Běžná záruka na baterie u elektromobilů je dnes na 8 let nebo 160 000 kilometrů, samozřejmě podle toho, co nastane jako první. U nového elektromobilu japonské produkce, Lexusu UX 300e, se však záruka dostala až na 10 let či 1 milion kilometrů, opět dokud jednu z těchto podmínek nepokoříte.
Lexus zaručuje, že kapacita neklesne pod 70 % původní hodnoty, tj. zůstane vám nejméně 38 kWh z původních 54,3 kWh, a to by mělo z původního předpokládaného reálného dojezdu přes 300 km stačit na alespoň 200 km.
Je tedy víceméně jasné, že 1 milion kilometrů s elektromobilem ujede asi málokdo. To byste museli v průměru nalítat přes 100 tisíc kilometrů ročně, abyste toho dosáhli dříve než za 10 let. Překvapivé je to vzhledem k tomu, že Lexus na rozdíl od dnešních nejmodernějších elektromobilů nepoužívá chlazení baterií kapalinou, ale vzduchem.
Nejspíše to tak bude mít co dočinění s tím, že Lexus UX 300e umožňuje rychlonabíjení výkonem maximálně jen 50 kW a otázkou samozřejmě také bude, jak vypadá dobíjecí křivka. Při vyšších nabíjecích výkonech už by se zřejmě elektromobil neobešel bez kapalinového chlazení svých akumulátorů.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.