Raketový start nového elektromobilu v Číně. Ani Tesla se tak rychle neprodávala

Pavel Škopek
Nissan N7 | foto: Dongfeng Nissan
Nissan N7 | foto: Dongfeng Nissan

Nissan N7 zaznamenal v Číně raketový start – přes 20 000 objednávek za dva měsíce. S dojezdem 635 km a výhodnou cenou míří mezi nejprodávanější elektromobily.

Nissan míří proti domácí přesile

Rekord za 18 dní a více než 20 000 objednávek za necelé dva měsíce. Nissan N7 odstartoval v Číně tak rychle, že překonal všechny dosavadní pokusy zahraničních značek o úspěch na tamním trhu. Jde o nejrychleji prodávaný čistě elektrický model z tzv. joint venture výroby – tedy společného podniku se zahraničním partnerem. Nissan ve spolupráci s čínskou firmou Dongfeng trefil poptávku přesně.

Po uvedení 27. dubna nasbíral N7 během 18 dní 10 000 objednávek. Do měsíce to bylo už 17 215 a podle nejnovějších údajů přesáhl počet objednávek 20 000. V květnu se navíc stal třetím nejprodávanějším elektromobilem mezi zahraničními značkami v Číně, když s 3 034 prodanými kusy předběhl jak BMW i3 (2 605), tak Volkswagen ID.4 Crozz (2 600).

Zásadní je, že tento výsledek není výhradně marketingový úspěch. N7 reálně putuje k zákazníkům a těží z toho, že vznikl jako produkt šitý na míru. Případné zájemce o koupi láká nejen výbavou a svým celkovým pojetím, ale i atraktivní cenou. V závislosti na výbavě se prodává za 119 900 až 149 900 jüanů, tedy v přepočtu zhruba 358 tisíc až 448 tisíc korun.

Nissan N7, interiér | foto: Dongfeng Nissan
Nissan N7, interiér | foto: Dongfeng Nissan

Nissan hraje podle čínských pravidel

Sedan N7 měří 4 930 mm na délku, 1 895 mm na šířku a 1 487 mm na výšku a je o něco delší než Tesla Model 3. K dispozici je na výběr ze dvou baterií s kapacitou 58 kWh nebo 73 kWh, které nabízí dojezd až 635 km podle standardu CLTC (521 km podle WLTP).

Minimalistický interiér je navržen podle vkusu čínských zákazníků a nabízí mimo jiné box s funkcí chlazení a ohřevu. N7 pracuje s novým operačním systémem Nissan OS a palubní systém u vyšší verze běží na výkonném čip Snapdragon 8295P, který automobilka označuje za nejsilnější ve svém segmentu. Základní verze využívají slabší, ale stále výkonný čip Snapdragon 8155. Je také první elektromobil od Nissanu s pokročilými asistenčními funkcemi od společnosti Momenta.

Nissan plánuje do roku 2027 uvést na čínský trh osm dalších elektrických modelů. Šanci koupit si N7 přitom dostanou zákazníci i mimo Čínu. Automobilka totiž plánuje jeho globální uvedení. Pokud si N7 zachová své parametry, může zopakovat úspěch legendárního Leafu a vrátit Nissan mezi lídry světové elektromobily.

Zdroje:


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články