U elektromobilů se kromě dojezdu klade důraz i na výkon. Ten dle posledních zpráv v průměru stoupá. Zvýšil se až skoro na 160 kW.
TIP: Proč elektromotoru stačí jen jeden převodový stupeň?
Vrchol výkonu elektrického motoru v elektromobilech, hybridech a plug-in hybridech postupně narůstá. Děje se tak díky tomu, že nové modely aut jsou vybaveny více výkonným elektromotorem, anebo proto, že vůz má více elektromotorů.
Dle výroku Adamas Intelligence z prosince loňského roku se průměrný výkon elektroaut (tedy těch, které umí jet čistě na elektřinu v běžném provozu, tj. elektromobil, plug-in hybrid a full-hybrid) nachází na 158,4 kW. To je o 14 % více jak o rok dříve, kdy to bylo 138,8 kW.
V tomto navýšení výkonu hrají roli především velké prodeje výkonných elektrických vozidel jako jsou: Tesla Model 3, GAC Aion S, Audi e-tron, či Nio ES6.
Zajímavé jsou údaje popisující průměrný výkon jednotlivých typů trakčního motoru. Data jsou z prosince roku 2019. Průměr indukčního motoru je 193 kW. Synchronní motor s permanentními magnety má zase průměr 101,1 kW. Externí synchronní motor má poté průměr 73,7 kW.
Zdroj: insideEVs
U elektromobilů se kromě dojezdu klade důraz i na výkon. Ten dle posledních zpráv v průměru stoupá. Zvýšil se až skoro na 160 kW.
TIP: Proč elektromotoru stačí jen jeden převodový stupeň?
Vrchol výkonu elektrického motoru v elektromobilech, hybridech a plug-in hybridech postupně narůstá. Děje se tak díky tomu, že nové modely aut jsou vybaveny více výkonným elektromotorem, anebo proto, že vůz má více elektromotorů.
Dle výroku Adamas Intelligence z prosince loňského roku se průměrný výkon elektroaut (tedy těch, které umí jet čistě na elektřinu v běžném provozu, tj. elektromobil, plug-in hybrid a full-hybrid) nachází na 158,4 kW. To je o 14 % více jak o rok dříve, kdy to bylo 138,8 kW.
V tomto navýšení výkonu hrají roli především velké prodeje výkonných elektrických vozidel jako jsou: Tesla Model 3, GAC Aion S, Audi e-tron, či Nio ES6.
Zajímavé jsou údaje popisující průměrný výkon jednotlivých typů trakčního motoru. Data jsou z prosince roku 2019. Průměr indukčního motoru je 193 kW. Synchronní motor s permanentními magnety má zase průměr 101,1 kW. Externí synchronní motor má poté průměr 73,7 kW.
Zdroj: insideEVs