V Číně se začal prodávat první elektromobil od Lexusu a čím rozhodně překvapí, je neobvykle štědrá záruka na baterie.
TIP: Lexus UX 300e: konečně první sériově vyráběný elektromobil
Běžná záruka na baterie u elektromobilů je dnes na 8 let nebo 160 000 kilometrů, samozřejmě podle toho, co nastane jako první. U nového elektromobilu japonské produkce, Lexusu UX 300e, se však záruka dostala až na 10 let či 1 milion kilometrů, opět dokud jednu z těchto podmínek nepokoříte.
Lexus zaručuje, že kapacita neklesne pod 70 % původní hodnoty, tj. zůstane vám nejméně 38 kWh z původních 54,3 kWh, a to by mělo z původního předpokládaného reálného dojezdu přes 300 km stačit na alespoň 200 km.
TIP: První elektromobil Lexus se bude prodávat i v České republice
Je tedy víceméně jasné, že 1 milion kilometrů s elektromobilem ujede asi málokdo. To byste museli v průměru nalítat přes 100 tisíc kilometrů ročně, abyste toho dosáhli dříve než za 10 let. Překvapivé je to vzhledem k tomu, že Lexus na rozdíl od dnešních nejmodernějších elektromobilů nepoužívá chlazení baterií kapalinou, ale vzduchem.
Nejspíše to tak bude mít co dočinění s tím, že Lexus UX 300e umožňuje rychlonabíjení výkonem maximálně jen 50 kW a otázkou samozřejmě také bude, jak vypadá dobíjecí křivka. Při vyšších nabíjecích výkonech už by se zřejmě elektromobil neobešel bez kapalinového chlazení svých akumulátorů.
zdroj: electrek
V Číně se začal prodávat první elektromobil od Lexusu a čím rozhodně překvapí, je neobvykle štědrá záruka na baterie.
TIP: Lexus UX 300e: konečně první sériově vyráběný elektromobil
Běžná záruka na baterie u elektromobilů je dnes na 8 let nebo 160 000 kilometrů, samozřejmě podle toho, co nastane jako první. U nového elektromobilu japonské produkce, Lexusu UX 300e, se však záruka dostala až na 10 let či 1 milion kilometrů, opět dokud jednu z těchto podmínek nepokoříte.
Lexus zaručuje, že kapacita neklesne pod 70 % původní hodnoty, tj. zůstane vám nejméně 38 kWh z původních 54,3 kWh, a to by mělo z původního předpokládaného reálného dojezdu přes 300 km stačit na alespoň 200 km.
TIP: První elektromobil Lexus se bude prodávat i v České republice
Je tedy víceméně jasné, že 1 milion kilometrů s elektromobilem ujede asi málokdo. To byste museli v průměru nalítat přes 100 tisíc kilometrů ročně, abyste toho dosáhli dříve než za 10 let. Překvapivé je to vzhledem k tomu, že Lexus na rozdíl od dnešních nejmodernějších elektromobilů nepoužívá chlazení baterií kapalinou, ale vzduchem.
Nejspíše to tak bude mít co dočinění s tím, že Lexus UX 300e umožňuje rychlonabíjení výkonem maximálně jen 50 kW a otázkou samozřejmě také bude, jak vypadá dobíjecí křivka. Při vyšších nabíjecích výkonech už by se zřejmě elektromobil neobešel bez kapalinového chlazení svých akumulátorů.
zdroj: electrek