Automobilka Mercedes-Benz revidovala svůj model EQS. Elektrická vlajková loď se v modelovém roce 2024 nedočká pouze úprav a modernizované výbavy, ale německá automobilka také modernizovala techniku. I když bude baterie větší, Mercedes si zatím zachová 400V architekturu.
Díky zvýšení kapacity baterie ze 108,4 na 118 kWh se například zvýšil maximální dojezd dle metodiky WLTP u modelu EQS 450 4MATIC ze 717 km na 799 km. EQS 450+ překonává s dojezdem 683 km až 822 km dokonce hranici 800 km. Podle automobilky bude díky větší baterii model EQS ještě vhodnější na dlouhé vzdálenosti.
I přes rozsáhlou aktualizaci nedošlo k očekávanému upgradu na napětí 800 V. EQS i nadále pracuje se 400V architekturou. Znamená to, že maximální nabíjecí výkon 200 kW zůstane zachován, ale doba nabíjení se s větší baterií mírně prodlouží. Mercedes ve své tiskové zprávě ale konkrétní hodnoty neuvádí. Automobilka pouze zdůrazňuje zvýšení dojezdu až o 11%.
Čtěte také: Luxus něco stojí, ale tohle? Elektrický Mercedes EQS ztratí v prvním roce 50% hodnoty
Německý deník Handelsblatt zjistil, že očekávaný přechod na 800 V nebyl podle informací zasvěcených zdrojů zrušen. Podle zpráv by modely EVA2 měly v rámci modernizace obdržet do roku 2026 také vlastní pohon eATS2.0 s 800V technologií. Mercedes údajně již pro budoucí modely nepočítá se stávajícím pohonným systémem, který je založený na motorech Valeo a jak vysvětlil generální ředitel skupiny Ola Källenius, vše bude předěláno.
To ale není zdaleka všechno. Varianty EQS a také EQE s pohonem všech kol mohou nyní táhnout přívěs o hmotnosti až 1700 kg namísto dosavadního maxima 750 kg. To znamená, že tyto modely dosahují podobné úrovně jako řada SUV. Zákazníci nyní mohou například táhnout přívěs pro koně, říká Mercedes. Další novinka se týká rekuperace: jelikož se při častém používání rekuperace nepoužívají brzdové kotouče, speciální funkce bude udržovat brzdový systém v optimální formě občasným automatickým přibržďováním.
S funkcí ALC (Automatic Lane Change) nyní Mercedes-Benz v Evropě nabízí další stupeň inteligentního vývoje asistenčních systémů SAE level 2. Automatická změna jízdního pruhu je podporována na dálnicích se s dvěma konstrukčně oddělenými jízdními pruhy se stanovenou maximální rychlostí 140 km/h. Funkce bude standardně k dispozici u modelů EQS počínaje modelovým rokem 2024.
Pro movité zákazníky jsou změny vzhledu a výbavy minimálně stejně důležité, jako jsou technologické upgrady. U předchozích modelů byl znak Mercedesu integrován do černé masky chladiče, která plynule přecházela do světlometů. Zejména pro asijské zákazníky je ale samostatně stojící hvězda Mercedesu na kapotě symbolem patřičného statusu, který až dosud nebyl u modelu EQS k dispozici. Designéři nyní tento deficit upravili. Vlajková loď je standardně vybavena novým krytem chladiče s chromovanými aplikacemi v řadě Electric Art Line. Chromované a zapuštěné lamely vytváří elegantní kontrast k temnému okolí. Tato maska chladiče je také kombinována s hvězdou stojící na přední kapotě a spojuje avantgardní vzhled EQ s ikonickým symbolem Mercedes-Benz, který dává najevo VIP status svého majitele.
Kromě toho je nyní k dispozici volitelný paket Rear Comfort Plus se speciálními sedadly. Ten znatelně zvyšuje pohodlí pro cestující na zadních sedadlech, protože si mohou pohodlně natáhnout nohy. Tento nejnovější detail není jedinou komfortní vlastností balíčku Comfort Package Plus: sedadlo spolujezdce je možné sklopit dopředu a zadní opěradlo lze sklopit až o 38 stupňů. To zajišťuje ještě víc prostoru.
Mercedes se modernizací modelu zjevně snaží vyjít vstříc svým zákazníkům a podpořit prodeje. Na základě informací listu Handelsblatt doufala německá značka v prodej 50 000 vozů EQS ročně, ale v současné době nezvládá ani polovinu z toho. Částečně za to mohou slabé prodeje v Číně. Nový model EQS bude možné objednat od 25. dubna 2024. Základní ceny by měly zůstat nezměněny.
Automobilka Mercedes-Benz revidovala svůj model EQS. Elektrická vlajková loď se v modelovém roce 2024 nedočká pouze úprav a modernizované výbavy, ale německá automobilka také modernizovala techniku. I když bude baterie větší, Mercedes si zatím zachová 400V architekturu.
Díky zvýšení kapacity baterie ze 108,4 na 118 kWh se například zvýšil maximální dojezd dle metodiky WLTP u modelu EQS 450 4MATIC ze 717 km na 799 km. EQS 450+ překonává s dojezdem 683 km až 822 km dokonce hranici 800 km. Podle automobilky bude díky větší baterii model EQS ještě vhodnější na dlouhé vzdálenosti.
I přes rozsáhlou aktualizaci nedošlo k očekávanému upgradu na napětí 800 V. EQS i nadále pracuje se 400V architekturou. Znamená to, že maximální nabíjecí výkon 200 kW zůstane zachován, ale doba nabíjení se s větší baterií mírně prodlouží. Mercedes ve své tiskové zprávě ale konkrétní hodnoty neuvádí. Automobilka pouze zdůrazňuje zvýšení dojezdu až o 11%.
Čtěte také: Luxus něco stojí, ale tohle? Elektrický Mercedes EQS ztratí v prvním roce 50% hodnoty
Německý deník Handelsblatt zjistil, že očekávaný přechod na 800 V nebyl podle informací zasvěcených zdrojů zrušen. Podle zpráv by modely EVA2 měly v rámci modernizace obdržet do roku 2026 také vlastní pohon eATS2.0 s 800V technologií. Mercedes údajně již pro budoucí modely nepočítá se stávajícím pohonným systémem, který je založený na motorech Valeo a jak vysvětlil generální ředitel skupiny Ola Källenius, vše bude předěláno.
To ale není zdaleka všechno. Varianty EQS a také EQE s pohonem všech kol mohou nyní táhnout přívěs o hmotnosti až 1700 kg namísto dosavadního maxima 750 kg. To znamená, že tyto modely dosahují podobné úrovně jako řada SUV. Zákazníci nyní mohou například táhnout přívěs pro koně, říká Mercedes. Další novinka se týká rekuperace: jelikož se při častém používání rekuperace nepoužívají brzdové kotouče, speciální funkce bude udržovat brzdový systém v optimální formě občasným automatickým přibržďováním.
S funkcí ALC (Automatic Lane Change) nyní Mercedes-Benz v Evropě nabízí další stupeň inteligentního vývoje asistenčních systémů SAE level 2. Automatická změna jízdního pruhu je podporována na dálnicích se s dvěma konstrukčně oddělenými jízdními pruhy se stanovenou maximální rychlostí 140 km/h. Funkce bude standardně k dispozici u modelů EQS počínaje modelovým rokem 2024.
Pro movité zákazníky jsou změny vzhledu a výbavy minimálně stejně důležité, jako jsou technologické upgrady. U předchozích modelů byl znak Mercedesu integrován do černé masky chladiče, která plynule přecházela do světlometů. Zejména pro asijské zákazníky je ale samostatně stojící hvězda Mercedesu na kapotě symbolem patřičného statusu, který až dosud nebyl u modelu EQS k dispozici. Designéři nyní tento deficit upravili. Vlajková loď je standardně vybavena novým krytem chladiče s chromovanými aplikacemi v řadě Electric Art Line. Chromované a zapuštěné lamely vytváří elegantní kontrast k temnému okolí. Tato maska chladiče je také kombinována s hvězdou stojící na přední kapotě a spojuje avantgardní vzhled EQ s ikonickým symbolem Mercedes-Benz, který dává najevo VIP status svého majitele.
Kromě toho je nyní k dispozici volitelný paket Rear Comfort Plus se speciálními sedadly. Ten znatelně zvyšuje pohodlí pro cestující na zadních sedadlech, protože si mohou pohodlně natáhnout nohy. Tento nejnovější detail není jedinou komfortní vlastností balíčku Comfort Package Plus: sedadlo spolujezdce je možné sklopit dopředu a zadní opěradlo lze sklopit až o 38 stupňů. To zajišťuje ještě víc prostoru.
Mercedes se modernizací modelu zjevně snaží vyjít vstříc svým zákazníkům a podpořit prodeje. Na základě informací listu Handelsblatt doufala německá značka v prodej 50 000 vozů EQS ročně, ale v současné době nezvládá ani polovinu z toho. Částečně za to mohou slabé prodeje v Číně. Nový model EQS bude možné objednat od 25. dubna 2024. Základní ceny by měly zůstat nezměněny.