Přestože velká část Čechů stále častěji kupuje automobily úspornější na provoz i levnější na pořízení, roste každým rokem i poptávka po prémiových značkách. Za posledních pět let se prodeje těchto aut jen ve skupině AURES Holdings, provozovatele autocenter AAA AUTO a Mototechna, zvedly více než čtyřnásobně.
Nadpoloviční většinu tvoří diesely a pětinu elektromobily a hybridy. Nicméně jsou to právě elektroauta, která meziročně rostou neskutečným tempem – v letošním roce se prodalo téměř 2,5× více hybridů a více než 3× více elektromobilů než za stejné období (leden až květen) v předchozím roce.
„Rostoucí počet prodaných automobilů prémiových značek má dva základní důvody. V první řadě je to způsobeno stále dlouhými výrobními dobami a vysokými cenami nových automobilů. Zákazníci pak hledají alternativy, tedy zánovní automobily s parametry nových, ale okamžitou dostupností a cenou až o 45 % nižší po prvním roce užívání. S tím souvisí i rostoucí objem firemních zákazníků, kteří u nás hledají manažerské vozy,“ vysvětluje Petr Vaněček, společný generální ředitel skupiny AURES Holdings.
Čtěte také: Baterie v elektromobilech jsou téměř nezničitelné. Studie vyvrací mýtus
V prémiové kategorii automobilů dlouhodobě převládají SUV, která tvoří 37,8 % prodejů prémiových značek v AURES Holdings. Nejčastěji jde o modely BMW X1 a X5 nebo Audi Q7. 21 % pak připadá na sedany typu Tesla Model 3 nebo BMW 5, 20 % pak kombi s vozy Audi A6 nebo Audi A4.
„Protože Škoda není prémiová značka a do této statistiky jsme ji proto nezahrnuli, modely Superb a Kodiaq jsou v českých podmínkách za prémiové vozy považované. V celkových prodejích pak tyto modely patří v naší zemi mezi vůbec ty nejoblíbenější a i jejich prodeje každým rokem rostou. Superbů jsme už letos prodali jen v Česku téměř 800, Kodiaqů na 400,“ doplňuje Petr Vaněček.
Nejoblíbenějším hybridem je Audi A6, elektromobilem pak Tesla Model 3.
Celkově jsou samozřejmě nadále nejpopulárnější spalovací auta – 38 % vozů prémiových značek je v dieselu, 21,4 % v benzínu a zbytek tvoří alternativní paliva.
Přestože velká část Čechů stále častěji kupuje automobily úspornější na provoz i levnější na pořízení, roste každým rokem i poptávka po prémiových značkách. Za posledních pět let se prodeje těchto aut jen ve skupině AURES Holdings, provozovatele autocenter AAA AUTO a Mototechna, zvedly více než čtyřnásobně.
Nadpoloviční většinu tvoří diesely a pětinu elektromobily a hybridy. Nicméně jsou to právě elektroauta, která meziročně rostou neskutečným tempem – v letošním roce se prodalo téměř 2,5× více hybridů a více než 3× více elektromobilů než za stejné období (leden až květen) v předchozím roce.
„Rostoucí počet prodaných automobilů prémiových značek má dva základní důvody. V první řadě je to způsobeno stále dlouhými výrobními dobami a vysokými cenami nových automobilů. Zákazníci pak hledají alternativy, tedy zánovní automobily s parametry nových, ale okamžitou dostupností a cenou až o 45 % nižší po prvním roce užívání. S tím souvisí i rostoucí objem firemních zákazníků, kteří u nás hledají manažerské vozy,“ vysvětluje Petr Vaněček, společný generální ředitel skupiny AURES Holdings.
Čtěte také: Baterie v elektromobilech jsou téměř nezničitelné. Studie vyvrací mýtus
V prémiové kategorii automobilů dlouhodobě převládají SUV, která tvoří 37,8 % prodejů prémiových značek v AURES Holdings. Nejčastěji jde o modely BMW X1 a X5 nebo Audi Q7. 21 % pak připadá na sedany typu Tesla Model 3 nebo BMW 5, 20 % pak kombi s vozy Audi A6 nebo Audi A4.
„Protože Škoda není prémiová značka a do této statistiky jsme ji proto nezahrnuli, modely Superb a Kodiaq jsou v českých podmínkách za prémiové vozy považované. V celkových prodejích pak tyto modely patří v naší zemi mezi vůbec ty nejoblíbenější a i jejich prodeje každým rokem rostou. Superbů jsme už letos prodali jen v Česku téměř 800, Kodiaqů na 400,“ doplňuje Petr Vaněček.
Nejoblíbenějším hybridem je Audi A6, elektromobilem pak Tesla Model 3.
Celkově jsou samozřejmě nadále nejpopulárnější spalovací auta – 38 % vozů prémiových značek je v dieselu, 21,4 % v benzínu a zbytek tvoří alternativní paliva.