elektřiny k nabíjení z vlastních fotovoltaických panelů.

Společnost objednala dva typy užitkových vozidel. Model Maxus eDeliver 3 je pro doručovací pošty jako stvořený. Nabídne dojezd 230 kilometrů s užitným objemem 6,3 metrů krychlových. O pohon se stará elektromotor s výkonem 90 kW. Vůz se nabízí ve dvojici rozvorů kol a v delším rozvoru může konkurovat i elektrickému Fordu eTransit.

Modely Maxus

Maxus vyrábí jak osobní SUV, tak i užitkové elektrické vozy | foto: Maxus


Čtěte také: Renault Trafic E-Tech Electric – Extratřída mezi elektrickými dodávkami?


Evropští výrobci se musí mít na pozoru

Větší model Maxus eDeliver 9 je již velká plnohodnotná dodávka. Největší baterie nabízí kapacitu 89 kW a podle metodiky WLTP vůz ujede až 300 kilometrů. Je tedy ideálním vozem pro přepravu mezi obcemi i většími městy. Jeho užitné zatížení je v největším provedení až 1 200 kg. Společnost má i české zastoupení a popularita jejich vozů značně stoupá. Na rakouském trhu je Maxus teprve chvíli, a proto je pro něj taková zakázka skvělým důkazem důvěry.

Ředitel dopravní divize Rakouské pošty Peter Umundum potvrdil, že v cestě za dosažení uhlíkové neutrality do roku 2030 budou potřebovat každý rok pořídit až 1 000 nových elektrických vozidel. Značka Maxus v tomto cíli nyní hraje důležitou roli. Stane se tak dalším klíčovým partnerem v rakouské cestě k bezemisní budoucnosti.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."