Prosincové prodeje hybridů a elektromobilů v USA. Nastupuje Ford, první příčky se ale nemění.
Prodeje hybridních a elektrických vozů na území USA za prosinec 2012 v pořadí úspěšnosti jednotlivých modelů nijak nepřekvapily. Nejprodávanější zůstává hybridní Toyota Prius a plug-in hybrid Chevrolet Volt.
Na americkém trhu se za prosinec 2012 prodalo 43 690 „čistě“ hybridních vozidel a 7 669 elektromobilů (včetně plug-in hybridů, zde se nezapočítávají „čisté“ hybridy). Pro prodej elektromobilů to znamená, že byl prosinec nejsilnějším měsícem v celém roce 2012.
Prodeje hybridů v USA během prosince
Toyota své dominantní postavení na trhu hybridů nenechala ohrozit, když v prosinci 2012 duo Toyota-Lexus prodalo celkem téměř 31 tisíc hybridů, což je nárůst o 38% oproti roku předchozímu. Nejprodávanějším je model Prius, dostupný v řadě provedení. Japonská automobilka uvádí prodejnost jednotlivých verzí: Toyota Prius Liftback – 12 536 kusů; Prius c – 3 151 kusů, Prius v – 2 992 kusů. Dohromady téměř 19 tisíc kusů.
Dále se na poli hybridů dařilo automobilce Ford, která přeskočila General Motors, když prodala celkem 6 645 kusů hybridních vozů. Nejprodávanějším modelem byl Ford Fusion s 3 224 prodanými kusy. General Motors se s 2 797 kusy umístilo na třetím místě. Největší podíl na tom měl stále hybrid Chevrolet Malibu Eco, kterého automobilka prodala 1 381 kusů.
Prodej elektrických vozů v USA během prosince
První příčku na poli elektromobilů a plug-in hybridů uhájilo General Motors. Automobilka prodala celkem 2 633 kusů plug-in hybridu Chevrolet Volt, což ukazuje, že je mezi zákazníky stále větší zájem o hybridní vozy než o zcela „čisté“ elektromobily. Na druhém místě už ale čistý elektromobil v tomtož žebříčku je. Celosvětově známý Nissan Leaf v prosinci dosáhl 1 489 prodaných kusů.
Na třetím místě skončil nový plug-in hybrid od Toyoty, model Prius Plug-in hybrid, kterého se za prosinec 2012 prodalo hned 1 361 kusů. To je na novinku v prodeji pěkné číslo.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.